Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Petitie tegen de motie Becker VVD

Featured Replies

Geplaatst:

Beste moestuinierders,

De motie Becker is met een overweldigende meerderheid aangenomen. Mocht je het niet hebben gelezen: deze motie wil gegevens over culturele en religieuze normen en waarden van Nederlanders met een migratieachtergrond bijhouden. Deze motie druist in tegen de fundamenten van de rechtsstaat en Artikel 1 van onze Grondwet. Teken vooral de petitie en deel het met je familie en vrienden. Deze petitie is het zoveelste bewijs dat migranten nooit hetzelfde zullen zijn als autochtonen, hoe zeer je integreert. Bijzonder kwetsend dat deze motie dan ook met zo veel steun aangenomen is. Ik hoop dat jullie tekenen en delen.

https://petities.nl/petitions/iedere-nederlander-gelijkwaardig-maak-de-motie-becker-ongedaan/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2sFmKRNImL4qFBpSvIUdt4yBCE-wrxt5srskyTamx4-hJTlwN-tDt--wU_aem_nu1HHOg-wfz5qcmOq8Gxeg

Geplaatst:

Onvoorstelbaar. Het lijkt wel of we terug gaan naar de middeleeuwen. 
Alhoewel ik vind dat politiek niet op het MTF thuishoort gaat dit wat mij betreft even boven deze normen. 
Enne Mellie laat je niet gek maken door deze regering..lang niet iedereen denkt er zo over. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Zucht… er zijn pas slechts 22.000 petitieondertekenaars. Dus als lang niet al die mensen er zo over denken, dan mogen ze best even iets doen. Het kost je nog geen minuut.
Want dit voelt echt ronduit k. Zo ongewenst zijn we. Bah.

Geplaatst:

22.001 😘

Geplaatst:

Hoe meer mensen met de normen en waarden van dit kabinet, hoe enger de wereld wordt.
Dank voor het delen Mellie, ik heb 'm ondertekend en ik zal de link verder delen. Er zijn heel veel mensen die deze ideeën niet delen, maar we zijn te stil.

Geplaatst:
  • Auteur

Klopt…

Geplaatst:

Ik kan dit helaas niet ondertekenen, het is een Nederlandse  aangelegenheid, bijzonder ongerust stellend hoe de wereld aan het veranderen is, maar druist dit niet in tegen et Europees  Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden, kan een Nederlandse regering dit zomaar goedkeuren ?

Artikel 14 - Verbod van discriminatie

[bewerken]

Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere mening, nationale of maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status.

Geplaatst:

Wat mij betreft is elk mens gelijk, maar niet hetzelfde. Dat laatste kan ook helemaal niet en dat maakt het juist zo mooi. Elk mens verdient wel dezelfde behandeling.

Nu ik zelf buitenlander ben, merk ik ook dat niet iedereen buitenlanders kan waarderen. Is helaas niet anders.

De motie vind ik apart en overbodig, want het CBS houdt dit soort gegevens al bij. Bijvoorbeeld als je kijkt naar de statistieken hoeveel mensen er zoveel jaar na hun vestiging in Nederland aan het werk zijn. Dat is ook per land opgedeeld. Netzoals criminaliteitscijfers. Deze motie is meer voor de bühne, dan dat het iets nieuws is. De ontwikkelingen in de wereld die er nu gaande zijn, leiden ook tot meer polarisatie tussen alle bevolkingsgroepen. Helaas! Want eigenlijk wil iedereen gewoon in alle rust, samenwonen en samenleven zonder problemen met wie dan ook. Daar ben ik van overtuigd, al zie ik met lede ogen aan, dat de ontwikkeling de andere kant opgaat. 

Geplaatst:

@Flup, je bent me net voor met het verhaal over de statistieken en dergelijke.

Mevrouw Becker had deze gegevens gewoon kunnen opvragen en inzien. Maar het staat voor de bühne natuurlijk heel goed. Lijkt het net alsof er actie ondernomen wordt om grip te krijgen op zelfopgeblazen problemen. 

Petitie ondertekend.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

Hoe meet je iemand zijn culturele en religieuze normen en waarden? Ik moet regelmatig bij onderzoek x of y aangeven waar mijn ouders zijn geboren en waar ik zelf ben geboren, maar mijn culturele normen en waarden waren tot nog toe ongevraagd…

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.