Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Wraps met oa spinazie en krul sla uit eigen tuin. En olifantenknof van vorig seizoen. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Soep met raapstelen, tijm, peterselie en knoflook uet. De lenteui was nog uit de winkel. 

De soep net nadat de raapstelen erin zijn gegaan. Over een minuut of 5 pureer ik hem nog tot een gladde soep. Dat vinden de kids lekkerder.

20250508_171504.thumb.jpg.8ae7b026ea87820eb41c524c3216a92c.jpg

aangepast door Gitta
Foto toegevoegd

Geplaatst:

Zojuist arrabbiata saus gemaakt voor bij de pasta. Met ingemaakte geroosterde tomatensaus uet (100% Voljusko’s, de lekkerste voor deze inmaak vind ik) en Jalapeno’s uet. 

Geplaatst:

Stammpot postelein (had ik heel ruim gezaaid, dus nu lekker veel en mooi!) met geroosterde tomaat en geitenkaasjes. Jammie.

20250508_191540.jpg

Geplaatst:

We gaan zo een gemengde sla eten uet. Met rucola, wintersla, ijsbergsla, beetje winterpostelein. Een paar radijzen en chinese bieslook. 

Geplaatst:

De kweektafel moet leeg, morgen gaan er twee tomatenplanten in (100 & 1000’s + struiktomaat van de pomtato van vorig jaar). We gaan dus heel veel sla uet eten (+ stukje zalm, ciabatta en aioli).

Geplaatst:

Ik heb quinoa gemaakt met heel veel groente en een salade. Misschien dat ik het morgenavond uitschrijf.
Veldsla geoogst, wortelpeterselie, radijs en nog wat raapstelen. Blad radijs en blad peterselie deels door salade en deels gebakken.

quinoa met groente.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Vanavond (het kan nog net, het is 23.30 uur) weer heerlijk gegeten. Mosterdeieren met groene salade. Ik maak veel Duitse recepten, en ik pas vaak wat aan. Meestal de manier van opdienen. Een hele stronk sla op mijn bord vind ik b.v. niets.
Ik zal het recept nog uitschrijven.

20250512_193911.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Het is weer "wat wil je bij je asperges"- tijd. Vanavond: kip uit de slowcooker. Met groene asperges dus. Gisteren gingen ze in gebakken vorm over een grote salade. Daarvoor met zoete aardappelblokjes uit de oven. En vrijdag gaan ze op de bbq. 

:thumbup:

Geplaatst:

Lekker he?  Hier ook erg blij met de asperges! 

Geplaatst:

Lekkere gevulde groentesoep met pittige tomaten/sambal saus ( alles uet) wel van vorig jaar maar heerlijk!

Geplaatst:

Gisteren een gemengde salade helemaal uet. Met veldsla, wintersla, winterpostelein, ijsbergsla, spinazie, rucola, raapstelen en radijzen. 20250513_180334.thumb.jpg.d24df6a6bf91255716e61fdba309b60d.jpg

Vandaag gaan we roerbakken met peultjes en een pepertje uit eigen tuin. Ik heb ze eerder vandaag geoogst. 

aangepast door Gitta

Geplaatst:

Er was nog tjap tjoy over. Uit de vriezer gehaald en daar gaat een hand vol geroerbakte sugar snaps en geraspte bevroren peper uet door. Ik had er veel meer kunnen hebben, maar ze halen de keuken steeds niet 😊

Geplaatst:

Aardappels, chili con carne en een spinazie salade met geitenkaas en dadels, zelf verzonnen.

20250514_203846.jpg

Geplaatst:

Heerlijke soep met raapstelen, tijm, peterselie en knoflook uet. Nu nog ui uit de winkel erbij. Binnenkort is dat ook uit eigen tuin. 20250515_181946.thumb.jpg.51c3aceb68111af222b7c5350c6e86ce.jpg

Geplaatst:

Vanmiddag een broodje gezond gemaakt, vers afgebakken broodjes met gele en rode radijs uit de tuin, wintersla uit de tuin, kaas en ei erop.
Vanavond heb ik soep gemaakt, Ik had bouillon van vorig jaar van wortel, ui en knolselderij.
Ik heb uit de tuin toegevoegd: bevroren tomaten van vorig jaar, bleekselderijstelen en blad van knol, dat gepureerd.
UI en kalkoen gebakken, dat toegevoegd met boterbonen vanuit de tuin van vorig jaar.
Langzaam de vriezer leeg maken om de groente van dit jaar aan te vullen.

20250516_141842.jpg

20250516_182724 blauw.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Gisteravond aten we lekkers van de bbq! Al was het wel een beetje aan de frisse kant door wind en bewolking. Dus iedereen kreeg extra vesten en jassen :lol:

We hadden ossenburgers, speklapjes, en geslowcookte spareribs op het rooster, dat kwam allemaal uit eigen veld maar er was nog erg weinig uit de moestuin.  Want er is nog geen tomaat of komkommer of maïskolf klaar/rijp nu natuurlijk. Wel een bak sla, en peppadews door de roomkaas voor op broodjes. 

Als toetje een warme banaan met gesmolten chocolade van de bbq, zoals @henkg ooit voor ons maakte in Frankrijk. Ik kan voor deze bbq-gasten al jaren geen ander toetje meer maken want hier kijken ze dan al naar uit :lol:

Geplaatst:

Elke dag radijs Zlata op ons brood of crackers.

Gele radijs.jpg

Geplaatst:

Postelein in eiersaus gegeten (echt goddelijk en eenvoudig om te maken).
Ik heb er wat patat erbij gedaan en een "Frühlingsrol" Een vegetarische rol wat lijkt op een loempia en uiteraard knoflooksaus erbij.

Ik schrijf het nog uit.

20250517_203320 blauw.jpg

Geplaatst:

Een lekkere radijs salade met reuze en franse radijzen, wintersla, veldsla, winterpostelein, ijsbergsla, mizuna en tatsoi. 20250518_171845.thumb.jpg.097587e7a4366a81ddaed0581fdea429.jpg

Geplaatst:

Gisteren een grote salade met drie soorten sla uet.

Ik had ook een zakje radijsjes gekocht, want ik zit even tussen oogsten in, maar die smaken dus echt nergens naar.

Geef mij mijn eigen radijzen maar!

Geplaatst:

Tortelinis uit de winkel met wat snijbietblad, eeuwig moesblad en verse kruiden zoals oregano, basilicum, tijm en peterselie. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
5 uren geleden, Rookie zei:

radijzen

Wat grappig dat je dat zegt. Ik stik momenteel van de radijzen. Ik heb ze overal voorgezet , 4 soorten en de 5e (moolie) ga ik vandaag zaaien.

Geplaatst:

Kip, asperges en peulen curry. 
Ik had asperges in de koelkast liggen, vandaag peulen en sugarsnaps geoogst en dan zoek ik op wat ik ermee kan maken.
Ik gebruik geen currypasta e.d. dan gebruik je dat een keer en dan blijft het staan b.v. Ik doe het met de kruiden die ik heb.
En dan pas ik het e.e.a. aan.
Maar het was zo lekker! Moest met noedels en gevogelte bouillon etc.  en eigenlijk de hoeveelheid die ik voor de asperges heb gebruikt voor de peulen/sugarsnaps en andersom.  Maar zoals ik het heb gedaan dus erg geslaagd volgens mijn man en hij blijft er dus in. Het recept heb ik net uitgeschreven.

20250520_191225.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic