Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Recepten moestuindag mei 2012


Lisa

Aanbevolen berichten

Ik dacht ik open een topic om achter wat recepten te komen.

Ik heb niet alles kunnen proeven (op een gegeven moment zit je toch echt vol ), maar ik zou graag het recept van de notentaart (ik weet niet wie die had meegenomen) en de recepten van de drie soorten kruidenboter willen, in ieder geval van de sinaasappel/kaneel boter.

Dus Marieke en de heer/mevrouw van de notentaart, als jullie er zin in hebben, ik zou graag jullie recepten willen weten.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet op de moestuindag geweest, maar lees dat er lekkere dingen gemaakt zijn.

Ik hou me ook aanbevolen voor die recepten

Fijn dat jullie zo genoten hebben vandaag!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Marieke Jouw kruidenboter was heel erg lekker heb ik meerdere mensen horen zeggen en ik heb er veel van gegeten ....heb er een foto van gemaakt...erg handig die ingrediënten op het etiket....

 

Mag deze foto~~??? anders haal ik m er weer af

 

pict292224941337595615.JPGpict292362431337595620.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja, die kruidenboters... daar wil ik toch ook graag recept van

en dan ook die heerlijke grote pot tzatziki (hoe wordt dat juist geschreven?) dat vond ik ook superlekker, daar had ik ook graag het recept van, al weet ik ook niet meer van wie die was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil iemand weten hoe de aardappelsalade is gemaakt? Zat in een grote groene ronde bak. De blaadjes sla die er bij in een schaaltje lagen heb ik niet gemaakt hoor, kwamen zo uit de tuin

 

Dat gele mirabellen spul (pudding?) was van Kruidje. Vond ik zelf ook erg lekker.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh,tja de kruidenboters, ...

Recept: er zit in wat op de stickers stond.

Geloof dat het recept van de kaneel sinaasappel boter wel ergens op het wereld wijde web staat.ik kan het alleen niet meer vinden.

Zelf weet ik dus niet meer hoeveel ik van de ingrediënten, heb maar gewoon wat in de keukenmachine gemikt. In alle boters zal (iets!) honing, weet niet of ik dat wel op de stickers had staat.

Als jullie vragen hebben dan roep (schrijf) maar

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aardappelsalade was eigenlijk vrij simpel. Gemaakt met nieuwe aardappelen in de schil, bijna gaar koken en als t afgekoeld is (na het afgieten) dan in partjes, of zelfs halve partjes snijden. Ligt aan de formaat aardappel.

Ik heb er een bekertje crème fraîche en een paar klodders yogonaise door geroerd. Wat geknipte bieslook (van vorig jaar uit de vriezer) en vers geknipte peterselie uit de tuin door gedaan. Zout en peper hebben het af gemaakt. Dacht dat dat t zo wel was.

Lekker blaadje sla erbij (vandaar die bladeren sla die er linksboven bij lagen) en je hebt een frisse salade.

Voor t werk hoef je t niet te laten

Enjoy!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

meestal maak ik dus gelei, die iedereen hier graag lust

 

dus kweeperen in stukken snijden, schil en klokhuis mag eraan blijven (is echt heel hard, mijn man doet dat meestal)

, dan alles in 1 grote pot, klein beetje water, laten koken tot zacht is (ongeveer kwartiertje)

laten afkoelen en een nacht laten 'trekken'

dan door een doek laten druppen

het vocht opvangen en dan terug laten koken, met suiker, normaalgezien halve kilo suiker per liter sap (met die stroop, was mijn fout waarschijnlijk dat ik een kilo suiker per liter sap gedaan heb)

dat dan langzaam laten inkoken, ongeveer twee uur

 

die stroop lust niet iedereen hier, daarom had ik er ook zoveel te veel (khad er een paar laten staan bij jorieke, ik weet niet waar ze juist terecht gekomen zijn, of ze staan nog bij jorieke, hopelijk is er daar iemand die ze lust)

 

de kweepeergelei wordt dan normaalgezien doorzichtig, maar die stroop was zo donker, bijna zwartappelgelei33771337688650.JPGkweepeer58611337688667.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...