Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Jullie meest exclusieve planten/zaden


Frank Houweling

Aanbevolen berichten

De wichter pruimbessen, me eigen gestekte vijgen, mais soortjes, en ook ouderwetse aardbeien en de munt soorten

pompoen soortjes ben overal blij mij en trots op als het groeid

Ik vindt je rode vijg ook mooi !

 

echt speciaal vindt ik deze man en wat hij allemaal kweekt http://www.proeftuin.eu

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk ras zijn jullie echt trots op? Een ras die nog niemand anders heeft? Ben wel benieuwd! Kom maar op

 

Hier alvast mijnes, sinds vanmorgen.

 

De rode kiwibes:

kenss-red.jpg

 

 

wauw Frank! die is echt super! ik had er al wat over gelezen en ben nu gewoon stinkend jaloers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reactie was niet op jou bedoeld hoor Hans, werd gewoon even enthousiast. ik wilde al een kiwi(bes)kopen, maar ga nu voor de rooie en toen zag ik dat hij al te koop was.

Je mag hier bovendien toch naar iedereen verwijzen, als Frank het mag waarom jij dan niet???

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, kan het kloppen dat ik de bestuiver voor die mooie kiwibes niet kan vinden?

Dat kan kloppen, die komt deze week nog op de site. Wou het eigenlijk gisteren al doen, maar er kwamen een paar dingetjes tussen. Verwijzen naar andere mensen mag gewoon hoor! Ik ben niet de enige met goede fruitbomen

 

Issai en Jenny kunnen beide niet als bestuiver gebruikt worden. Je moet echt de mannelijke Weikii hebben. (je hebt ook nog een vrouwelijke)

 

edit: staat er in. Nu genoeg over die kiwibes, wat voor bijzonders hebben jullie! Op de wichter pruimbessen ben ik stiekem wel jalours!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank als je wilt kan ik je een adres geven van de mevrouw uit friesland waar ik ze gekocht heb echt hele mooie al heel volle stevige boompjes

voor echt weinig en ze had ze keurig verstuurd, ze kweken eigenlijk iets anders maar vergeten precies wat.

Dat de wortel opschot later weer mooie zuivere wichters geeft zonder te enten vindt ik ook weleens leuk bij een fruitboom.

Echt maanden geduurd voor ik een juiste vriendelijk Fries vondt had zelfs verenigingen van fruit en streek produkten geschreven maar niemand wilde helpen, echt commercieel is de wichter zover ik kon vinden niet tekoop, wel bv op speciale wichterdagen die een x per jaar georganiseerd wordt.

Verder begreep ik dat er 2 verschillende zijn maar kon ik niet ontfdekken waarin ze dan verschillen.

 

Ik had van die bestuivers opgezocht en daar stond de issai bij maar kan natuurlijk dat dat niet klopt.

Wat ik trouwens jammer vindt bv dan bij de kiwibes dan zie ik dat er 20 rassen zijn maar nergens het verschil in smaak omschreven.

Dan denk ik is het slechts kleur verschil of toch ook duidelijk (groot) smaak verschil, want met smaak verschil zou ik nog wel

meer willen kopen met kleurverschil niet.

Met veel fruit is dat onduidelijk mischien ookwel omdat smaak zo persoonlijk is.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was lei van plan maar mijn boompjes waren toen ze binnen kwamen veel mooier/ouder dan ik dacht echt dik bolletje takken dat ik niet over mijn hart kreeg snoeischaar erin te zetten voor lei.

Jongere planten/stekken kunnen denk ik zeker lei, en ik ga dat zeker in toekomst proberen als ze wortelopschot krijgen en dus veel jonger zijn dan ik nu heb.

 

Mischien kun je naar een wichterdag is vast bij je op de hoek lijkt me echt leuk want je kan stekken kopen en ook allerlei produkten van wichter gemaakt.

Je kunt ook even mailen met die wichter organisatie ik vondt ze niet vriendelijk, apart volk maarja mischien kom jij verder ermee.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Issai en Jenny kunnen beide niet als bestuiver gebruikt worden. Je moet echt de mannelijke Weikii hebben. (je hebt ook nog een vrouwelijke)

 

Ik kan nergens anders een weikii mannelijk vinden dan bij jou? Is het niet de weima dat je bedoelt?

Nee, mannelijke Weikii Weikii wordt meestal onzijdig verkocht, wij sorteren ze op man/vrouw omdat we het een beetje lullig vinden als je met twee mannetjes thuis komt

 

Weima is ook een goede mannelijke bestuiver, dus opzich is het ook prima als je die er naast zet.

 

edit: Esveld heeft ook de mannelijke op z'n site:

http://www.esveld.nl/htmldia/a/acawei.htm

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet steeds meer aparte/bijzondere/ exotische zaden, uit allerlei tropische of woestijnachtige gebieden volgens mij is dat bijna een vorm van oplichterij want de kans dat een gewoon persoon dat lukt op vensterbankje is nihil.

Zaad is dan heel apart en exclusief maar wat heb je eraan als het praktisch niet werkt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, wellicht krijg je het gewoon gratis omdat ze er niet van af komen. Kreeg 3 gratis zakjes zaad, alle 3 exotisch. (Gelukkig heb ik een verwarmd kasje )

 

En Jim, dan zal de gemeente denk wel raar opkijken , ach, zaai sowieso al vaak in het gemeente stukje hier naast het huis, radijsjes enz. groeien er prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...

Misschien niet heel exclusief, maar wel mijn trots: de artisjok, verkregen van peet van oosten, inmiddels in 1 van de planten al acht knoppen, kan niet wachten!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...