Geplaatst: 12 juni12 Jun Sperziebonen bijgelegd. De Cobra die ik een vorig jaar zo lekker en leuk vond, kwamen erg slecht op of waren weggevreten, slechts 3 van de 16 gelegde bonen zijn plantjes geworden. Gewone sperziebonen bijgelegd.Droogbonen ook bijgelegd, daar was ook het eea verdwenen. Mooie rode boontjes Cerise du Japon. Sla en andijvie gezaaid op de plek waar de edamame stonden. Daar waren er drie van de 20 ofzo opgekomen en vervolgens opgeknaagd.
Geplaatst: 12 juni12 Jun Snijbiet. Sperziebonen stond ook nog op de planning maar niet meer aan toe gekomen.
Geplaatst: 14 juni14 Jun Gisteren gezaaid voor moestuinbak cadeau:Sla soorten 2 steuikboontjes maxi erwten kelvedon 9 x peterselie pepermunt salie opgepot dille gezaaid wat nog meer… ow ja bieslook en basilicum en bergbasilicum van @acpronk opgedeeld (ruikt nu heel erg petroleum achtig, dat herinner ik me helemaal niet van de laatste x)En wat radijs en rucola nog.Edit: en een spontaan opgekomen tomaat tussen de aardbeien opgepot in een eigen potje. Alles had het wel heel zwaar zo midden op de dag. Veel water gegeven meerdere keren zelfs en vannacht in de hoos. Dus komt vast goed. 14 juni14 Jun aangepast door Mellie
Geplaatst: 14 juni14 Jun @Mellie oh dat kan ik me niet herinneren. Weet niet of ik het ruik, neus werkt anders met wat hooikoorts. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 juni14 Jun Gisteren heb ik 3 soorten bonen in de voorkiem gelegd. Allemaal ouder zaad. Even kijken of het nog kiemkrachtig is. Stamboon Record, stamboon Faraday en stam boterbonen.
Geplaatst: 15 juni15 Jun Bonen Cerise du Japon, Kew blue. Nog wat peperplanten Cachucha purple splotched en Chili frontera sweet. Zooi Dahlia's en Ranonkels voor de bloementuin. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 juni15 Jun Ik vond onder een van de appelbomen een boel spontaan opgekomen plantjes die verdacht veel op brassica lijken. Vermoedelijk paksoi, want daar stond vorig jaar zoiets en dan bloeit er aan het einde ook altijd wel wat. Voorzichtig uitgeschept En een nieuwe plek gegeven. Kunnen we vast wel een paar keer van eten, en mijn buurvrouw ook, want die kreeg ook een bakje met zaailingen.
Geplaatst: 18 juni18 Jun De boterbonen en stambonen Record in een potje met moestuin grond gedaan. Ze hadden worteltjes, dus toch nog kiemkrachtig.
Geplaatst: 19 juni19 Jun Mijn boterbonen van de MM kwamen allemaal niet op, op 1 na. Maar ik neem deze ook niet meer. Ik heb liever groene bonen. 19 juni19 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 19 juni19 Jun Ik zette mijn rucola en edamame boontjes in de grond. En ik zette stokken neer om de paar stokbonen (blauhilde en een gele) neer te zetten. Ik zaaide ook nieuwe stokbonen, want ze kwamen echt niet of nauwelijks op. En de voorgezaaide basilicum zette ik op mooie rijtjes in de kas. Wat gezaaide bloemenplanten in de voortuin (hele mooie donkere papaver, een digitalis, wat moederkruid, en een coreopsis (geen idee meer wanner ik die zaaide en waar dat zaad vandaan kwam)). A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 20 juni20 Jun De papavers die mijn bakken er zo prachtig uit lieten zien kijken uitgebloeid… prachtig veldje zaaddozen heb ik nu…maar toch een aantal uit gehaald (ga ik drogen) spitskool die in pot stond in vrijgekomen vak gezet als ook de maai boerenkool.Winterpostelein eruit en zonerandijvie uit pot erin…. Knoflook geoogst en balkontomaat erin. Ziet er ineens weer heel anders uit! 😊En heerlijk weer iets meer ruimte om erbij te kunnen… 😅Zonnedoek opgehangen in de hoop dat alles iets minder snel uitdroogd…🤞🤞🤞🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 20 juni20 Jun De voorgezaaide basilicum en salie op hun plek in de moestuinbak gezet. De tuinbonen zijn er nu uit. Vanmorgen de laatste geoogst en dus daar de basilicum en salie gezet. Verder kregen de bakken met aardappelen phytopthora, dus alle aardappelen geoogst. Toch nog een leuke oogst ondanks te vroeg moeten oogsten. Ik moet ze nog wegen.
