Geplaatst: 20 september20 Sep Wauw, daar zitten knoeperds tussen… * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 21 september21 Sep Inmiddels zijn er hier ook aardig wat gele eieren gespot. Vooral voor de leuk want ik ga bij lange na niet in de buurt komen van een behoorlijk gewicht. De plant wordt nu ook snel slechter.Het kleine plantje wat dus nog steeds in dat kleine potje staat heeft er ook 1! Hoe schattig
Geplaatst: 24 september24 Sep Ik heb er maar eens eentje op de weegschaal gemikt. Nog niet eens dichtbij de winnaar 😀
Geplaatst: 24 september24 Sep Mijn gele exemplaar is ook kleiner dan de witte die er hangen. Volgens mij krimpt ie bij het rijpen.
Geplaatst: 24 september24 Sep Hier vooral nog witte eieren. Maar geen een ie komt in de buurt van de winnaar. Wel leuk om meegedaan te hebben. Ik verwacht dat er nu niet zo snel meer geel wordt, gezien de temperatuur.
Geplaatst: 24 september24 Sep 1 uur terug, Gitta zei:JammerAubergines lukken mij totaal niet door te weinig zon. Mijn man heeft nu wel 2 meter van de hoge heg eraf gehaald, misschien volgend jaar beter. Maar ik denk niet dat ik aubergine nog ga doen.
Geplaatst: 24 september24 Sep Hier gaat het ook maar bijzonder moeizaam. Het blijft een klein wit eitje aan een kwarrend plantje. Het zal bij mij ook wel komen door te weinig zon en warmte.Complimenten aan degenen die wel een mooi resultaat hebben!
Geplaatst: 24 september24 Sep Wij gaan voor de poedelprijs; 32.39 gram. Er zit er nog eentje aan, ongeveer even groot, de rest is kleiner. Helaas pindakaas. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 28 september28 Sep Ik vraag me af of er hier überhaupt eintje afrijpt. Bijzonder dat ze wel nogsteeds bloemen aanmaken. Denk eraan om de kleine vruchten weg te halen zodat de grote misschien kans hebben om af te rijpen voor de vorst.
Geplaatst: 29 september29 Sep Als je ze nog wil eten, kan je de kleinere beter wit plukken. Het rijpen is hier versneld gebeurt na hevige wind, toen een plant halfom lag en ik vermoed dat een deel van de wortels geknakt waren, bij tomaten zie je soms hetzelfde fenomeen als voedsel/water toevoer abrupt minder is, waardoor die in noodrijping gaat, misschien toeval?, maar indien zo, zou dit het afrijpen kunnen versnellen.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt De aardbeiplanten moesten dringend de vollegrond in omdat het wortelstelsel in de potjes te compact dreigde te worden wat het uitgroeien naar mooie planten nadelig kan beinvloeden. Beide Golden Eggs stonden in de weg en zijn nu geruimd. Een kampioen zat er toch al niet meer in.Met 53.63 gram is deze de zwaarste die ik heb kunnen telen en het wordt tevens mijn laatste en definitieve inzending. Misschien nog goed voor een halve snoeischaar @Lia56 ? -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Mijne lijken stil te staan in groei met het koude weer. De plant mag niet meer terug naar binnen toch? Het seizoen lijkt in mijn tuin net te kort te zijn om rijpe aubergines te kunnen oogsten. De trage kieming van de zaden hielp daar natuurlijk ook niet bij. 3 oktober3 Okt aangepast door loes
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Auteur 36 minutes ago, loes said:De plant mag niet meer terug naar binnen toch?Nee, plant moet echt buiten blijven
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Auteur Vanaf nu plaats ik alleen de gewichten ( met link) op de lijst. Tot nu toe is Red Zebra degene met de "zwaarste" EggDeelnemersgewicht AartvvAppelvrouw62 grArjaBonnie fDahli 49 grDriepinterFlupFombelFrans 53,63 grGitta13 grGoudsbloempjeHazeltjeHenkg38,7 grHoekmanHuubvGJoriekeKruidenvrouwtjeLia56Liekie35 grLoesMellieMROENasuadaPetrasmoestuinPlotiemoosRedzebra62,53 grRolandSimonTanja6532,39 grVeldjesgraaf 6 oktober6 Okt aangepast door Lia56
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Auteur Let op: 15 oktober is echt de allerlaatste van de wedstrijd.Alleen de buitenplanten tellen meeNog veel succes met de laatste loodjes. 3 oktober3 Okt aangepast door Lia56
Geplaatst: 3 oktober3 Okt WIj gooien de handdoek in de ring. Er is geen enkel ei dat nog in de buurt komt van de voorlopige prijswinnaar, al onze eieren zijn even groot of kleiner dan die we hebben ingestuurd. Veel succes voor de overige deelnemers. Ik heb wel de zaden in de biodoos gestopt, wie weet zijn er ergens kwekers die beter eitjes kunnen kweken dan wij 😘 4 oktober4 Okt aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Ik heb nog een aantal foto’s gemaakt. Niet echt meer nodig denk ik.Vanochtend een aantal gele maar mee naar huis om te wegen.
Geplaatst: 4 oktober4 Okt En de grootste tevens de zwaarste gewogen.Net niet genoeg 😉Het was weer leuk om mee te doen.Bedankt voor de organisatie
Geplaatst: 5 oktober5 Okt Waarom je nooit klakkeloos op AI moet vertrouwen. Twee verschillende antwoorden waarvan er zelfs niet één in de buurt komt. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 5 oktober5 Okt 👏Applaus!Als het net zo gaat als met de amaranth van vorig jaar, dan volgend jaar gewoon weer zaaien en kom je om in de aubergine eieren 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 5 oktober5 Okt Oh vast! Ik heb 'm net doorgesneden, ja zaad, wil ik dit bewaren? nee, dus hop in de compost. Dus ja, wie weet komt het via de composthoop weer in mijn tuin terecht 😆
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.