Rustavi Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Claudia69 Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 Hier beginnen ze ook stilaan paarse strepen te krijgen maar ze zijn nog niet aan het vergelen. Zal waarschijnlijk niet voor dit jaar zijn (laat op gang gekomen en laat in bloei gegaan). Ik heb nu een paar stekjes op water gezet om na te gaan of ik deze winter een paar stekken zou kunnen overhouden, om dan volgend jaar sneller te kunnen starten. Ik vermoed dat dat wel lukt... Quote
speets Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 Wauw mooi! Wil ik ook Zijn ze zo groot als een pingpongbal of lijkt dat maar zo?Je hebt veel vruchten aan 1 tros zeg. En heb je deze plant ook gekocht bij de Lidl? Edit: o ja, ik zie het De kleur van jouw bloemen is/was heel anders dan van die van mij. Ik denk dat ik een andere variant heb: zonder strepen en met grotere vruchten? Ik ga hem inderdaad ook stekken. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Rustavi Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 Wauw mooi! Wil ik ook Zijn ze zo groot als een pingpongbal of lijkt dat maar zo?Je hebt veel vruchten aan 1 tros zeg. En heb je deze plant ook gekocht bij de Lidl? Edit: o ja, ik zie het De kleur van jouw bloemen is/was heel anders dan van die van mij. Ik denk dat ik een andere variant heb: zonder strepen en met grotere vruchten? Ik ga hem inderdaad ook stekken.Sommige zijn net zo groot als een pingpongbal, en sommige zijn net zo groot als een kippen ei... Ze smaken goed. Ik had het bij de Lidl gekocht... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Claudia69 Posted September 11, 2016 Posted September 11, 2016 Ben wel benieuwd naar de smaak. Hoe zie je dat ze rijp zijn? Worden ze zachter dan? En geel? Quote
speets Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Er zijn verschillende rassen, las ik hier.De vruchten verschillen in vorm, grootte en kleur. Ook de smaak verschilt per ras en kan zelfs vies zepig zijn. Dus dat wordt spannend.Ik heb dus 2 rassen. Het ras met de kleine vruchten begint nu ook strepen te krijgen Ik las trouwens ook dat ze niet van felle zon en hitte houden, maar dat is misschien al gezegd. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Hier zijn ze rijp als de vogels er aan beginnen. Nu dus Ze worden wat wit en dan geel en nog later paarsig, maar niet zacht. Hier ruiken ze naar komkommer, maar ze zijn - ook al druipt het sap van je kin - niet echt zoet.Ik zou ze eerder komkommerpeer noemen. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Die van mij hebben wel mooie paarse strepen maar zijn nog groen ipv geel.De andere keren dat ik ze had werden ze eerst geler voordat de paarse streep duidelijker werd.Ze zijn ook nog hard. Quote
jootje Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Ik heb mijn pepino's naar binnen gehaald, sommige nog klein en groen.....de meeste hebben al wel een vaag paars streepje. Even afwachten of ze afrijpen. Ben heel benieuwd. Durfde ze niet langer te laten hangen, planten zagen er al slecht uit door vorst. Quote
Claudia69 Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Ik heb er eentje geproefd die al redelijk geel zag en paarse strepen had, maar vind de smaak maar niets. Licht zoet met een redelijk weeë nasmaak die me niet echt bevalt. Quote
Rustavi Posted November 20, 2016 Posted November 20, 2016 De laatste twee dit jaar... De grote smaakt lekker... Straks de kleine proberen... Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Quote
Claudia69 Posted November 20, 2016 Posted November 20, 2016 Ik heb ze op de mesthoop gegooid. Mijn plant gaf vrij veel vruchten, die werden ook zacht en zoet, maar bleken een weeë nasmaak te hebben die me totaal niet beviel. Had er eerder al eentje geproefd en hoopte dat de volgende beter zouden zijn, maar niet dus. Misschien zijn er andere soorten die beter zijn. Er stond geen ras op het plantje dat ik kocht. Geen idee wat ik dan wel zou moeten kiezen. Quote
speets Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Bij mij smaken beide 'soorten' hetzelfde.Een plant stond buiten en gaf meloengrote vruchten. De andere stond in de kas en gaf mandarijngrote vruchten.Onze zomer is denk ik gewoon te kort voor die dingen. Ik kan me goed voorstellen dat ze erg lekker en zoet zijn als ze de kans krijgen om goed rijp te worden. Ze waren niet vies, maar ook niet echt lekker. Leuk voor een keer.Ik eet liever een lekkere appel ofzo Het viel me trouwens op dat de plant in de volle grond enorm lange wortels had gemaakt: zeker een meter lang Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
tuinLB Posted November 23, 2016 Posted November 23, 2016 Bij mij hebben de vruchten het ook niet gered om rijp te worden. De meest rijpe vrucht wel geproefd en die werd hier in huis wel goedgekeurd. Kijken of ik volgend jaar een warmer plekje voor de planten kan vinden om een grotere kans op geheel afgerijpte vruchten te krijgen Quote
