Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Druifje meldt zich


Druifje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Wat een leuk forum. Daar wil ik me graag bij aansluiten. Ik heb per 1 juli een jaar een volkstuin van ik dacht 280 m2.

 

Het was een en al onkruid, dus had ik een hele uitdaging. Ik vind het heerlijk en ik word steeds enthousiater.kas&huisoud15221336045244.JPGkasoud83571336045245.JPGwater58271336045242.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, bij ons op de volkstuinvereniging wordt het niet getolereerd wanneer je je tuin compleet verwilderd achterlaat. Bij aanvaarding van je lidmaatschap betaal je een borg, welke je terugkrijgt als je je tuin netjes achterlaat wanneer je je lidmaatschap beëindigt, en anders ben je die kwijt. Daarnaast zal het bij ons nooit zo ver komen; als je tuin een bende is krijg je al veel eerder een waarschuwing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij onze vereniging is dat ook zo. Deze mensen zijn herhaaldelijk gewaarschuwd en zouden geroyeerd worden. Op dat moment heb ik de tuin overgenomen en de kas voor een klein prijsje kunnen krijgen.

 

Er staan drie appelboompjes op, waarvan ik nog afwachten moet wat dat wordt, twee waren van de Aldi, de derde van huis meegenomen. Verder twee pruimenbomen (misschien niet zo goed meer) en vier perenbomen in een iets verwilderde leivorm.

 

peer96891336052240.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie reakties.

 

Wat de korstmossen betreft; bij ons op het complex is iemand die, ik denk, één keer per jaar een workshop snoeien geeft. Ik zal me bij haar opgeven en dan hoop ik natuurlijk dat ze mijn perenbomen als voorbeeld wil gebruiken. Zo niet, dan leer ik daar natuurlijk evengoed van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtige tuin ! Leuke maat, lekker enthousiast, leuk fruit ( wat kan jou die korstmossen schelen haha .... laat Frank maar lekker kritisch zijn ( ben ik nog erger haha, maar niet op korstmossen )

mooi hoor allemaal, welkom !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en welkom op dit forum.

Je hebt er aardig wat werk aan gehad met zoveel onkruid. Mag ik nieuwsgierig zijn om te vragen hoelang je daarover hebt gedaan om t weg te krijgen?

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en welkom op dit forum.

Je hebt er aardig wat werk aan gehad met zoveel onkruid. Mag ik nieuwsgierig zijn om te vragen hoelang je daarover hebt gedaan om t weg te krijgen?

 

Het duurde twee weken voordat ik de rabarber ontdekte (en het was geen kleine jongen), ik was toen op 2/3 van de tuin. Ik denk dat het totaal een maand duurde met de ruimen van de kas en de komposthoop inbegrepen. Daarna heb ik het schuurtje wat opgeknapt en een lieve buurman heeft er knap hout aan de slechtste kant getimmerd. Hij was zo blij dat het zo opknapte, dat hij vond dat ik wel wat hulp verdiende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...