Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mysterie na de Moestuinforumdag


Heylane

Aanbevolen berichten

Wat een heerlijkheid vandaag. Ik heb heerlijk alle plantjes van de moestuinforumdag een plekje gegeven in de tuin (Ik ben oa vier varieteiten munt rijker ). Voor sommige plantjes moest ik hard nadenken waar ik ze zou neerzetten. Deels omdat ik nog bezig ben om de borders vrij te maken (en daar komen vaste planten in), deels omdat ik soms goed in mijn geheugen moest graven wat het uberhaupt voor plantje was.

 

Maar ik heb ook twee mystery-planten. Mijn geheugen laat mij in de steek en mijn kennis van plantjes ook. Wie kan mij vertellen wat deze planten zijn?

 

Mysteryplant 1

mystery-154581338053386.JPG

Mystery plant 2

mystery-294551338053270.JPG

 

En als je de naam weet, weet je misschien ook of het vaste planten zijn? Dan kan ik deze twee vreemdelingen ook een plekje gaan geven.

 

Dank voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel, ik wist niet eens dat er bonte munt bestond Leuk dan heb ik dus nog een soort munt.

hihi, mijn muntrijtje ziet er nu nog wat ielig uit (de plantjes zijn nog klein), maar ik weet nu al dat het daar binnen de kortste keren vol staan. Heerlijk!

(je kunt toch al die bijzondere muntsoorten ook eten?)

 

En mierikswortel, wat een verrassing. Compleet vergeten dat ik die zou krijgen.

Is dat een eenjarige? Zaait ie zichzelf uit? Kun je de wortel na 1 jaar gebruiken of moet je m meerdere jaren door laten groeien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaste plant ik heb hem al wat jaren staan, blijft een mooie pol maar nog nooit gebruikt.

Denk dat bij mooie pol waneer je het nodig hebt steeds kleinstukje opgraaft meest praktiche is.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mierikswortel, wat een verrassing. Compleet vergeten dat ik die zou krijgen.

Is dat een eenjarige? Zaait ie zichzelf uit? Kun je de wortel na 1 jaar gebruiken of moet je m meerdere jaren door laten groeien?

 

Ik zie meerdere plantjes in dat potje .......Als ik jou was, zou ik eens kijken of je die plantjes apart kunt zetten.....dan kun je de grootste volgend jaar opgraven om te gebruiken en die andere laat je lekker aanwoekeren....heb je elk jaar een potje mierikswortel....lekker bij vis

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou de mierikswortel 'gevangen' zetten als ik jou was...ze woekeren wel eens.

als je ze gaat oogsten zelfs geen kleine worteltjes laten liggen want dat worden ook weer planten! daar kwam ik deze week ook achter

in ieder geval goed nadenken over de plaats die je ze geeft want het is een vaste plant die je vanwege die rottige uitlopende worteltjes beter niet kunt verzetten.

 

ik denk dat die appelmunt bij mij vandaan komt (indirect weer bij Jorieke vandaan want ik heb ze van haar gekregen)

dus mijn excuses..ik heb nergens naamplaatjes in gedaan!

dat weet ik dus voor de volgende keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...