Tikketim Geplaatst: 3 juli 2015 Geplaatst: 3 juli 2015 Een andere variabele die ik nog niet heb zien passeren is mulch. Iemand die zijn grond bedekt zal minder water moeten geven dan iemand die de grond onbedekt laat. Met mulch op de grond zal het aanwezige water immers minder snel verdampen. Ik probeer ook zo weinig mogelijk water te geven maar met deze hitte heb ik gisteren wel eens goed gegoten. Ook heb ik heel wat in potten staan. Die hebben met dit weer minstens om de 2 dagen goed wat water nodig. Quote Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
mw vogel Geplaatst: 3 juli 2015 Geplaatst: 3 juli 2015 Vanwege de voorspelde extreme warmte hebben we dinsdagavond alles goed water gegeven en nog een pak stro verdeeld tussen de jonge aanplant: mais, venkel en bonen, maar ook uien en prei (tevens goed tegen uienvlieg, naar het schijnt). Onze tuin lijkt nu dus op een stal en ruikt ook zo Gisteravond brak de hemel boven Elst: 30 mm in een paar uur. Dus ja, de tuin heeft genoeg water om ook de komende hete dagen door te komen... Quote
Flup Geplaatst: 3 juli 2015 Geplaatst: 3 juli 2015 Klopt ook Tikketim, een goede mulchlaag maakt enorm uit. Ik heb slechts een deel van de tuin bedekt met een laag mulch en daar is de grond veel minder droog dan in de onbedekte tuin. En dat scheelt ook weer gieten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.