ClaudiaRebecca Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 vanmorgen t favoriete hapje van m'n moeder gemaakt - courgettekroketjes heerlijk hapje tijdens een "tapas-avondje" of ook goed koud te eten tijdens een picknick. omdat velen van jullie zelf courgettes hebben, hier t recept. 2 courgettes en 3 uien grof raspenlicht bakken in olielaten uitlekken en koud laten wordenzout/peper/ evt. peterselie, 1 ei, paneermeel naar behoefte en ong. 50-75 gram geraspte kaas toevoegen (zelf neem ik altijd parmezaan of een andere pittige kaas) balletjes rollen en een beetje afplatten door de bloem haleneven in de koelkast laten opstijven daarna kort bakken op halfhoog vuur in een klein beetje olie Quote
jasmin Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Kunnen die dingen ook op de bbq gebakken worden? Of zouden ze dan uit elkaar vallen?? Aantrekkelijk recept voor straks... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
geedee Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Leuk recept Ik vraag me af of je het ook in de diepvries kunt bewaren voor het opbakken (....dan kan ik een flinke voorraad ervan maken als het komkommertijd....ehm ik bedoel, courgette tijd is ) Quote
ClaudiaRebecca Geplaatst: 27 mei 2012 Auteur Geplaatst: 27 mei 2012 Kunnen die dingen ook op de bbq gebakken worden? Of zouden ze dan uit elkaar vallen?? Aantrekkelijk recept voor straks... als je ze voorbereid conform recept kan je ze inderdaad afbakken op de bbq.ik denk dat ze inderdaad uitelkaar vallen als je ze alleen bakt op de bbq. Quote
ClaudiaRebecca Geplaatst: 27 mei 2012 Auteur Geplaatst: 27 mei 2012 Leuk recept Ik vraag me af of je het ook in de diepvries kunt bewaren voor het opbakken (....dan kan ik een flinke voorraad ervan maken als het komkommertijd....ehm ik bedoel, courgette tijd is ) goed plan!, moet lukken invriezen en dan weer opbakken. Quote
geedee Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Misschien kunnen ze ook in alu folie op de BBQ? Quote
bonnie f Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Als bbq-fanate zal ik zeker de kroketjes op de bbq gaan proberen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
jootje Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Top recept! Denk ik tenminste...ga het in ieder geval proberen! heb 4 planten staan, dus als het goed is komt daar wel genoeg aan! Lijkt me erg lekker! Quote
meekje Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Wat een leuk recept!Bedankt, zal het doorgeven aan een paar kennissen, want kids vinden dit vast ook erg jummie Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Rantje Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Klinkt best lekker Zeker eens proberen, de eerste grote bloem zit eraan... Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Met drie courgetteplanten moet dit recept gemaakt worden..lijkt me heerlijk. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lenepeen Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Op de BBQ in zo'n klemding voor vis, zou dat niet werken? Recept klinkt heerlijk. Heb net 3 planten gezet dus ik ga er zeeeeker een keer gebruik van maken. Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
ClaudiaRebecca Geplaatst: 31 mei 2012 Auteur Geplaatst: 31 mei 2012 volgens mij is t goed mogelijk de kroketjes op de BBQ te leggen (het echte garing /bereidingsproces gebeurt toch vooraf - geraspte courgettes bakken)ik heb zelf een gas-buitenkeuken en leg ze ook wel eens op de bakplaat (maar dat is natuurlijk geen BBQ - voor mij is een BBQ alleen met houtskool) Quote
Indy Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Ik ga het recept proberen,ik heb 7 courgetteplanten,dus een beetje variatie is wel lekker. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.