Rookie Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Ik ben nu pastinaak/mosterdsoep aan het maken. Geen idee, hoe dat gaat smaken, 2 Quote
Mellie Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Aardappel mosterd is heel lekker. Met pastinaak aardser denk ik. vast lekker @rookie 2 Quote
Rookie Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari (aangepast) Ik hoop het... We gaan het zien. . 26 februari aangepast door Rookie Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 februari Auteur Geplaatst: 28 februari Gisteren: hutspot met rookworst. Vanavond: zoete aardappelblokjes uit de oven, gekruid met o.a. eigen paprikapoeder en zwartmoeskervelzaad. We eten er zo'n lekkere veldvarkenkarbonade bij, en een kleine salade van zoetzure wortel-, en bietensliertjes. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Mmmm Hier wordt niks uit eigen tuin gegeten maar iets uit eigen tuin at wel mij..een teek. Nu al😱 O toch, een beschuitje met vruchten jam uit de eigen tuin van @jootje Lekker hoor Jo! 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari O, dat is echt vroeg! Dank voor de waarschuwing, vanaf nu weer opletten dus. Quote
Tanja65 Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Een teek! Wauw, dat is wel erg vroeg. Maar goed om te weten. Toch beter controleren na werk in de tuin, dat deed ik nog niet, Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Petrasmoestuin Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari (aangepast) Simpel maar lekker gegeten: zoete aardappel, bloemkool, ui en Cabanocci worst, wat kerrie, kurkuma en zout erdoor. En dan knoflooksaus erover natuurlijk. Een teek lees ik hierboven? @appelvrouw Wat vroeg! 28 februari aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Zullen we in de klaagbaak even verder gaan over de teek? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Liekie Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Tomatensoepje van een fles gepelde tomaten uit 2023. Geen idee hoe die daar zo lang heeft kunnen overleven maar ik ben blij dat hij gevonden en opgegeten is. Ik vond hem heel zomers buiten in de zon op het terras. Het is al bijna zomer toch? 3 Quote
Mellie Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Wij aten gisteren lahmacun. Paar volle eetlepels paprikapoeder en chilivlokken. Peperpuree. Zelfde als tomatenpuree, maar dan gemaakt van hete pepers. Peterselie. Rest gekocht. Superlekker, maar na 1,5 lahmacun zat ik helaas al vol…. Ik dacht vanavond er nog wel een paar te kunnen eten, (want ik had er 49 gemaakt) maar mijn kinderen hebben goed huis gehouden. Alles op…. Vanavond maar kijken wat het menu wordt. Minder arbeidsintensief dan gisteren in elk geval! 3 Quote
Gitta Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Wij eten straks curry madras met een chili peper uit eigen tuin (ingevroren). De rest is gekocht. Quote
Rookie Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Hier staat winterwortel in stukjes te roosteren in de oven, met olijfolie en agavesiroop. Daarbij rösti van zoete aardappel en een nep kipfilet. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Rösti van zoete aardappel klinkt goed! Wij houden het simpel met een soepje van gekochte zoete aardappel en wortel maar ook met drie peterselie wortels die eerst in de tuin van @Anna3 groeiden en toen hier van de winter nog even verder en dikker zijn gegroeid 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Zometeen ratatouille met groentes uit de supermarkt én veldgehaktballetjes gemaakt naar aanleiding van een recept dat ik las in de Volkskeuken, een recept snel klaar te maken door half dronken moeders aan t eind van een kinderfeestje als de moeders die de kinders komen ophalen nog even blijven pimpelen. Je braad de balletjes niet maar kookt ze zachtjes in de passata waar je een half bouillonblokje en wat oregano in doet. En die passata had ik ook van @Jorieke123. Beetje pasta erbij en geraspte kaas. Moeders en kinders kunnen aan tafel!🍷🧃 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart @appelvrouw stond dat in een column van Sylvia Witteman toevallig?! Wij aten oa Turkse kippensoep. Geen eigen kip, wel eigen paprikapoeder en puree. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Inderdaad bijna goed Mellie! Naar aanleiding van een avondeten onderzoek welke recepten uit de volkskeuken waren blijven hangen ( in hun hoofd, of als uitgeknipt recept op de koelkast deur). Dit recept kwam nogal eens ter sprake ook al was het een recept uit een bijdrage aan de volkskeuken van Sylvia Witteman uit 2001! Hier is het denk ik ook een blijvertje, we vonden het beide heerlijk, lekker snel en geen gedoe met aanbraden en zo. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart Bietjes salade uet, met krieltjes van de groenteboer 1 Quote
jootje Geplaatst: 7 maart Geplaatst: 7 maart https://moesmeisje.nl/recepten/pasta-met-winterpostelein-en-zalm/ Deze wil ik jullie niet onthouden, net gemaakt, gegeten en errug lekker. Denk dat hij ook goed kan met spinazie! 1 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart (aangepast) Broodje met rucola, uitjes en gerookte forelfilet. Mijn Rucola nooit zo mooi en lekker geworden. Via mijn nagebootste kas (niet geheel gesloten b,v) 9 maart aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart @Rookie hoe was de pastinaak mosterd soep? Wij aten een curry van pastinaak, wortel, paprika en tomaat uit blik en uit eigen tuin wat veldkers en paardenbloem- en eeuwig moes blaadjes door de sla. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dahli Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Op roti gebaseerd kipstoofje met tomaat en madam Jeanette (uit de vriezer) uet. Knof, ui en overige ingrediënten uit de winkel. Moest nog wel wat inkoken toen ik de foto nam. Lekker met rijst en komkommer zoet-zuur erbij. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.