Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

De afgelopen dagen:

Chinese groentesoep met uJt: wortel en shiitake. Ik had twee enorme verse shii-takes gekregen, mega lekker.

Oven geroosterde groente met broccoli courgette en uJt weer shiitake, de tweede. Daarbij een kerrie appel sausje, kurkuma rijst en tempé.

Vanmiddag wordt het de rest van de soep van eergisteren en vanavond pasta met radicchio uJt en tomaat uAt.

Erbij appelmoes waarbij ik voor de smaak een hele Japanse kweepeer heb meegekookt uGFt. De appelmoes is er licht zurig en heel geurig van geworden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wij eten zometeen andijviestamppot met andijvie uet. Appelmoes erbij van appels uit de appelbomen van mijn moeder. 😋

20251021_124649.jpg

Geplaatst:

Lekker hoor! Ik heb ook al diverse keren andijvie op, gaat nooit vervelen uet.

Geplaatst:

Zojuist lekker Aziatisch getint maaltje op. Kimchi-gyozas (gekocht) met zoete aardappel ust uit de oven. Ust = uit de tuin van schoonzusje. Met een dip voor de gyozas met o.a. pepers en st. Jansuitjes uet. De olijfkomkommertjes in zoet-zuur kwamen ook uet.

IMG_8614.jpeg

De zoete aardappel was verrukkelijk en super eenvoudig te maken. Schillen, in stukken snijden, beetje zonnebloemolie erover en husselen en 15 tot 20 minuten in voorverwarmde oven van 180 graden. Ondertussen mengseltje maken van wat honing en soysaus, eventueel met wat gember(siroop of sap). Mengsel na de 15 à 20 minuten nog even over de zoete aardappel gieten en nog zo’n 5 minuten terug in de oven. Klaar. Bestrooien met wat sesamzaad.

Geplaatst:

Ziet er lekker uit!

Geplaatst:

@Dahli oooo jummmmmm

Geplaatst:

Gisteren weer de koolraap goulash gegeten, nu met aardappelen en de verwarmde peren.

20251021_192958.jpg

Geplaatst:

Pompompommmmm

De zuurkool! Had knakworsten in Duitsland gekocht en heb de zuurkoolpot open gemaakt. Superlekker geworden!

Die venkel en korianderzaadjes smaken echt goed erdoor. IMG_2949.jpeg

Sjonge jonge, echt blij met de lunch en heerlijk vooruitzicht voor stamppotten!

Geplaatst:

Vanavond mijn eerst pompoen aangesneden. Een Baby Bear en er een soep van gemaakt met Miso.
Ik moet wel even aan de smaak van Miso wennen.

20251022_190043.jpg 20251022_194724.jpg

Geplaatst:

De kastanjes van @appelvrouw

Ze waren perfect! Das dus een mazzel, want was ze in de oven vergeten. Zou ze zeker 10 min eerder eruit gehaald hebben, maar nu vergeten. Anders waren ze dus nog niet niet goed geweest. Wat een mazzel!

Pasta met eigen saus voor het avondeten en eigen salade en tomaten.

Geplaatst:

Vanavond aardappel - pompoen goulash gegeten. Vanavond helemaal zonder vlees of vegetarisch en mijn man miste dat wel een beetje. Dus de volgende keer voeg ik er wat aan toe. Ik heb een grote hoeveelheid gemaakt en de hele pompoen gebruikt. Want ik twijfelde aan de pompoen die op de grond lag, een deel geel wat op de grond lag en de rest groen, maar hij was oke.

20251023_193747.jpg 20251023_194738.jpg

Geplaatst:

Ik kreeg mooie knol en wortel groente en dus staat er een bakplaat maaltijd op het menu..met gele en Chioggia biet, pastinaak, zoete aardappel wortel en gewone aardappel.

1318A2D2-1435-4E6D-88D1-E3470F40945F.jpeg

Kijk Jorieke de pastinaak was vrijwel niet aan de binnenkant aangetast. Niet voos ook, een prima wortel!

