meekje Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Hoe lang duurt het voor een Paksoi groot genoeg is om te oogsten? Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Janine~Bustani Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Gemiddeld geldt:- kiemtijd 1-1,5 week- na uitplanten nog 6 weken tot de oogst (maar je kan ze natuurlijk ook gewoon klein(er) oogsten) Quote
appelvrouw Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Het gaat soms inderdaad heel snel met de paksoi..en net iets te laat dan schiet hij door.. daarom zet ik er geen 6 tegelijk zoals bv spits of rode kool. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Janine~Bustani Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 Appelvrouw dat heeft geloof ik ook met de zaaitijd te maken, ik geloof dat je in juni beter geen paksoi kan hebben idd ivm het snelle doorschieten. Quote
appelvrouw Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 Daar heb je gelijk in Janine..dan gaat het nog sneller! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 Het is een lange dag gewas. Dus als je na de langste dag, 21 juni zaait, zouden ze in theorie niet meer door gaan schieten. Andijvie en sla heeft dit toch ook?Door koude temperaturen met zaaien schiet hij ook sneller door. Je ziet de bloemknopje in het midden van de krop. Vorig jaar hebben we ze gewoon gegeten en hij was toen niet minder lekker geworden. Misschien dat hij niet meer te eten is als 'ie echt in bloei staat. Als ik over Paksoi lees moet je ze zo rond juni gaan zaaien, eerder kan niet.Ik heb op 1 zakje staan dat ik vanaf februari binnen kan zaaien, dat heb ik gedaan en zijn hele mooie paksoi geworden. Snappen doe ik het nog niet Waarschijnlijk een mazzeltje Maar je kan ze vrij jong ook oogsten en zijn dan ook smakelijk. Maar als je bloemknopjes in de kern gaat zien wel zo snel mogelijk opeten Na uitplanten van jonge plantjes duurt het 4 tot 6 weken ongeveer. Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Hobbyboer Posted July 29, 2020 Posted July 29, 2020 mijn 1e keer dat Ik paksoy heb gezaaid,en inderdaad te vroeg want ze zijn allemaal door geschoten. Dus goede Tips gelezen en zal het volgende keer later doen. gr. Huub Quote
Recommended Posts