Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Tinantia ( zou zomaar kunnen , hoe kóm je erop ? ) Ik ken dat ding heel niet.

Geplaatst:

Ik ook niet

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Het ziet er allemaal beetje anders uit (vorig jaar is zoooo lang geleden...)

Tradescantia is het in ieder geval niet. Die zag ik vandaag ineens bij me staan. Die bloemen zijn veel groter. Komt wel goed... over een poosje bloeit hij en dan maak ik weer een foto.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur
hoe kóm je erop ?

Tja, een boekenwurm weet heel wat (zou heel wat kunnen weten..alleen dat geheugen hè )

Lenepeen, succes, ik ben benieuwd.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nog een volgende die in bloei komt : Delphinium 'Dewi Boy'

Nog net voor de storm ( er woedt hier nu een storm )

dscn453225441339176300.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Mooi zeg..steeds mooier blauw! Heet hij echt Dewi boy? Gekke naam..

Geplaatst:

Ja. Zo heet dat ding. Al deze blauwen zitten in dezelfde tinten. Dit weekend komt een donkerblauwe open. ( echt blauw ) mjaa. die storm nu he ? ( ik durfde vanmiddag niet te gaan kijken )

Geplaatst:
  • Auteur

Ik vind het erg mooi blauw hoor..misschien leuk eens te kopen..wij hebben ook een Dewi ( een meisje )

Ik ben ook benieuwd naar de donkere.

Geplaatst:

De donkere en nog een andere 'midden-blauwe' , die zich nog moesten openen, lagen vanmorgen geheel plat, plet , op z'n verpulvertst. Lekker balen. Lekker niet leuk.

Maar we geven niet op ! Er komen er nog meer

( trouwens een erg lelijk midden-paarse ( iets vaags oud-roze erin ) die stond nog fier overeind. Lelijk is sterker in de genetica ? )

Geplaatst:

En deze. Bloemvorm van deze moet je van houden , wat barok oftewel overdone eigenlijk . Maar goed. Hoort erbij

dscn454691661339521452.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

O, van dat hemelsblauwe glijd ik zowat van mijn stoel..zooo mooi!

Hoe groot moet ik de bloemen voorstellen Bit?

Ondertussen komt mijn ipomea hemelsblauw nog op gelukkig..

Geplaatst:

Die Ipomea is inderdaad ook echt mooi blauw, wel met paarse vlammen erin. Daar moet je es heel vroeg voor opstaan, rond half 6 ofzo, op een warme dag.Ze lijken wel licht te geven dan.... Oei.

bloemdoorsnede van deze laatste is zo'n 4 cm. ong. Deze heeft maar een kleine toorts ( 1e jaar ) Maar toorts van alle bloemen samen kan wel 70 cm zijn. Totale hoogte van deze ong. 160/80 cm. Maar heb er ook wel es een gehad die ( lekker gemest natuurlijk ) de 2.50 cm benaderde. Er zijn er ook van 80-100 cm.

Geplaatst:
  • Auteur
Daar moet je es heel vroeg voor opstaan, rond half 6 ofzo, op een warme dag.Ze lijken wel licht te geven dan.... Oei.

Ik kan ook opblijven .

2.50 m. dat is hoog zeg..en blijft hij dan ongesteund staan?

Geplaatst:

Was in een stadstuin met trekwinden, dus nee, daar moet echt een stok bij. Sowieso zijn Delphiniums wel handenbindertjes hoor. Die hoogte is ook wel een uitzondering. Was een stek nog van mijn opa ooit, via mijn vader op mij overgegaan. Ding uit de oorlog. ( tijd van de oorlog dan he ? ) Ben er wel zuinig op geweest, maar na dat 'jaagseizoen' ( ik joeg dat ding gewoon te pletter dus , want na de bloei knip je zoiets helemaal af en 2 maanden later staat ie weer te bloeien , en die toen ook nog eens op 160 cm: kapot gejaagd dus. Elfstedenwinter eroverheen ( heel nat voorjaar daarna ), en kaput was ie. Vergeef het mezelf nooit. Arm ding. Mestvreters, wat zwaardere grond , goed veel zon en geduld. 3e jaar zijn ze op hun mooist ( 2e jaar ook al wel ) en gaan een jaar of 5-7 mee. Stekken nemen van de mooiste. Zaaien gaat makkelijk , maar nooit zaadvast.

Geplaatst:

Ik heb niet dit hele topic doorgelezen maar wist je dat er een boek is getiteld "blauwe bloemen" van Rob Leopold en Rieteke Verel?

Mijn schoonzus heeft het. Ik zag het toen ik daar gisteren was.

Het is een oud boek, van nog voor de streepjescode.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nu heb ik een foto:

2012-06-20-1262741340226996.07

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

Mijn gok is Tinantia Erecta..

Geplaatst:

Ken ik niet. Heb je dat gezaaid Kruidje ? Of bij de kamerplanten gekocht ?

Geplaatst:

Is het geen Commelina soort.

Geplaatst:

Zo te zien wel (GOOGle)?

Mooie kleur en bloem.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, commelina erecta hele mooie bloem Kruidje!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het is ooit uit de tuin van mijn moeder mee gekomen en groeit hier nu als onkruid. Tenminste zo gedraagt het zich. Wel mooi onkruid! Ik liet hem eerst zijn gang gaan maar dat is geen goed idee.

Volgende moestuindag een paar plantjes meenemen voor je? Herinner me er dan maar nog eens aan.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Nog een Delphinium. mooi porcelein-blauw

dscn479415731343316810.JPG

en nog een echt blauwe.

dscn479525881343316863.JPG

• 4 weken later...
Geplaatst:

Een aantal planten doen inmiddels aan hun 2e bloei. een zacht, maar wel écht blauwe.

dscn493648831345478860.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Mooi Bit! Volgens mij ben je blij dat je niet op vakantie bent

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.