09B5077C-FC46-4DB4-B5BD-1DFDB33EBA95.jpeg

Enne @Tanja65 ik zag ook nog een leuk recept van tarte tartin met pastinaak, zie: https://worldofnix.com/blogs/food-pairing/pastinaak-en-appel-tarte-tatin-ⓥ

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vanmiddag rozijnenbrood gemaakt, normaal maak ik een brood, broodjes of timpen. Vandaag op deze manier gedaan.
En daarna een hartige pompoentaart met feta gemaakt. Ik heb er helemaal mijn eigen draai aan gegeven. Ik schrijf het later uit.

20251024_194134.jpg

20251024_194427.jpg

Geplaatst:

Ziet er lekker uit @Petrasmoestuin

Ik ben benieuwd naar het recept.

Geplaatst:

Plakken pompoen met brie, honing en walnoten uit de oven. Zo lekker! 😋

Geplaatst:

Deze pompoentaart is echt goddelijk! Vandaag de topping gemaakt, de volgende keer moet ik alleen een grotere springvorm nemen, zodat ik de topping er beter op kan smeren.
Ik heb al heel veel pompoentaarten gemaakt, maar deze kan geen andere evenaren. Het kost wat werk, maar dan heb je wat bijzonders.

20251026_114304.jpg 20251026_115818.jpg 20251026_131741.jpg

Geplaatst:

Zuurkoolstamp! Helemaal zelf gemaakt en lekker joh. Blij ei 😛

Geplaatst:

Lijkt mij ook heerlijk. Volgend jaar proberen 1 witte kool te scoren.

Geplaatst:

@Petrasmoestuin ik heb bij de Turkse winkel 2 kolen gekocht voor €1 per stuk. Aan het einde van de zomer moet je daar maar eens neuzen. Turkse mensen gaan dan massaal groente inmaken en zuurkool is zeer populair. Daar kun je het niet voor kweken en in de zuurkool proef ik geen verschil.

Ik heb linzensoep gemaakt voor bij alle restjes van de afgelopen 2 dagen. In de soep heel veel knof, 1 loeihete peper, veel paprika, tomaat en pepermunt. Strak de blender erop en nog wat gedroogde chilivlokken en pepermunt erdoor met citroen. Lekker!

image.jpg

Ik tilde de deksel op voor de foto. Lekker joh!

Geplaatst:

@Mellie Het is ook soepweer! Hier staat een tomatensoep op van tomaten + passata + peper uet. Zit ook wat zelfgemaakte suppengewurz in. En balletjes 😊. Op het laatst gaan er nog wat halfgedroogde tomaatjes uit de vriezer bij. Eten we vanavond met stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter (kruiden uet).

Geplaatst:

Klinkt heerlijk @Mellie en @Dahli! 🥰 Ik denk dat ik deze week een grote pan erwtensoep ga maken. Ontzettend zin in! 🤗

Geplaatst:

Ik heb alle tomaatjes,paprika’s, aubergine’s en zoete pepers van de keukentafel met ui, knof en arsoti kruiden geroosterd in de oven .., geblend door de zeef en de helft gebruikt zaterdagse soep met gekocht zakje soepgroenten en gebroken spagetti 😋

Andere helft met gehakt en gebakken ui door de macaroni was weer heerlijk!!😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6160.jpeg

Voordat het de oven inging…

IMG_6161.jpeg

Toen het uit de oven kwam…. Die geur!!! Die smaak!!😋

Vergeten foto van soep en macaroni te maken…😏

Volgende keer dat ik dit zo maak zal volgende zomer zijn hoop ik🤞🤞🤞😋

Geplaatst:

Heerlijk @Vrouwholle ! En wat heb je toch een prachtige nostalgische keuken 😍. Met al die mooie authentieke accessoires. Soms lijkt het wel alsof je naar een oud schilderij kijkt. Jouw foto’s zijn daarom voor mij altijd extra genieten!

Geplaatst:

Inderdaad, ik ken jou al wat langer he @Vrouwholle en je maakt altijd leuke fotos van je gezellige keuken. En inderdaad saus maken op deze manier is de meest lekkere manier.

Geplaatst:

Ja heerlijk @Janie heb jij ook je eigen knolselderijen, prei en winterwortel?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.