RvO Posted March 20, 2011 Posted March 20, 2011 (edited) Hallo allemaal, Ook ik heb meer zaadjes gekocht dan ik tuin heb ...Eén zakje is vaak al te veel voor mijn kleine tuintje. Aanbod: Stengelui, Ramrod, Biologisch. (Per ongeluk twee zakjes zaad gekocht, dat is teveel voor mij.)Basilicum, fijnbladig (groen). (Per ongeluk twee zakjes zaad gekocht, dat is teveel voor mij.)Pastinaak, Halflange van Guernsey (Eén zakje is teveel. Dit zaad blijft maar één jaar kiemkrachtig)Knoflook, 1 bolletjeDilleOregano (biologisch)Bonenkruid, eenjarig (biologisch)Roodlof, Rossa di Treviso 2 ("Winterroodlof")Sla, Little GemWinterkervel, VertissimoHet is geen eigen teelt, alles komt gewoon uit de winkel. Gevraagd: Suikermaïs en stokboontjes (spercieboontjes). (Ik wil het idee van de drie zusters proberen, in het klein. Pompoen heb ik al.)Paarse basilicum Verder vind ik bijzondere keukenkruiden, sla, of andere eetbare blaadjes altijd leuk.En ook plantjes voor de siertuin. Vooral "vlinderplanten" (wit of geel) of daslook en andere stinzeplantjes. Reageer maar via een pb of via deze draad. Ik zit soms wel een hele dag niet achter de computer, dus soms duurt een reactie even iets langer. Groet, RvO Edited March 20, 2011 by Guest
jasmin Posted March 20, 2011 Posted March 20, 2011 Welk soort paarse basilicum zoek je?? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
RvO Posted March 20, 2011 Posted March 20, 2011 Welk soort paarse basilicum zoek je?? Over de basilicum heb ik niet heel diep nagedacht. Ik heb nu een kleinbladige groene. Ik zou er wel een soort met een kleurtje bij willen hebben. Een mengseltje mag ook. Met een paar zaadjes ben ik al blij. Ik begreep dat zaadwinning niet heel lastig is.
Eva Posted March 31, 2011 Posted March 31, 2011 in de aanbieding: LaurierstekkenDaslook knollengriekse basillicum zadenstinzenplantenwilde kruiden wat zou ik willen hebben; verschillende Thijmsoorten (geen citroenthijm, die heb ik al)artisjokstekkardoenstekkiwano zadenvijgenstekzeelkoolstek
bonnie f Posted April 3, 2011 Posted April 3, 2011 RvO, ik zou de winterkervel wel willen hebben (mits niet moeilijk of in kas of zo)Ik heb alleen niet veel te ruilen.Ik kan je evt wat hoog en/of laag oost-indische kerszaad sturen.Verder heb ik alleen de gebruikelijke spullen. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Posted April 3, 2011 Posted April 3, 2011 Is kervel niet altijd winterkervel? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
essiebes Posted April 3, 2011 Posted April 3, 2011 Als iemand er nog belang bij heeft, ik heb nog zaadjes van bosaardbeien en van die reuzenaardbeien, Sarian. Ik wil wel ruilen tegen zaadjes die ik dit najaar of winter kan zaaien (groente?) maar als je niets te ruilen hebt en je wilt ze toch graag hebben, mogen ze ook zo wel weg
RvO Posted April 3, 2011 Posted April 3, 2011 Is kervel niet altijd winterkervel?Weet niet. Er staat winterkervel op het zakje.
RvO Posted April 3, 2011 Posted April 3, 2011 .. mits niet moeilijk of in kas of zo ...Nee hoor, helemaal niet moeilijk. Buiten zaaien, tussen maart en september. Onder koud glas kun je vrijwel jaarrond telen. Vorig jaar een beetje gezaaid, ging goed. Voor dit jaar grotere plannen, maar hoeveel kervel eet een mens nou..... ... hoog en/of laag oost-indische kerszaad sturen. ... Hoge OI-kers ken ik niet, dus doe maar. Even via PB adressen uitwisselen?
dennislp Posted April 4, 2011 Posted April 4, 2011 Hoge OI kers is denk een klimplant varriant Ik heb hier sommige waarop staat 40cm hoog, maar ook een klimmer waar dus staat; 2m tot 3m Leuk denk om in een pyramide van 3 bamboestokken te laten groeien ofzo! > Planten kopen? Doe het bewust!
Recommended Posts