Lisa Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Ik dacht ik open een topic om achter wat recepten te komen. Ik heb niet alles kunnen proeven (op een gegeven moment zit je toch echt vol ), maar ik zou graag het recept van de notentaart (ik weet niet wie die had meegenomen) en de recepten van de drie soorten kruidenboter willen, in ieder geval van de sinaasappel/kaneel boter. Dus Marieke en de heer/mevrouw van de notentaart, als jullie er zin in hebben, ik zou graag jullie recepten willen weten. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
jasmin Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Die kruidenboters waren toppertjes... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
meekje Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Ben niet op de moestuindag geweest, maar lees dat er lekkere dingen gemaakt zijn.Ik hou me ook aanbevolen voor die recepten Fijn dat jullie zo genoten hebben vandaag! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
geedee Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Marieke Jouw kruidenboter was heel erg lekker heb ik meerdere mensen horen zeggen en ik heb er veel van gegeten ....heb er een foto van gemaakt...erg handig die ingrediënten op het etiket.... Mag deze foto~~??? anders haal ik m er weer af Quote
Marieke Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Tuurlijk mag dat. Leuk dat de boters goed zijn bevallen Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
joke81 Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 oja, die kruidenboters... daar wil ik toch ook graag recept vanen dan ook die heerlijke grote pot tzatziki (hoe wordt dat juist geschreven?) dat vond ik ook superlekker, daar had ik ook graag het recept van, al weet ik ook niet meer van wie die was? Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 die ga ik ook maken..ze waren heerlijk Marieke! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Dat vond ik ook Marieke heerlijk.De walnoten/worteltaart is van Thessa.Hopelijk plaatst ze het recept. Please Thessa hij was zo lekker .Heb stiekum 2 stukjes gehad Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Oh! Dan had je mijn stukje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Sorry Waren wel 2 kleine stukjes hoor, samen 1 heel groot stuk Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Of het mijne Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Enjoy! Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Vraagje: bij de etiketten vraag ik mij af: is het citroen EN honing,Net als citroen EN basilicum of is er ook zoiets als citroenbasilicum? #dtv Quote
greetje11 Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 En weten jullie wat ook erg lekker was.De kweeperenstroop.Wie het gemaakt heeft , geen idee.Maar lekker Quote
meekje Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Kom maar op met die recepten Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
appelvrouw Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 De kweeperenstroop... lekker Was die niet van Thessa? Die was inderdaad superlekker..daar wil ik ook het recept van. En de mirabellenpudding.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Wil iemand weten hoe de aardappelsalade is gemaakt? Zat in een grote groene ronde bak. De blaadjes sla die er bij in een schaaltje lagen heb ik niet gemaakt hoor, kwamen zo uit de tuin Dat gele mirabellen spul (pudding?) was van Kruidje. Vond ik zelf ook erg lekker. Quote Good things come in small packages
meekje Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 @Helly: Tuurlijk! jummie.... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
appelvrouw Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Graag! De aardappelsalade en de tzatziki Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
joke81 Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 die kweeperenstroop had ik meegebracht, het is eigenlijk mislukte kweeperengelei Quote
jasmin Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 die kweeperenstroop had ik meegebracht, het is eigenlijk mislukte kweeperengelei ssstt, het woord mislukt snel schrappen... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
appelvrouw Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 O Joke, kan je dan eens opschrijven hoe hij mislukte? Ik vond hem ook lekker! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marieke Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Eh,tja de kruidenboters, ...Recept: er zit in wat op de stickers stond. Geloof dat het recept van de kaneel sinaasappel boter wel ergens op het wereld wijde web staat.ik kan het alleen niet meer vinden. Zelf weet ik dus niet meer hoeveel ik van de ingrediënten, heb maar gewoon wat in de keukenmachine gemikt. In alle boters zal (iets!) honing, weet niet of ik dat wel op de stickers had staat. Als jullie vragen hebben dan roep (schrijf) maar Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Helly Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 De aardappelsalade was eigenlijk vrij simpel. Gemaakt met nieuwe aardappelen in de schil, bijna gaar koken en als t afgekoeld is (na het afgieten) dan in partjes, of zelfs halve partjes snijden. Ligt aan de formaat aardappel.Ik heb er een bekertje crème fraîche en een paar klodders yogonaise door geroerd. Wat geknipte bieslook (van vorig jaar uit de vriezer) en vers geknipte peterselie uit de tuin door gedaan. Zout en peper hebben het af gemaakt. Dacht dat dat t zo wel was. Lekker blaadje sla erbij (vandaar die bladeren sla die er linksboven bij lagen) en je hebt een frisse salade.Voor t werk hoef je t niet te laten Enjoy! Quote Good things come in small packages
joke81 Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 meestal maak ik dus gelei, die iedereen hier graag lust dus kweeperen in stukken snijden, schil en klokhuis mag eraan blijven (is echt heel hard, mijn man doet dat meestal), dan alles in 1 grote pot, klein beetje water, laten koken tot zacht is (ongeveer kwartiertje)laten afkoelen en een nacht laten 'trekken'dan door een doek laten druppenhet vocht opvangen en dan terug laten koken, met suiker, normaalgezien halve kilo suiker per liter sap (met die stroop, was mijn fout waarschijnlijk dat ik een kilo suiker per liter sap gedaan heb)dat dan langzaam laten inkoken, ongeveer twee uur die stroop lust niet iedereen hier, daarom had ik er ook zoveel te veel (khad er een paar laten staan bij jorieke, ik weet niet waar ze juist terecht gekomen zijn, of ze staan nog bij jorieke, hopelijk is er daar iemand die ze lust) de kweepeergelei wordt dan normaalgezien doorzichtig, maar die stroop was zo donker, bijna zwart Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.