Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Yes @Dahli

Ik zag het wel bubbelen maar misschien toch iets meer druiven gebruiken zodat je meer sap hebt? Ik vond het in mijn pot nog best ver eruit zien, maar zojuist gezeefd voor de volgende stap en hoeveelheid sap valt toch wel tegen. Bubbelde wel. Ruikt heel mild naar een fles wijn. Dus ik denk dat het sap wel ‘op smaak’ was zoals zou moeten. Nou. Nu de rest nog 😆

IMG_4359.jpeg

IMG_4360.jpeg

Geplaatst:

Eigenlijk lijkt mij dit gewoon een wijngist die je loslaat op het beschikbare suikers in meel. Wijngisten lusten heel veel suiker( normaal aanwezig in fruit)

en produceren flink koolzuurgas. Dat is lekker luchtig.

Vind ik zelf toch net wat anders dan een gist die je vangt door een meelpapje bloot te stellen aan rondhangend gist, zoals terroir in wijn en dus ook in zuurdesembrood. Ik gok dat de broden met deze "desem" prima smaken, mooi luchtig ook, niks mis mee.

Maar niet ver verwijderd van een gekocht zakje gedroogde gist, of verse van de bakker.

Dus dit is dan geen eigen desem. Ik doe het zelf ook, hoor, met fruitwijn uit de tuin. Daar koop ik zakjes gist met een bepaalde eigenschap bij.

aangepast door woldistel

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ik kende het niet en leek me gewoon leuk om eens uit te proberen. IMG_4361.jpeg

Dit was toen ik het in de pot deed en het is behoorlijk gegroeid. Foto is van een kwartiertje geleden. Kwam dit topic niet meer in nadat ik eruit was geknikkerd.

Morgen volgende stap. Ben nu steeds nieuwsgieriger naar het brood ervan!

IMG_4367.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.