Arminio Posted September 19, 2024 Share Posted September 19, 2024 Beste moestuinliefhebbers, in een tijd dat Internet nog niet bestond had ik mijn eerste moestuin. Die was wel zo'n 350 vierkante meter groot. Klein begonnen, maar steeds groter, gevarieerder en meer en meer. En door schade en schande steeds slimmer geworden in het tuinieren. Want in die tijd niks nie forum met tips en hulp bij problemen. Door een veranderende erfgrens en druk, druk druk werk werd de groentetuin "kaltgestellt". Het was wel even wennen: bij thuiskomst niet meer door de groentebedden lopen om te kijken wat er zover was om op te eten, maar al tevoren denken wat er op de tafel moest komen en dat dan in de winkel moeten kopen. Maar alles went. De kriebelende gedachte aan een groentetuin werd weer sterker toen de pensionering toesloeg. O, Heerlijke Rust en Vrijheid. Dus heel langzaam weer begonnen: een paar rijtjes aardappels in een omgeploegd stukje weiland, de opgeslagen wanden van het hobbykasje weer aan elkaar geschroefd (en nu nog glas er in...) en de eerste paksoi, andijvie en sla gezaaid en uitgepoot. En inmiddels opgegeten. Maar wat een dramatisch jaar: slakken en al die regen! Er is zelfs een halve rij aardappelplanten door de slakken verorberd. Dat heb ik vroeger nooit meegemaakt. Kortom: nieuwe ervaringen voor deze herintreder in het moestuinwalhalla. Het begin is er. En er komt vast wel meer. Maar of de oppervlakte net zo groot wordt als vroeger...? 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 19, 2024 Share Posted September 19, 2024 Welkom Arminio. Veel plezier in je tuin.. als je hier lekker blijft meelezen wordt je tuin vanzelf steeds een beetje groter er valt zoveel leuks en lekkers te kweken 🍆🥕🥦🌽🥔🧅🥒🧄🍅🫑🍠🌶️🥑 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CJodokus Posted September 19, 2024 Share Posted September 19, 2024 Welkom Arminio. Zit je nog wel steeds op die prachtige plek of is dat de moestuin die je hebt opgegeven? ik heb maar 3 m2 aan moestuinbakken en vaak niet eens de energie om die volop te gebruiken, maar zelfs dat geeft al zoveel plezier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 19, 2024 Share Posted September 19, 2024 Welkom hier! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted September 19, 2024 Share Posted September 19, 2024 Welkom….. ik denk dat als je meer grond hebt, je moestuin weer steeds groter gaat worden! 😊👍🏻 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vrouwholle Posted September 19, 2024 Share Posted September 19, 2024 Welkom hier Arminio🙋♀️ Tuinieren is een geweldige tijd besteding , logisch dat dat blijft kriebelen…😊 Zelf gekweekte groenten smaken zoveel beter omdat er liefde inzit..…😋 En het hier delen maakt het nog leuker😊 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted September 19, 2024 Share Posted September 19, 2024 Welkom Arminio. Veel plezier met moestuinieren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrasmoestuin Posted September 20, 2024 Share Posted September 20, 2024 Welkom hier! Hier kun je van alles weer oppakken, als je tenminste de tijd hebt om te lezen. Want dat probleem heb ik zelf wel. Te veel in de tuin bezig en de dag heeft maar 24 uur. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted September 20, 2024 Share Posted September 20, 2024 Heel herkenbaar @Arminio. Enerzijds heb je de armoe dat je met een boodschappenbriefje naar de supermarkt gaat (die jou verleidt om iets te kopen) en anderzijds heb je de rijkdom om te genieten van de opbrengst van eigen kweek. Die vaak te groot is. Tsja, en dit jaar hadden we vroeg in de zomer last van veel regen en dus slakken, die verwoestend tekeer gingen. Volgend jaar kan het weer droogte zijn waardoor sla mislukt en pepers enorm goed groeien. Succes met je tuin en je plannen! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 22, 2024 Share Posted September 22, 2024 Heel veel plezier gewenst! Mooie foto ook. Wat een ruimte had je. Geniet er weer van. Klein, maar fijn. En voor je weet, heb je je gazon weggehaald 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts