bioboerke Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Hallo moestuinders kan je alle soorten groenten telen onder insectengaas ? GR bioboerke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaadje Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Zolang de vruchtvorming niet afhankelijk is van de bijtjes en de vliegjes zie ik geen problemen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Door de fijnmazigheid van horregaas kan het wel veel wind vangen en zal het ook een deel licht wegnemen.Grof gaas tegen vogels en katten lijkt mij een rieëlere optie. Wat is de reden hiervoor ? Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted May 16, 2012 Share Posted May 16, 2012 IK teelt al jaren kolen,wortelen en uien onder het insectengaas deze gewassen zijn niet afhankelijk van bestuiving, maar wel beschermd tegen de kool en uien- vlieg. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annette Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Waar koop je dat insectengaas eigenlijk ? Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Bij http://www.vanderwal.nl. Voor je besteld neem eerst de maat op van je beschermtent neem dan de grootste maat Anti-insectengaas (teeltgaas-K) 560 cm breed minimale afname 3 meter. Anders moet bij een kleine maat het gaas aan elkaar bevestigen. M.vr.gr. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Night Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 De link van jou vanderwal verkoopt alleen huizen en geen gaas Deze moet het zijn http://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/site/home Quote Schrijffouten onder voorbehoud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Wij hebben, ondanks de afrasteringen om de tuin, ontzettend veel last van hazen op ons complex.Ze vreten werkelijk alles kaal, tot stammetjes van jonge fruitbomen toe.Wij hebben dus over de jonge beplanting tunneltjes gemaakt d.m.v. pvc-buizen bogen met daaroverheen steigernet.Van dat groene net.Laat mooi licht en water door, is fijn-maziger dan ander net ( waarin hier nog wel eens een vogel of egel in verstrikt raakte ) en heel sterk spul.wij kopen het op rol van 50 m x 2,5 m voor 50,-Ideaal spul. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Kan je niet gewoon de oude vitrage gebruiken ? Dat heb ik nu nl als bescherming van de kolen, niet dat het tegen de muizen heeft mogen helpen maar koolvlieg heb ik iig niet gezien hahaha Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Night Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Ik heb alles onder gaas en heb nog steeds rupsen er onder zitten hoe ze er onder komen is me een raadsel, ik blijf plukken Quote Schrijffouten onder voorbehoud Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Ik heb vanochtend iemand gesproken die er al een paar jaar z'n wortels onder teelt en is er zeer tevreden over. Hij heeft het destijds gekocht bij van der Wal. De hoeveelheid licht die het volgens mij weg zou nemen valt erg mee. Hij heeft elektrabuis als bogen in de grond zitten en het daaroverheen gespannen met aan de zijkant balkjes waar het omheen gerold zit. Ziet er goed uit.Ik denk dat ik er ook maar toe over ga. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 @Night, heb de de plantjes zelf gekweekt of gekocht? Bij koop is het mogelijk dat deze reeds bezocht zijn door vlinders die hun eitjes hebben gelegd op de jonge plantjes. Wanneer je ze zelf heb gekweekt is dit ook van toepassing zonder maatregelen te nemen. Zelf doe ik insectengaas na het zaaien er overheen zodat ik gevrijwaard blijf van rupsen deze beschermming zorg er ook voor dat de koolvlieg geen toegang heeft tot de planten. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Night Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Ik heb beide, gekocht en zelf gekweekt.De bakken met gaas staan onder een boom en ik heb het vermoeden dat dat de boosdoener is , daar vallen ontzettend veel rupsen uit, ze liggen ook steeds op het gaas en als ik dus even niet oplet vinden ze vast een gaatje om onder door te kruipen.In een andere hoek (niet onder de boom) heb ik 10 emmer met kolen zonder gaas en geen rups te bekennen Quote Schrijffouten onder voorbehoud Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 @Night, wil je worden verlost van deze plaag kun je deze oplossen om de planten met SPRUZIT-R te gebruiken het is een biologisch middel gemaakt uit Margrietenharten en is voor alle insecten een goed bestrijdingsmiddel. Het is na ± 2 dagen afgebroken en niet schadelijk voor nuttige insecten (o.a. bijen, etc.). Het beste is de planten nat maken 's-avonds en dan het middel gebruiken SPRUZIT-R is bij een gerenomeerde tuincentrum te koop zelf gebruik ik het al jaren en met succes. Succes ermee Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Het beste is de planten nat maken 's-avonds en dan het middel gebruiken SPRUZIT-R is bi Ik heb hier een verpakking met iets staan wat ook goed werkte tegen rupsen maar op die verpakking staat dat je het het beste in de ochtend zou doen, omdat de plant in de avond nog last kan hebben van warmte stress (bij flink warm weer dus). Geen idee of dat klopt.. Maar ze zullen het niet voor niks verzinnen en er opzetten lijkt me. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts