Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Iedereen is weer weg

Jorieke123

Recommended Posts

Zo, dat was er weer eentje! Appelvrouw en haar Lie blijven nog even hangen terwijl ik dit typ, ze hebben even wat opgeruimd en eten nu nog een pizza-ding van @angela en een stuk bananencake van @Arja, en wat al niet meer aan restjes ;) 

Het was een rustige editie, wat weer fijn was omdat je dan extra tijd hebt per moestuinmens! Langer kletsen over plantjes en het weer en plaagbeesten enzo. 

Jammer dat er wat buitjes vielen, maar verder was het een zonnige dag! Met veel goeie ruils en eten en alle fijne dingen die iedereen voor ons mee hadden genomen. Bedankt!!! 

• Like 12

Het was weer erg gezellig, wat zijn moestuin mensen toch leuke mensen en wat kunnen ze lekkere dingen maken!

En dan de leuke plantjes, aankopen, ruiltjes en oogst!  Te leuk weer allemaal. 
Op naar het voorjaar! 

• Like 8

Ook wij vonden het weer supergezellig. Iedereen dank voor alle mooie ruilen en giften en kopen en oogst en zaden en baksels! 

Ik ga even nagenieten met een plakje van dat lekkere brood met uien en kaas en wat zit er nog meer in? Met boter is ie nóg lekkerder!

PXL_20240928_165404438.thumb.jpg.e5b1aa729c838a9b5e8784322002c49d.jpg

• Like 8

Super fijn om weer medemoestuin gangers te zien.

Al heb ik er wel een flink aantal gemist was er ook tijd voor wat goede gesprekken.

struinen tussen de varkentjes, kalfjes knuffelen ( naja neusje aaien dan). En eten eten eten.

gezonde en lekkere zelfgemaakte creaties.

Zou leuk zijn als volgend jaar ook nieuwe actieve leden komen. Ben tijdje niet zo actief geweest en lees dat er ook veel nieuwe actieve leden zijn. 
super leuk!!

en dat ruilen……… ik ging met volle wagen weg en dacht met een kratje terug te komen….. mispoes.

joep, Jorieke bedankt voor jullie gastvrijheid weer🥰

• Like 9

Ja wij ook weer eindelijk thuis traditioneel als laatste omdat we door drie landen moeten ( alhoewel je nu wel Wei voor de landen moet zetten). 
Een hele fijne dag. En inderdaad wat meer tijd om te kletsen en ook meer tijd om te proeven van alle lekkers..meestal heb ik daar geen tijd voor maar ik heb zowaar van drie taarten gegeten. En ja Nas ik ook kwam met 5 planten en vertrok met minstens 25😊het bos wordt straks gevuld met veel bessen. Mijn voorraadkast bijgevuld met jammen en aanverwanten en ik heb lekkere oogst van jullie liggen, ui, chayote, kiwi bes, olifanten knoflook, boerenkool en trombe d’Albenga en een voorraadje zaadjes voor kleine tomatenplantjes. En vast nog wat vergeten. O ja prosecco! Is toch ook van druiven gemaakt😉. Proost Angela en van harte nogmaals. 
Dank Joep en Jorieke voor de gastvrijheid en allen voor de gulle gaven en de gesprekken 😎👋

Edited by appelvrouw
  • Like 10

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Genoten, leuke lieve mensen!

En weer allerlei schatten mee terug.

Wat een mooie foto’s appelvrouw!

(en dank je wel voor je mooie planten, daar ga ik goed voor zorgen)

ik zal later vandaag recepten delen van de taart en het brood.

En ik ga vast aftellen naar de volgende MTFdag! 😊

• Like 3

12 uren geleden, Arja zei:

Ook wij vonden het weer supergezellig. Iedereen dank voor alle mooie ruilen en giften en kopen en oogst en zaden en baksels! 

Ik ga even nagenieten met een plakje van dat lekkere brood met uien en kaas en wat zit er nog meer in? Met boter is ie nóg lekkerder!

PXL_20240928_165404438.thumb.jpg.e5b1aa729c838a9b5e8784322002c49d.jpg

Hmm! Lekker.

weet uit ervaring dat een lik kruidenroomkaas het ook fantastisch doet en een lekkere goede kruidenboter…

en dippen in een soepje is ook niet te versmaden!

• Like 4

Vanmorgen even mijn cadeautje goed bekeken nog bedankt allemaal!

Super leuk!

Vooral die mini cavia's die vind ik helemaal geweldig. 

En nog een lekkere cake erbij!

20240929_093954.thumb.jpg.d38f0d972850492e8aa5c4cc17cd7d53.jpg

Edited by angela
  • Like 9

Ja graag de recepten Mw. Groen! En hoe je die peppadews inmaakt Jorieke? Bonnie vertelde over pesto van OI Kers? Enzovoorts. Misschien een apart receptentopic? 
Ik had geen foto’s van de ruil zaken gemaakt valt me op..het was binnen eigenlijk te donker voor mijn povere kiekjes kwaliteiten. Nog iemand anders foto’s waar geen mensen opstaan?

0C4E8BAE-6B3B-4D04-8C0C-D389FA945C45.thumb.jpeg.1ebaa6639ce9f43f9298dae0ce73e717.jpeg

FD86C9E5-01AF-4C27-B039-13F8F64B3101.thumb.jpeg.3037a6cf31f5d31933f4860a84719b5f.jpeg

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

2 uren geleden, appelvrouw zei:

hoe je die peppadews inmaakt Jorieke?

Ik heb het even gekopieerd van waar ik het al eens had gepost:

pepertjes ontpitten, ondertussen een pannetje met azijn en suiker opzetten (ik doe half/half), zodra dat lekker heet is doe ik de pepertjes er in. Even een tijdje mee laten koken (nou ja, ik laat het niet echt actief borrelen want dat is lastig met die holle pepers die dan steeds boven komen drijven) en ze er dan uit scheppen en in hete jampotten doen. Er gaan er meer in een pot dan je zou denken, zo in gekookte vorm. Beetje proppen dus ook, want daarna giet je die hete azijn met suiker er op en na het sluiten en op de kop zetten van de pot zal je zien dat er alsnog wel wat pepers bij hadden gepast. Pro-tip: stop de pepers met hun opening naar boven in de pot want dan loopt het vocht overal netjes in en heb je geen luchtbellen. 

• Like 2

Ja zeg, nu wil ik volgend jaar ook peppadews kweken. Ze waren zo lekker! 

En zachte witte kaas is misschien ook zelf redelijk te maken, bedacht ik toen ik vanmiddag een snee zuurdesembrood met idioot dure paturain (de jumbo huismerk was op) at. Ik heb wel eens paneer gemaakt, volgens mij lijkt het maken ervan daarop, maar dan zonder persen, weet iemand dat?

• Like 2

57 minutes ago, jootje said:

alleen de pepers worden ingemaakt.

Hihi ja dat snapte ik al! 

Ik zie dat ze ook in de biozadendoos zitten, dus ik maak alvast een notitie dat ik daar een paar zaden uit vis. 

Is het alleen kaas, of gaat er ook wat door? Ik denk nu richting knoflook en bieslook enzo. 😋

Edited by Arja
  • Like 1

Hier zat nu alleen roomkaas in ja. Maar je kunt er natuurlijk van alles in proppen! En dat soort kaasjes zijn inderdaad makkelijk te maken, maar deze kwam van de Aldi :lol: (kaasferment was op, wel besteld maar samen met Anna dus dat ligt nog bij haar in de vriezer... :) )

In de kaasmaakhoek kunnen we eventueel verder praten over hoe je dat kan maken. 

• Like 2