Geplaatst: Zaterdag om 10:503 d Ik wilde eigenlijk nog een verhoogde moestuinbak, maar ik had allerlei excuses om dat niet te doen, het was koud, op de plek waar ie moest komen lag allerlei zooi, ik had koude tenen, ik wist niet of er nog genoeg fut zat op de accu van mijn schroeftolletje, geen zin, etc etc. Dus ik heb maar een bak aardbeiplantjes gerooid en in emmers gezet, 26 stuks in totaal.En een beetje beschut neergezet. Straks kijken of er ergens nog wat hooi ligt om erover heen te gooien.Het oude aardbeienbed omgespit, en ik had nog wat potgrond uit 2 kweekzakken wat ik erover heen gegooid heb.Nu ff pauze, nog even opruimen, nog wat bloembolletjes die ik vond in de grond stoppen, nog ff wieden tot mijn kruiwagen vol zit, en dan geloof ik het wel weer voor vandaag.
Geplaatst: Zaterdag om 12:203 d Vandaag de eerste Yacon uitgegraven en geoogst. Bizar hoeveel er van één plant af komt! Ik heb de andere voorlopig onder schapenwol gestopt en afgedekt. Hoop die in het voorjaar of een zachte winterperiode te oogsten. Nu bedenken wat ik met ruim een kilo of 10 14 kilo yacon ga doen. Zaterdag om 15:253 d aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Zaterdag om 13:283 d 1 uur terug, Tanja65 zei:Nu bedenken wat ik met ruim een kilo of 10 yacon ga doen.Ik zag je oogstfoto, gaaf @Tanja65 ! Misschien kun je iets met onderstaand recept? Lijkt mij heerlijk (laat dat maar aan de Belgen over, die weten wel wat lekker is 😃).Lekker van bij onsYaconsoepYacon klinkt exotisch maar behoort gewoon tot de familie van de schorseneer en pastinaak. Het is een wintergroente met een fris zoete smaak waar je een heerlijke yaconsoep van kan maken.
Geplaatst: Maandag om 12:491 d Ik heb een drol opgeruimd. Cadeautje van die rotbeesten. Lag midden in het gras. Waar laat je dan zo. Kattendrol… niet in de kliko. Dus maar in een gemeenteperk gegooid. Wist echt niet wat ik ermee aanmoest. Wat gaten aangestampt. Kippen gezocht. Zaten ze gewoon in het hok! Die weigeren sinds vorige week naar buiten te gaan. Te koud of te nat 😛 ik voet ze maar bij met kattenvoer momenteel en veel zonnebloempitten. Ik heb ook naar mijn bloemkolen en saffraan gekeken. Laatste doet niks. Alleen nog blad. Zal wel weer jan/feb worden. Ze waren vorig jaar bekeek volgens planning opgekomen, maar dit jaar toch weer hun oude ritme denk ik. Bloemkooltjes waren goed koud… en groen… hoe zorgen jullie ervoor dat het blad er omheen gewikkeld blijft? Ow en ik heb een foto van mijn composttomaten gemaakt. Dat geloof je toch niet? Ze staan er gewoon nog…. En niet maar op 1 plek. Ligt gewoon sneeuw in de bak en die tomaten blijven doorgaan met groeien. Een stuk pytho resistenter dan de rest 😆
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.