Geplaatst: 19 januari 20242 j Zit er zomaar een Hagedoornvlinder op het behang. Waar komt die nou vandaan? Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 maart 20242 j Hoornaar, Even van facebook afgepeutert ambrosiusgilde. voor melding etc zie link De Aziatische Hoornaar wordt binnenkort wakker. Bij 12 graden of meer komt zij tevoorschijn (overwinteren doet ze bij voorkeur in houtstapels) om op zoek te gaan naar voer en een plek voor een nest (check vogelhuisjes!). Onze vereniging heeft voor elk lid een gratis AH-val beschikbaar gesteld, dus imkers: aan de slag! Zet de val neer, check dagelijks - ook de bijvangst - meld het op waarneming.nl als je een AH koningin hebt gevangen. Waarnemingen melden 7 maart 20242 j aangepast door Kruidenvrouwtje You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 14 maart 20241 j Een massa krioelene mieren onder de amandelboom en bij het vogelbad. Ik hoop nu stiekem op de komst van een groene specht.
Geplaatst: 6 april 20241 j Vandaag op een verjaardag: ‘Kijk uit een horzel op je kuit!’ 😱😱😱 Ik kijken, twee parende zweefvliegen, die ik zo kon oppakken en weg liet vliegen. Zusje van de jarige wist niet wat ze zag. 😅 Blijft soms toch verbazingwekkend hoeveel mensen zo bang zijn gemaakt voor alles wat vliegt. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 6 april 20241 j Nou, ik snap het heel goed hoor jarige Job! Ik ben vandaag niet 1, maar wel 2 x gestoken door een daas en heb er in totaal 4 vermorzeld. En dan heb ik het niet over talloze knutjes beten. Rond 19 u worden ze actief en wordt je lekgeprikt.
Geplaatst: 8 april 20241 j Gisteren voor het eerst de markies naar beneden ivm de zon, ben me echt rot geschrokken: Europese hoornaar onder de kap. Had ik nog nooit in het echt gezien, wat een gigantisch beest zeg! Zeker 4 cm. 9 april 20241 j aangepast door Dahli
Geplaatst: 14 april 20241 j De eerste meikever larve van dit jaar. 14 april 20241 j aangepast door Arja
Geplaatst: 14 april 20241 j Ha ja, had ik gisteren ook eentje van opgegraven. Heb het weggemoffeld in wat wild grasveld verderop. Ik verbaas me altijd hoe groot die larven zijn. Toen ik verder vorkte vond ik ook nog een complete meikever. Heb ik een eindje verderop op de kweeboom gezet. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 april 20241 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 april 20241 j Ik heb geen kippen. Ik eet zelf geen vlees of vis (ook geen insectenlollies of andere vreemde zaken). Die van jou gaan vast naar de varkens of de kipjes ofzo😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 april 20241 j Ik had geen zin om met mijn (1) larf naar de buurkipjes te lopen. Joriekes kippen hebben vast gesmuld van deze snack!
Geplaatst: 14 april 20241 j Ik bedoelde die van Jorieke ook @Arja 😳 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 april 20241 j Ja ze waren zo op, de loopeenden stonden de hele tijd aan de andere kant van het hek terwijl ik bezig was dus ook zij hebben er een boel gegeten. Wel jammer dat die engerlingen eerst mijn plantenwortels eten voordat ik ze vind. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 mei 20241 j Geen insect, maar er is geloof ik geen spinnendraadje. Ik kwam een hoogzwangere spin tegen.
Geplaatst: 17 mei 20241 j Dwaalgast op een aubergine. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 18 mei 20241 j Niet echt verdwaald als hij op de nachtschades afkomt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 mei 20241 j Op de moestuin zie ik ze vaker, maar dit is in de kas achter huis. Nog niet eerder gehad. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 30 mei 20241 j Vanochtend in het zonnetje deze waterjuffer gespot, zo prachtig met dat felle blauw.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.