Vinky Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 Hallo mensen, Tot ongeveer een jaar geleden was ik hier nog redelijk actief. We zaten midden in de wedstrijd om de zwaarste bleekselderij. De mijne leken kanjers te worden, maar het noodlot sloeg toe. Ze werden ziek. Bladvlekkenziekte (septoria apiicola). Het sloeg over naar de bladselderij en vervolgens ook de knolselderij. Daarna werd ik zelf ziek. Het begon met spierpijntjes. Even later kon ik niet meer hurken, terwijl ik hartstikke lenig was. Zal bij de leeftijd horen, denk je optimistisch. Kop d’r veur, zegt een Drent dan. Maar nee: het werd erger. Toch maar naar de dokter, bloedprikken. Spierreuma. Ik heb echt gruwelijk veel pijn gehad, heb me gefocust op basis zaken, en toen de medicijnen begonnen te werken heb ik eerst de trapleuningen weer vastgeschroefd – zo hard had ik er aan gerukt om de trap af te komen. Ik had 3-4 kilo aan spiermasse verloren op een lijf van 58 kilo. Gek genoeg heb ik in die pijnlijke periode wel de moestuin kunnen onderhouden – of eigenlijk niet gek: het gaf zoveel rust in mijn hoofd om lekker rustig te klooien. Want ik was echt bang dat ik voor de rest van mijn leven door reuma gehandicapt zou zijn. Met medicijnen ben ik er grotendeels bovenop gekomen. Ja, nog steeds pijntjes, maar die zijn draaglijk. Het heeft even geduurd, maar mijn wijsneus wil zich soms heel graag weer bemoeien met wat hier rond gaat. Ik wil weer uitvliegen. Zoals mijn pimpelmeesjes drie dagen terug. Iedereen een goed seizoen gewenst, en vooral veel sterkte in de strijd tegen slakken 13 Quote
Patrijs Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 Ja, op de tuin zijn is een prima meducijn. 👍 1 Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 1 juni 2024 Geplaatst: 1 juni 2024 Sterkte Vinky en nog een mooi seizoen gewenst 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
MSDG Geplaatst: 1 juni 2024 Geplaatst: 1 juni 2024 Welkom terug, de strijd met de slakken is maar futiel als het op gezondheid aankomt. 🙏 De tuin doet ons stiekem zoveel goed! 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Roelie Geplaatst: 3 juni 2024 Geplaatst: 3 juni 2024 Groutnis uut Grunnen. Dou goud wat mout Zet aaltied deur hol kop ter veur. 👍 1 Quote
Mellie Geplaatst: 3 juni 2024 Geplaatst: 3 juni 2024 Jeetje wat een verhaal. Goed dat je er weer bent en de medicatie aanslaat. Goed moesseizoen geeenst en nog veel meer beterschap 1 Quote
Vinky Geplaatst: 6 juni 2024 Auteur Geplaatst: 6 juni 2024 (aangepast) Dank allemaal voor de likes en lieve reacties, voor de filosofische van @MSDG bijvoorbeeld, maar ik sloeg lachend achterover bij die van @Roelie: komt goud mien wicht. Vandaag nog een bloedtest bij de dorpsdokter en meteen de uitslag gekregen: alle lichten op groen. Zo groen als de tuin wordt. Zo blij mee 🤗 6 juni 2024 aangepast door Vinky 1 Quote
Roelie Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 @Vinky Mooi dat t zo goud gait, mor... Doe zolst waiten mouten dat ter in Grunnen én in Drinthe óók de mannen Roelie haiten kinnen...😂 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.