Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Lol dan gaat het best hard. Als wij een omelet maken doen we dat met 20 eitjes voor 2 personen 🤣 (volume ongeveer gelijk aan 4 goede kippeeieren)

Geplaatst:
  • Auteur

Super leuk! Hoeveel heb je erin gedaan? En van eigen kipjes?

Geplaatst:
  • Auteur

Wow, dat wordt een drukte!! Helemaal leuk!

Geplaatst:

Zooo cute die kleintjes….😍Ik snap jou dilemma @Petrasmoestuin 🤔

Ik heb dat dan bij wel of niet mee fokken … komt ook weer e.a. bij kijken 😬 dus nee toch maar niet…wel heel leuk om het hier te volgen @Wortel en @Nasuada 😍IMG_4437.thumb.jpeg.f954d6916ab3687ee3585720e83705c1.jpeg

Mijn 4 kwarteltjes leggen iedere dag 3 eitjes dus laat loopt snel op idd…dus vandaag maar weer eens mijn “slanke” eisalade gemaakt…😋

Ik controleer de eitjes in kop water.. degene die boven komen drijven doe ik weg…

Ongv 14/20 kwarteleitjes

2 el Griekse yoghurt

1 el mayo

1tlp mosterd

paar druppels soyasaus

snuf kerrie poeder

bosje fijngeknipte bieslook uet.

peper en zout.

Alles mengen.

zuurdesembroidje met sla uet belegd met deze salade was weer heerlijke lunch 😋

En dan nu als het droog blijft hun hok schoonmaken😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

IMG_4435.jpeg

IMG_4436.jpeg

Geplaatst:
  • Auteur

Klinkt ook als een goed recept!!

Geplaatst:

😅 @Petrasmoestuin is ook lekker met gewone eiteren hoor 4 stuks dan ongv 👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

Geplaatst:

Oke! Ik ben weer opgelucht. 😊😊😂
Het lijkt mij heerlijk. Precies de ingrediënten die ik dus ook veel gebruik. Ik mis alleen de knoflook, die voeg ik dan toe. Jammie!

Geplaatst:

@wortel aaaahhh die kop van die kwartel! Te grappig! Goed gevangen dat momentum

Geplaatst:

Wat een mooie kuikens, hoe gaat het nu?

Heb je ze tijdens het broeden geschouwd?

ik gisteren maar ik zag geen klap door al die bruine vlekjes.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik schouw ze rond de 6-7 dagen, puur om de onbevruchte eruit te halen. Donker is goed. Ik probeer ook altijd te kijken of je een goede luchtkamer ziet, maar dat lukt bij de donkere eieren ook niet. Verder ga je niks zien.

Ik ben na de eerste dag 2 kuikens verloren. Denk degene die ik gehopen had (was erg klein) en nog een waar niks aan te zien was. Maar de overige 20 gaan heel goed. Zitten inmiddels in de grotere kooi in de garage (kleine stinkers). En ik denk dit weekend ze te verdelen over 2 kooien voor wat meer ruimte.

aangepast door Wortel

Geplaatst:
  • Auteur

20250613_122009.jpgZo weer wat eitjes verwerkt, met 12-15 eitjes per dag komt de koelkast snel vol. (Deze pan vol zijn er 58, dus van 4-5 dagen)

Een bak salade gemaak volgens het recept van @Vrouw Holle en een probeersel met een koreaans gerecht, gemarineerde Mayak eitjes volgens dit recept: https://www.culy.nl/inspiratie/koreaanse-drug-eggs-mayak-gyeran/ Een pot je voor mijn moeder en een voor mij om uit te proberen. Die moet een dagje staan dus nog even geduld voor het resultaat. De marinade ruikt in ieder geval heel erg lekker.

20250613_142235.jpg

20250613_141030.jpg

Geplaatst:

Wat leuk dat jij mijn recept ook maakt @Wortel 😊

Ga ik jouw recept uitproberen 😊 morgen komt de hele bups voor vaderdag dan lijkt mij dit een lekkere borrelhap🤔😊

Dankjewel voor het delen wortel 🙏🏻😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

Geplaatst:

Gaat idd snel met de aantallen, ik zorg voor veel nageslacht.

40 broed eitjes verkocht ( 0,50 per eitje)

En aan 3 collega’s een setje van 10 eitjes weggegeven.

Elke woensdag krijgt mijn kleinzoon van 1,5 jr gekookt kwarteleitje. Hij vind ze geweldig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic