Jump to content

zelf een gereedschapskist gemaakt

Eva

Recommended Posts

doe het zelven is echt iets wat voor mij...helaas heb ik nooit echt geleerd hoe je bepaalde dingen aanpakt

dat geeft niet, gewoon proberen toch?

omdat ik en mijn buurman in het begin maar een stukje van 2 meter breed hadden leek het ons beter om geen huisje te nemen maar een gereedschapskist.

dat de tuin zo snel uit zou breiden wisten we toen nog niet...

mijn verhaal over hoe iets simpels iets behoorlijk lastig wordt

ik begon met het hout. hoe kom je eraan.

Toevallig kan ik aan vers pallethout komen.

niet de allerbeste kwaliteit zou je denken, maar met een klein budget moet je toch wat...

achteraf viel het hout best mee....even goed schuren en het was zo glad als een babykontje het duurde wat langer maar toch...de verwachting was dat we hem in een weekje klaar zouden hebben...wat extra tijdverlies kon er wel bij.

mijn man heeft in een goedbedoelde bui de kist in elkaar getimmerd.

mooi stevig, ziet er prima uit, op de enorme spleten tussen het hout na.

het had handiger geweest als hij de planken dakpansgewijs had getimmerd. geen spleten, betere afwatering.

maar goed, hier moet ik het mee doen.

toch, na een tijdje begonnen de spleten me zó te ergeren dat ik in alle spleten houtvuller heb gedaan...das niet de oplossing hoor! alles houtvuller dondert er gewoon weer uit omdat de spleten te breed zijn. ik kreeg een prima tip, gebruik silliconenkit! werkt uitstekend! bleef prima zitten... maar toen ik ging gronden ontdekte ik dat de kit die ik gebruikt had niet overschilderbaar was

toen ik de kit er tussenuit probeerde te krijgen bleven er allemaal kleine stukjes zitten.

van ellende heb ik de kit laten sitten en over alle spleten kleine latjes getimmerd.

en verrek! succes, het ziet er ook nog wel apart uit ook nog!

in de grondverf en toen dekkende beits erop.

let wel, in al die tijd had ik de kist in mijn huiskamer staan...het beitsen deed ik daar dus ook.

blijk ik nou niet verschrikkelijk allergisch te zijn voor Beits!(vooral als je niet goed lucht) dus ik stevig aan de prednison...

kortom, hij staat nu buiten zonder goede deklaag.

hij heeft nu de winter gelukkig prima overleefd maar ik zal toch echt aan mijn buurman moeten vragen of hij hem afbeitst!

van de week gaat hij naar de tuin. zonder slot, scharnieren en hengsels

dus we kunnen hem nog niet gebruiken.

zodra het kan moet ie afgebeitst worden en dan gaan het slot, de scharnieren en hengsels er pas op.

ik ben benieuwd wanneer er een eind komt aan dit avontuur...als ie klaar is plaats ik wel een foto

en het leukste is....we hebben nu meer tuin en dus genoeg ruimte voor een huisje...wat ik natuurlijk zelf ga bouwen

• 1 month later...