Geplaatst: 20 juni20 Jun Wieringerbonen gelegd. De uiterste kiemdatum was al ruim 4 jaar voorbij maar tussen vochtig keukenpapier hebben ze toch geworteld. Ik ga er vanuit dat het goed gaat komen
Geplaatst: 21 juni21 Jun De bonen eindelijk. Struikboon maxi en klimboon purple king. Of queen. Nu twijfel ik. Ze zagen er inmiddels sneu uit. Hopelijk doen ze het. Extra pakchoi zaadjes rondgestrooid met wat radijs en alle uitjes uitgeplant.
Geplaatst: 21 juni21 Jun De rest van de pepers en tomaten geplant, evenals de maïs plantjes.Gezien aan de eerder geplante planten, groeiden deze in de zaaitrays nauwelijks en de eerder geplante wel heel goed. Maar had eerder helaas geen plek (en geen tijd om plek te maken). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 juni21 Jun (en geen tijd om plek te maken).(@acpronk quote functie doet het even niet)Ik denk dat geen tijd eigenlijk net zo belangrijk is als teveel slakken, overal luizen.Ik heb dat ook wel. Er staan nog steeds zaailingen in hun 3x3 beginnetje. Zijn nog steeds in leven. Maar eigenlijk verwacht ik er ook niet veel meer van als ik ze nu nog uitplant. Het is wat het is 🤷 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 21 juni21 Jun Of te veel onkruid. Had een tijdje geleden aardig wat bloeiend gras eruit gehaald, en nu gaat de basterdwederik bloeien. Dus die moeten er eigenlijk ook zsm uit. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 juni22 Jun Gisteren nog cossla, paksoi en paprika Piquillo in een leeggeoogst vak gezet.
Geplaatst: 23 juni23 Jun Aangezien de pluksla niet opkomt (zaad over datum), nu de mini Kropsla aan het uitproberen. Ook zaad over datum. Ik zaai dit allemaal voor zodat een vak niet de hele tijd onnodig leeg staat. Ik ben benieuwd.Verder nog rucola en nog meer Piquillo paprika op de juiste plek gezet. Daarna lukte niks meer, te harde wind alles waait weg. 23 juni23 Jun aangepast door Gitta Tekst toegevoegd
Geplaatst: 24 juni24 Jun Gisteren waterkers pakchoi radijs en waterspinazie. De eerste 3 direct uit de zaaddoosjes van de bloeiende planten en erna opgeruimd.
Geplaatst: 24 juni24 Jun De pepers en paprika's op hun definitieve plek gezet of ga ik nog zetten. Heb nu even thee pauze tussendoor. Nog 2 pepers en de aubergine die naar hun definitieve plek moeten. Daar ik niet meer aan toe gekomen. Donderdag weer verder 24 juni24 Jun aangepast door Gitta
Geplaatst: 24 juni24 Jun Wat ruimte gemaakt (op de plek van geoogste knoflook, maar ook wat bakken verplaatst), en daar gezaaid stambonen, bieten en tuinkers, en geplant Canna en korenbloem, en op een andere plek van de bakken geplant chrysant, zonnebloem en de resterende mais en 2 bergbasilicum. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 26 juni26 Jun Nadat de tatsoi er uit was, heb ik op die plek de voorgezaaide platte peterselie gepland. 27 juni27 Jun aangepast door Gitta Schrijffout verbeterd
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.