Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wortelen en ui en knoflook bij elkaar zetten?

Recommended Posts

Mijn wortelen staan in een speciekuip maar lees nu ergens op het forum dat je naast wortelen ui moet zetten

dat heb ik dus niet gedaan (wist het niet en ruimte gebrek)

Zou je de aarde nu dan nog kunnen mengen met ui poeder of heeft dat geen zin?

Ipv ui zou je dan ook knoflook en of knoflookpoeder kunnen gebruiken?

lees nu ergens op het forum dat je naast wortelen ui moet zetten dat heb ik dus niet gedaan (wist het niet en ruimte gebrek)
Ellen, prima is namelijk nergens voor nodig, lekker appart van elkaar telen Misschien zit er wel een kern van waarheid in maar bij mij heeft die combinatie in ieder geval niet gewerkt tegen de wortelvlieg.

Het is niet gezegd dat het MOET hoor. Het KAN en het MAG.

Je zou t voor volgend jaar in de planning kunnen zetten. Bieslook, rode ui, lente/bos ui, prei.. het kan allemaal bij elkaar staan. Bij mij staat het rij om rij.

Good things come in small packages

Wat wel helpt is koriander tussen de wortelen..als je wortels oogst of wiedt kan je even aan de koriander frutten..stinkt in de wijde omgeving en de wortelvlieg neemt meestal de benen

Yep, sinds jouw tip doe ik dat standaard... nog nooit mooie worteloogst gehad, maar dat lag niet aan de tip ... wortelen gaan niet zo lekker bij mij... dit jaar vol goede moed weer opnieuw begonnen met diverse soorten zaad... en koriander...