Geplaatst: 13 februari 20251 j Het sneeuwt hier inmiddels. Ik ben benieuwd hoe het er morgen uit zal zien.
Geplaatst: 13 februari 20251 j Mooi he? Ik was vanmiddag blij verrast door die miljoenen dwarrelende vlokjes.
Geplaatst: 13 februari 20251 j Ja, zeker. Hier begon het rond half 5 zachtjes te dwarrelen. Dat is mooier dan dat grijze grauwe weer.
Geplaatst: 13 februari 20251 j Hier heeft het vandaag ook nog weer gesneeuwd, maar niet zo heftig als gisteren in delen van Groningen en Friesland Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 14 februari 20251 j 12 uren geleden, Rookie zei: De strooiwagen kwam weer langs hier. Bij ons ook gisterenavond.
Geplaatst: 14 februari 20251 j Het lijkt er op dat ik toch nog deze winter mijn citrussen zoals calamondin en citrus meyeri (wel deze maand voor het eerst kunnen oogsten) zal moeten evacueren uit de kas. Kunnen kortstondig -5c hebben ongeveer, maar dat gaat nu gebeuren en ook voor meerdere nachten meerdere uren lang. Is dus 2x heen-en-weer rijden tussen kas en woning. Het alternatief is het inzetten van oliebranders die ik al vele jaren in huis heb, maar nog niet ingezet en maar moet hopen dat die genoeg warmte leveren. Verder had ik hoop om dit jaar voor het eerst Loquat/Japanse wolmispel vruchten te mogen eten (bloeien in de winter) maar dat is nu ook ongewis geworden. Ach ja, dan moet ik ze ook maar niet in Nederland in open veld telen. De boom kan zeker iets van -12c hebben, maar de vruchten en bloesem gaan letterlijk naar de knoppen.
Geplaatst: 14 februari 20251 j 16 uren geleden, jootje zei: Hier NIKS! Heel erg jaloers dus! 😊😉 Me 2! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 14 februari 20251 j Hier schijnt sinds een uur of half 12 lekker het zonnetje. Ik was net het vogelvoederhuisje aan het bijvullen en dat was heerlijk met dat zonnetje erbij. Dan voelt het gelijk een stuk minder koud aan.
Geplaatst: 14 februari 20251 j Geen wind en een lekker zonnetje, lekker buiten wezen wandelen met de hond
Geplaatst: 14 februari 20251 j Zonnetje? Ik zit maar vlak boven jou, Gitta. De verdeling zon - grijs is nogal genadeloos vandaag.
Geplaatst: 14 februari 20251 j Ik zie in de verte (boven jouw dus) de bewolking nog hangen vanaf hier. @ArjaHopelijk voor jullie trekt het alsnog op en krijg je nog zon te zien vandaag 🤞🏻
Geplaatst: 14 februari 20251 j Ik zag heel even een mooie zonnetje, dus ik heb gelijk alle ramen en deuren opengegooid. Ik ga ze maar weer dicht gooien, want het is alweer gebeurd.
Geplaatst: 14 februari 20251 j @Goldfish die heb ik ooit ook gebruikt en dat ging eigenlijk in eerste instantie zeer goed, maar om een of andere reden, ik weet nog altijd niet welke (misschien eens te goedkope petroleum ) alles vol roet na een nacht, ze evacueren is minder risico. 14 februari 20251 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 15 februari 20251 j Winters plaatje. Dit weekend niet aan de slag. Binnen kan ik de eerste pepers inmiddels verspenen 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 februari 20251 j Hier ook ijzig koud. Ik had de peulvruchten gepland staan voor dit weekend. Maar dat stel ik nog even uit tot volgende week donderdag of vrijdag. Dan lijkt het weer ineens om te gaan slaan. Ik hoop het, want nog weinig kunnen doen door het weer.
Geplaatst: 15 februari 20251 j Het gaat, als het klopt tenminste, eind komende week her en der 17 graden worden 🎉🥳. Hier gaan vanavond snel de sugarsnap-zaden het water in. Morgen op de vensterbank in de slaapkamer.
Geplaatst: 16 februari 20251 j Hier schijnt vandaag al bijna de hele tijd de zon. Heerlijk. Wel koud buiten, maar het zonnetje maakt veel goed.
Geplaatst: 16 februari 20251 j Hier was het ook zonnig, en heerlijk werken buiten. Tot de wind opstak en de zon achter de wolken verdween - direct loeikoud zeg. We hebben het voor vandaag voor gezien gehouden daarna. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.