Eva Geplaatst: 21 december 2011 Auteur Geplaatst: 21 december 2011 oh jee.....maak ik het nu alleen maar onduidelijker? ga er maar van uit dat stekken met stekpoeder in stekaarde het beste is. Quote
geedee Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Ik heb de stekjes in potgrond gezet en ze wortelden goed. Ik weet niet precies welke soort het is, maar wel dat het dezelfde soort is die frans heeft Heb ze vandaag overgeplant naar grotere pot. ( 2e kerstdag is daar een mooie tijd voor toch? ) Is het normaal dat ze een stokje nodig hebben voor steun? Ze zijn nu een 25 cm lang maar de stengel is aan de slappe kant dus ze hingen een beetje in een bocht. Quote
Jorg Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Ja klopt, ze hebben als stek ook al ondersteuning nodig.Zo staan ze er hier bij in de kas: Quote
prettig gestoord Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ik heb er voor een paar jaar terug twee gehad, in grote potten en kreeg prachtige vruchten die voor mijn smaak meer richting komkommer met een slap aftreksel van een meloensmaakje smaakten. Was voor mij niet voor herhaling vatbaar. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Missmass Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ik ben zo benieuwd! Ik heb voor het eerst zo'n plant en er hangen al flink wat vruchten aan die nu de afmeting hebben van een kleine mango. Ik zie de paarse strepen er al op verschijnen. Ben benieuwd wanneer ik de eerste kan oogsten en kan proeven! De berichten over oogsten spreken elkaar nogal tegen helaas, moet ik ze nou oogsten als ze lichtgeel/groenig zijn, of pas als ze echt door en door geel zijn? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Jorg Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Door en door geel / rijp zijn ze goed te eten, oogst je eerder zal de smaak tegen vallen. Quote
Jean-Pierre Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Ik doe ook maar mee met de verslaglegging van de meloen-peer. Ik had er nog nooit van gehoord en trof in januari een zakje met zaden aan op het rek bij tuincentrum "Life and Garden". Eind februari gezaaid. Zodra de vorst niet meer kon toeslaan heb ik ze buiten "afgehard". Begin juli kwamen de eerste bloemen en begin augustus de eerste vruchtjes. Momenteel zijn het ganzen-ei grote vruchten ( twee planten elk 5 vruchten) Ze staan in de luwte van een schutting maar krijgen slechts, rond het middaguur, een uurtje zon. Hoewel ze in de MM-mis zijn opgepot, krijgen ze ééns in de 14 dagen een beetje kalimest dat oplost op de keren dat ik ze water geef. Als experiment zal ik één plant in de zon zetten en kijken wat het verschil wordt met de andere plant.Over enige tijd geef ik verder informatie hoe het bij mij gelopen is. Quote
estherbes Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Hoe is dit nog gelopen Jean-Pierre? Quote
Margareth Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 laatst de laatste meloenpeer opgegeten... gewoon aan de struiken (binnen) laten hangen en naar behoeven plukken... echt ontzettend lang goed gebleven! Quote
Itoero Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Ik ga dit jaar ook meloeperen kweken.Omdat ik een beetje laat ben om te zaaien, heb ik enkele stekken gekocht. Begin april heb ik ze.Enige tips over het stekken? (heb 0 ervaring)Mogen meloeperen in de zomer in de serre blijven staan? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Indy Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Meloenperen kunnne zomers beter buiten staan i.v.m. bestuiving,,de bloemetjes, de bijtjes Quote
lemmy Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Ik wil dit jaar ook een de meloenpeer proberen en heb via een site (ben de naam even kwijt) een paar zaden kunnen scoren.Had er vijf en er zijn er twee opgekomen die ik maar eens ga verwennen. ze zijn nog erg klein maar we gaan het dit jaar hopelijk meemaken. Quote http://volkstuinbreukelen.blogspot.com/
bloemenkoningin Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Lidl heeft ze elk jaar. Dan heb je al een flinke plant. Kost bijna niks. Ze hebben ze binnenkort. Quote
René Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 Dat is mooi bloemenkoningin Bedankt voor de tip Dan moet ik de Lidl dus goed in de gaten gaan houden Ik hoop dat ze het op hun website zetten, want bij mij is er geen Lidl zo dicht in de buurt dat ik er regelmatig kom. Quote Wie zaait zal oogsten
Noompi Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Oh super! Na de eerste berichtjes leek het mij ook leuk om ze te halen maar gezien de datum misschien toch beter voor volgend jaar. Maar als de Lidl de kant en klare planten in de aanbieding heeft dan is dat zeker de moeite waard! En dan kan ik het volgend jaar natuurlijk alsnog zelf proberen! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
thea Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Je kan ze overhouden.Wel ongeveer 15/18 graden.En daar kan je weer stekken van maken. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Indy Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Dat heb ik vorig jaar ook geprobeerd,maar die heeft t niet gered,nou ja,koop straks wel weer één van de Lidl. Quote
thea Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Ik had 3 planten maar geen vrucht eraan gehad.1 heeft het overleefd endaar heb ik 4 weken geleden stekken van gemaakt.Ze zijn mooi beworteld. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
bloemenkoningin Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Juist bij meloenpeer haal ik het bij de lidl. Als je dit jaar vruchten wil hebben moet je vroeg gezaaid hebben. Dus daarom deze keer niet zaaien.Normaal zaai ik bijna alles zelf. Quote
Itoero Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Als ik maandag of dinsdag pas kan zaaien...maak ik dann een kans omm dit jaar pepino's te oogsten?Ik heb een serre... Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
geedee Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Die dingen groeien als kool....in de kas heb je kans op rijpe vruchten. Quote
Itoero Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Mijn zaadjes zijn ontkiemd, binnen enkele dagen kan ik ze verspenen.Ik hoop dat ik nog op tijd ben. Daar waar ik stekjes had besteld, zeiden ze dat er pas in mei pepino-stekjes zullen zijn...door het koude weer van in maart. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Bit Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Van Thea heb ik een stekje van dit ding gekregen ( ), dus nu moet ik dit topic wel gaan volgen. Ding ziet er fris uit, Van het koele slaapkamerraam vanmorgen verhuist naar het kasje, staat ie wat warmer. Thea, als je meeleest ? Dat stekje staat in een soort van cocopeat ? Dat is nou iets waar ik echt nul ervaring mee heb. Moet dat op een gegeven moment gemest gaan worden ? en wanneer zou jij aanbevelen ? Quote
Noompi Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Daar waar ik stekjes had besteld, zeiden ze dat er pas in mei pepino-stekjes zullen zijn...door het koude weer van in maart.Oke bedankt Itoero! Nog maar even geduld opbrengen dan ... Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
thea Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Ik had vorig jaar 3 stuks,maar geen een een vrucht wel bloemen.En in de kas.1 is goed door de winter gekomen en die gestekt.Ik behandel de pepino zo als tomaat. Wil nog wel verse stekjes afsnijden voor de RUIL?Kan ze wel versturen,ze stekken goed net als tomaat. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.