Wortel Posted October 20, 2017 Posted October 20, 2017 Hier de Pepino mee gezaaid met de tomaten dit voorjaar. Groeide behoorlijk langzaam. In de kas de eerste helft van het jaar ook nog niet uitbundig. Misschien door het al snel warme voorjaar. Toch ineens werd het best wel een grote plant. Vooral in de 2e helft van de zomer, zeker 1,80 m hoog! En wel vruchten erin. Maar nog niks strepen te zien en best wit van kleur... Quote
Wortel Posted November 2, 2017 Posted November 2, 2017 Ze hebben nu wat paarse strepen erop. Dus nog even wachten. Gelukkig nog net geen vorst in de buurt gehad. Quote
TomP Posted November 7, 2019 Posted November 7, 2019 (edited) Na 2 jaar aanmodderen ben ik er, dankzij oa de tips van Frans, eindelijk in geslaagd om veel (?) en voldoende grote vruchten te produceren.Pff, deze is toch een moeilijke hoor, althans hier bij mij dan, dubbel leuk dat ik er nu toch in slaagde. Niet meer gezaaid zoals voorbije jaren maar enkel gewerkt met stekjes.Het zaaien leverde wel mooie planten op maar nooit of slechts veel té kleine vruchten die dan ook nog eens niet afrijpten dus over andere boeg gegooid. Resultaat van de stekjes zijn planten die minstens de helft groter zijn, veel breder uitgroeiden én vooral ook veel vlugger in bloei kwamen.Heb uiteindelijk 3 planten overgehouden en die ruim uit elkaar geplant. Vruchten bevielen me tot nog toe héél goed, lekker sappig en zoet zonder te overheersen, structuur niet melig zoals ik hier soms ook lees.Ben nu volop de tuin aan het opruimen en moest vaststellen dat ik nog geen enkele foto van de geslaagde oogst heb geplaatst, shame on me! Bijgevoegd de laatste 4 'rijpe' vruchten. De vorige +/- 20 kon en at ik rechtstreeks op, deze ga ik een weekje of 2 laten liggen, zijn minder rijp denk ik want kleur is minder diep warm. Vraagje aan de kenners...Wat met de nog groene??Er hangen nog een 15 tal mooie vruchten aan. Lees hier over narijpen tot rond kerstmis en nog langer maar kan dit ook met vruchten die nog niets van rijping vertonen?? Indien geen ervaring mee dan probeer ik het gewoon. Ah ja...Is een 40 tal vruchten van 3 planten veel te noemen? Kwestie van een referentiepunt te hebben.Volgend jaar komen ze zeker terug want de smaak bevalt me heel goed. Groeten, Tom Edited November 8, 2019 by Guest Quote
Bit Posted November 8, 2019 Posted November 8, 2019 Mijn eigen ervaring : Allen echt nog best lang laten liggen ( los van elkaar ), binnen, niet boven de verwarming, in het licht. Ook jouw nog meest groene, die rijpt echt nog goed na, zó groen is hij niet meer. De andere kunnen nog veeel dieper kleuren. Niet laten rimpelen. Ik vind die oogst best groot ja. Ik had er veel minder. Quote
TomP Posted November 8, 2019 Posted November 8, 2019 ok, ga alle vruchten oogsten dan. Op de foto's zijn de laatste aan de struik gerijpte te zien.De resterende vruchten die er nog aanhangen zijn gewoon volledig groen.Laat ze allemaal binnen verder rijpen en zie dan wel of ze nog lekker zijn.Gaan dus rond kerstmis of mss nog later exotische vruchten uit eigen tuin eten, subliem toch Dank je Bit. Quote
TomP Posted November 17, 2019 Posted November 17, 2019 (edited) Verrassing ...Deze morgen wou ik een oude composthoop achter op de weide wegnemen.Had daar mijn resterende stekjes gegooid, 4 stekjes zijn blijkbaar gewoon verder gegaan met groeien.De planten zien er niet meer uit en zijn verloren nu, alle vruchten lagen 'op de grond' maar waren bijna allemaal ongeschonden? Composthoop lag wel goed beschermd uit de wind ed dus mss dat het daar nog niet vroor?Is hoe dan ook raar, als ik zie hoe veel moeite ik deed om vruchten te hebben van de andere planten... De oogst = 36 vruchten van 4 planten echter geen (volledig) rijpe vruchten dus een pak na te rijpen. Gaat van bescheiden (zeg maar mini): Tot mooie grote vruchten waarvan slechts enkele begin van rijping vertonen De natuur leert me hier weer een lesje, laat zich maar beperkt sturen. Edited November 17, 2019 by Guest Quote
jootje Posted November 17, 2019 Posted November 17, 2019 Wél een leuke verrassing! En de vruchten rijpen waarschijnlijk wel na! In ieder geval de grote! Quote
angela († maart 2025) Posted November 24, 2019 Posted November 24, 2019 Het zijn eigenlijk hele makkelijke planten waar je weinig aan hoeft te doen. En die heel makkelijk wortelen.Alleen hebben de vruchten wat tijd nodig om te rijpen. Quote
TomP Posted November 24, 2019 Posted November 24, 2019 Hey Angela, de planten zelf daar heb ik geen problemen meer maar de vruchtzetting verloopt hier toch moeizaam ...Vruchtzetting is blijkbaar onderhevig aan temperatuur en watergift.Vorige pogingen liepen op een sisser uit. Leuk dat het bij jou vlot loopt!! Quote
angela († maart 2025) Posted November 25, 2019 Posted November 25, 2019 Dit jaar heb ik ze niet gezet maar andere keren wel.Ik plant ze gewoon in de moestuin dan krijg je hele grote struiken die zo gauw een tak de grond raakt al wortel schiet.Die in de volle grond gaf ik eigenlijk geen water, ik heb ze ook wel ooit in potten gehad die kregen wel regelmatig water. Ik denk dat er ergens in mijn moestuin seizoen wel foto's staan Quote
Recommended Posts