Kiki Geplaatst: 7 mei 2012 Share Geplaatst: 7 mei 2012 Hallo allemaal,Sinds een week het idee opgevat om een makkelijke moestuin in onze achtertuin te beginnen. Sindsdien veel aan het lezen op internet en boeken uit de bieb gehaald maar sommige dingen zijn me nog echt een raadsel (bloemetjes eruit knippen, zal je zien dat ik de verkeerde delen afknip? vruchtdag,bladdag?) maar wel al een bak gebouwd van oud hout, een stuk border leeggemaakt en naast de bak wat tegels geplaatst. Jongste dochter (1,5) vond het vooral heerlijk om in de aarde te wroeten terwijl oudste dochter (4,5) het project bloedserieus neemt en goed mee heeft geholpen. (Toen we klaar waren met de bak plaatsen begon ik aan het eten: wortels schrappen. Ze dacht dat die al uit onze bak kwamen daar valt dus nog een hoop te leren, vooral qua geduld.)Deze week op zoek naar de ingredienten voor de aardemix en dan zaadjes en kleine plantjes kopen om een start te maken. Wil vooral beginnen met makkelijke groenten die we zelf graag eten, dus bijvoorbeeld sla en radijsjes en misschien boontjes of broccoli. De bak is 90x90 cm dus heb 9 vakjes. Al geweldig veel geleerd door hier op het forum rond te struinen!Groet, Kiki Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 mei 2012 Share Geplaatst: 7 mei 2012 Welkom gaat vast allemaal lukken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Janine~Bustani Geplaatst: 7 mei 2012 Share Geplaatst: 7 mei 2012 Hahahaha die worteltjes uit eigen bak, heerlijk om je kinderen dat te kunnen leren, daar ga je veel plezier aan beleven!Welkom hier! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 7 mei 2012 Share Geplaatst: 7 mei 2012 Hallo en welkom op dit forum.Neeee zo snel gaan die worteltjes echt niet Maar leuk dat ze willen meehelpen. Dan leren ze gauw genoeg dat de worteltjes langere tijd nodig hebben tot ze geschrapt kunnen worden.Succes! Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 7 mei 2012 Share Geplaatst: 7 mei 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 7 mei 2012 Share Geplaatst: 7 mei 2012 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ilse Geplaatst: 7 mei 2012 Share Geplaatst: 7 mei 2012 Welkom!Leuk he als kids mee willen helpen?!Hier is de jongste al bang voor een vlieg of alles wat insekt is. De oudste vind het iets intressant maar niet (of nog niet) intressant genoeg.Ik begin ook pas hoor. Heb zelf brocoli plantjes staan dus ben benieuwd! Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 8 mei 2012 Share Geplaatst: 8 mei 2012 Welkom op dit geweldige forum! Bij mij 'moeten' de jongens wel mee helpen in de tuin.... Alleen kan ik die 85 m2 niet aan, ik heb ook mn werk nog... iig is het een leuk tijdverdrijf en ook enigsinds spannend! gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.