Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gele kiwi (rassen, tips en advies over gele kiwi)

Featured Replies

Geplaatst:

Heb ook x gezien over blad stekjes ( micro vermeerdering ) op agar agar die een licht stroom stootje krijgen zodat het dna een opstart krijgt

Geplaatst:

Wel of niet gemanipuleerd: ik blijf kiwi's eten. Samen eten wij 1 kiwi, dus allebei 1 halve. Er worden meer vruchten gemanipuleerd. Eigenlijk kun je dan niets meer eten. Maar vraag: dan kun je ze dus ook niet zaaien? Niet voor mij, maar als vraag.

Geplaatst:

Was maar een vraag over het enten .

• Het marcotteringen lijkt mij eigenlijk voor mij omslachtiger dan enten .

• Groeikracht die beïnvloed word door Onderstam klopt inderdaad. Daarom dat bij fruitteelt veelvuldig wordt toegepast . Laagstam of hoogstam van zelfde soort door andere Onderstam.

Was maar een vraag idee voor mannelijke planten waar je een jaar of 3 heb verzorgd nog iets mee te kunnen doen . Of dat er een reden was waarom niet ?

Juist even gegoogeld en daar krijg ik dat enten meest voorkomende vermedenringsvorm is.

Zelf omenten van mannelijke naar vrouwelijk plant (Tuinadvies)

Geplaatst:

Zullen we het weer over kiwi's gaan hebben? Dit forum is niet de juiste plek om irritaties op deze manier te uiten.

Als je onenigheid hebt met iemand op het forum, ga je dat niet hier uitvechten met steken onder water of verdachtmakingen. Verdere vragen kun je per pb aan de moderators stellen. We hebben de betreffende berichten verwijderd.

Geplaatst:

Gelukkig 🍀 mooi 🤩 weer🌞

IMG_2490.jpeg

IMG_2487.jpeg

IMG_2486.jpeg

Geplaatst:

Prachtig dat je zulke goede resultaten hebt met eigen gezaaide planten. Hoe is de smaak? zuurder of zoeter dan de Gele Kiwi uit de winkel?

De groene uit de winkel is vaak zoeter.

Geplaatst:

Ze zijn zoet de plant bij de kas is zeer zoet je lippen worden plakkerig . Beter dan de supermarkt die kiwi’s kan je een olifant me dood gooien worden vaak niet eens goed zacht

Geplaatst:

Heb ook de groene in mijn tuin die worden pas in december rijp op de schaal die gaat ook maand later in bloei dan de gele . De gele kiwi is beter voor ons klimaat die worden wel zacht aan de plant nu deze tijd wist ik ook niet tot heden

Geplaatst:

En hoeveel gram wegen de kiwi`s?

Welke mannelijke rassen of zaailingen heb je die tegelijk bloeien?

Geplaatst:

Ik vind zelf de groene lekkerder dan de gele. De groene koop ik in de winkel en dan laat ik ze een week liggen met een banaan in een zak. De groene zijn zuurder, en ik houd juist van het zure. Ik weet niet hoe het met de planten in je eigen tuin is? Zijn de groene ook zuurder?

Geplaatst:

Weet niet wat ze wegen maar de gele kiwi’s zijn wat klein omdat ik die niet echt heb uitgedund dat moet eigenlijk ze hebben klusters de groene kiwi hoeft dat niet die heeft ruimere bloem setting . Heb voor de groene kiwi Hayward (vrouw) een Atlas (man) en voor de gele heb ik zaailing gele mannetjes voor mijn kiwibessen heb ik een kensred mannetje plus jumbo en kensred vrouwen . Mijn groene kiwi’s 🥝 worden ook lekker zoet heb de groene kiwi al wat langer , daar was ik niet me opgelicht met kopen kwam bij Ranzijn vandaan

Geplaatst:

Ben ook nog bezig met Ruby Red (Actinidia Chin. Var chin) van het voorjaar nieuw topic .

Geplaatst:

Marcotteren is gelukt zie de eerste wortels komen dit werkt dus perfect . Duurt 5 maanden
IMG_2493.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.