Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Hier in ieder geval een flinke laag ijs op de autoruiten en wat witte weilanden. Hoe mijn sla er op de volkstuin nu bijstaat? Die staan zonder bescherming, de erwten ernaast hebben nog wat anti-duif folie. Ik zal het wel zien komend weekend 

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ja, hier ook krabben vanmorgen. De plantjes helaas niet afgedekt, maar alles ziet er nog goed uit. 

Geplaatst:

Vanmorgen iets minder koud dan gisteren, maar nog flink fris om half zes.

Onderweg naar het werk zag ik dit

IMG_20250328_053341536.thumb.jpg.af5045e7aed907bdf286f2e58665bfb2.jpg

Zien jullie het reetje?

aangepast door woldistel

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

🥰 reetje!

Geplaatst:

Volgende week wordt het stralend weer met weer temperaturen tegen de 20 graden.

Daarna is het nog niet zo duidelijk, zelfs weer wat kans op nachtvorst en een winterse bui...❄️

Geplaatst:

Stevig windje hoor. Vlagerig ook. We weten nu dat onze plastic kas windkracht 5 kan hebben. 

PXL_20250330_163648408.jpg

Geplaatst:

Maart 2025 was zonnig en erg droog.

2025_maart_neerslag_huis.png

^ Regenmeter van mijn eigen weerstation. Maart 2025: totaal 6,8 mm

2025_maart_neerslag.png

^ De KNMI meetstations geven hetzelfde beeld.

Een paar dagen geleden zag ik dat een boer al aan het beregenen was. Wellicht had hij iets ingezaaid / gepoot.

Geplaatst:

Heel erg droog...

De sla kon ik wel vergeten, ik heb dat zeker vier maal opnieuw gedaan.

Er staan nu bekertjes overheen.😀

De paksoi en de meiraapjes zijn stuk gewaaid en uitgedroogd en zo nog een heleboel.

Ik begon al te denken dat het aan mij lag...

Ik ga duimen voor de raapsteeltjes en nadenken over een windbreker.

https://nos.nl/artikel/2562052-droogste-maart-ooit-noopt-boeren-tot-improviseren

Geplaatst:

Wat zonde! @Rookie

Geplaatst:
Op 28-3-2025 om 16:19, woldistel zei:

Zien jullie het reetje?

Ik heb hem gezien. Wat mooi 

Geplaatst:

Ja het is erg droog. Ik ben iedere dag aan het gieten in mijn bakken. Alleen op de plekken waar ik heb gezaaid of waar net zaailingen opkomen. 

Geplaatst:

Ik hoop dat mijn man het morgen doet. Ik lig 2 dagen in het ziekenhuis. Mijn neus is verbouwd.😀

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Beterschap @Petrasmoestuin! Ik hoop dat je snel weer naar huis mag om voor je plantjes te zorgen en van je tuin te genieten.

Geplaatst:

@petrasmoestuin beterschap!

Geplaatst:

Beterschap Petra! 

Geplaatst:

Heeft er nog iemand de neiging om de ijsheiligen te laten voor wat ze zijn en tomaten en dergelijke vroeger buiten te zetten? Zo warm dat het al is en aanhoudend droog, alsof de zomer al een aanloopje neemt. Die ijsheiligen zijn met klimatologisch verlof naar mijn gevoel. 

Geplaatst:

@ElkeV80 Ik plant pas vroeger als ik de weersverwachting tot half mei kan overzien (rond 1 mei dus) en als daaruit duidelijk wordt dat er tussen 1 en 15 mei geen vorst meer wordt verwacht. Zelfs dan kijk ik ook naar de echt wat langere verwachting om te zien of er geen koude front in aantocht is voor de 2e helft mei. Tot nu toe heb ik altijd rond 1 mei kunnen uitplanten, maar ieder jaar kan anders zijn. Ik ga in geen geval risico nemen met de tomaten en pompoen.

Geplaatst:

Ik ben weer thuis. Helaas een aantal kiemplantjes tomaat dood. Stonden ook erg droog.

Moeilijk om alles aan je man uit te leggen, zowel binnen als buiten in de gaten houden en hoeveel water hij wat miet geven.

Vandaag kan ik zeker nog niet veel doen. Zodra ik thuis ben voel ik mijn neus weer lopen. Veel vochtiger dan in ziekenhuis. Daar is het heel droog en 2 dagen niet mijn neus hoeven te snuiten. Kan ook niet. Ik heb maar een neusband onder mijn neus gedaan. Die heb ik speciaal gevraagd.

Geplaatst:

@ElkeV80dat ga ik niet doen. Het is hier 's nachts nog vaak rond het vriespunt. Daar gaan ze niet tegen kunnen. Bij mij gaan ze pas als de nachtvorst verdwenen is. Dus meestal is dat eind mei hier. En de groente die er nu in staat moet er ook uit zijn, dus eerder dan eind mei wordt het sowieso niet hier.

Geplaatst:

@Petrasmoestuinfijn dat je weer thuis bent. Rustig aan doen. Jammer van je tomaten zaailingen. Maar je kunt nog opnieuw zaaien. Beterschap! 

Geplaatst:

Weeronline geeft 0 graden als minimum temperatuur aan (van 5-7am), terwijl Buienradar 4 graden aangeeft (van 4-7am).

Ga de planten voor de zekerheid komende nacht toch maar in de schuur zetten..

Geplaatst:

Het is hier nu min 2.

Foto is gemaakt door de klimrekken voor de klimmers heen, de stoom slaat van het water in de vaart af.

P1060245.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.