Geplaatst: 21 januari 201412 j Auteur soms.........denk je iets, soms droom je iets;het staat in mijn dagboek geschreven......... edit: enige uitlegkreeg van een forumlid uit a'dam gedroogd blad en dat herinnerde mij aan de nonnetjes van het schipperinternaat in a'dam, waar in de kelder een grote olifant was geschilderd...anders denken jullie dat de greet wat gestoord is Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 22 januari 201412 j De tuinman De tuinman Christoffelwas zat normaliterhij lag naast zijn schoffelen was als een gieter Toon H. 23 januari 201412 j aangepast door Gast
Geplaatst: 22 januari 201412 j Maar...Wie nu T. H. is? Edit Toon Hermans, natuurlijk...En wie is *GIMD* in het mooie rijm van Gwen? : Gwen zelf dus... 30 januari 201412 j aangepast door Gast
Geplaatst: 22 januari 201412 j Daar deinde een zee van blommen,Van blommen geel en zwart;Ze droegen koop`ren kronenOm `t zwartfluwelen hart. t`Was nacht..., maar door de stilteZong menig wijs van wee...Gezwolgen uit de deiningDier wonderen blommenzee. En `k luisterde aan mijn venster...Ik kende ze allemaal,Die oude melodieënvan de eigen zoete taal. UIt de bundel Schaduw. Alice Nahon1929
Geplaatst: 30 januari 201412 j *GIMD* ben ik zelf Wanneer een deken mijn tuin bedektDe zaden liggen te slapenSta ik mijmerend voor het raamEn proef de zoete weelde *GIMD*
Geplaatst: 30 januari 201412 j Nou ben ik niet zo van de gedichtjes, meestal snap/vat etc ik ze niet.... Maar déze wel... Heel herkenbaar... alleen druk je het dan gewoon een beetje anders... díchterlijk... uit. Oftewel... ik vind 'm leuk.
Geplaatst: 30 januari 201412 j Een grauwe aanblik geeft mijn tuinDe restjes zijn verzopen Maar één ding weet ik zekerWanneer de warmte en zonne komtHeb ik weer lekker te eten! *GIMD*
Geplaatst: 30 januari 201412 j maar praat even niet van warmte en zonne nu... (het vriest dat het kraakt hier..)
Geplaatst: 30 januari 201412 j Kippenspel in de moestuin Wat een drama is het toch steedsTe moeten constaterenDat de gevederde dametjes Maar al te goed schijnen te wetenWaar al het lekkers verborgen zitWat wij toch niet zouden eten *GIMD*
Geplaatst: 30 januari 201412 j Pompoen Deze hing laatst nog in de tuinTe glanzen en te groeienEen zon zo groot was zijEn nu een lekker soepje! *GIMD*
Geplaatst: 30 januari 201412 j De staak is leegMijn buik gevuldIk heb weer zin in bonenNu volgt een jaar geduld *GIMD*
Geplaatst: 30 januari 201412 j Zo, nu is het dichtersbrein even toe aan een tomatensoepje van tomaatjes uit eigen tuin. Bloedrood zijn zijVol zaad en geneugden *GIMD*
Geplaatst: 30 januari 201412 j reactie op de grauw aanblik posting... En ik praktisch ingesteld, mis dan alleen dat zinnetje dat duidelijk maakt dat dat niet vanzelf komt... Dáár moet je wél wat voor doén... Ondertussen zie ik dat de gedichten bij Gwen stromen als de koude vriesluchten bij je actieve lezertjes... (niet dat de gedichtjes koud zijn, maar onze omgevingen wel... alleen stokten mijn mooie woorden ná vriesluchten... probeerde er écht iets moois van te maken ) Vind het leuk als mensen in een paar zinnen of tekeningen situaties/belevenissen zo kunnen neerzetten.
Geplaatst: 30 januari 201412 j Steeds groeit al wat ligt verborgenIn zaden tot een plantVervolgens vormt een vruchtjeEn daaruit een nieuwe verwant Geen mensenhand is hiervoor nodigHet groeit echt allemaal zelfWij willen enkel bepalenWanneer wij oogsten van het land *GIMD*
Geplaatst: 30 januari 201412 j En dan... ojee... daar verlies je mij dan... bij die laatste... Daar moet ik dan teveel gaan bedenken in wat voor klank je het moet lezen... zijn allerlei versies mogelijk... Dat had ik bij die korte niet... Zat net lekker in de kip met bonen met tomatensaus en pompoen...
Geplaatst: 30 januari 201412 j Ja dat is moeilijk uitleggen. Begrijp je wel de strekking? Want heel filosofisch is het niet. Anders pas ik aan, want wat ik bedenk moet echt voor iedereen te begrijpen zijn.
Geplaatst: 30 januari 201412 j 's Avonds in de schemerDe zon is al naar bedDe bloemen zijn gaan slapenDe slakken hebben pret *GIMD*
Geplaatst: 4 maart 201412 j Het is bijzonder om te mogen zienTe voelen en te ruikenTe proeven en te genietenVan mijn eigen tuin *GIMD*
Geplaatst: 4 maart 201412 j Een maiskorreltjePlastic of popcorn?Meel of stroop?Alcohol of veevoer? Nee, mijn korreltje stop ik in de grondMag ontwaken en gaan groeienWorden tot een grote plantMet kwasten die lustig bloeien *GIMD*
Geplaatst: 13 maart 201411 j Verlekkerd sta ik te kijkenHoe de zaadjes langzaam ontwakenGestreeld door zonlicht groeien zijOpgeschrikt door een plens water Groeit er dan een plantje uit Met bladeren en lotenEen bloemetje groeit zo fijn en kleinGestreeld wordt door een bij Genietend in de zonDe dorst gelest met dauwEen vrucht zo mooi en blakendVerdwijnt dan in mijn mond *GIMD*
Geplaatst: 5 april 201411 j 's ochtends Dauw vleit mijn blote voetenVogeltjes fluiten mij gedagDe zon toont regenboogjes in het grasMijn zaailingen zijn weer wakker Het is lente *GIMD*
Geplaatst: 1 juni 201411 j Bedacht dit net spontaan toen ik net over de situatie in mijn tuintjes zat na de denken Geduld, geduld,Rustig wachten, terwijl alles de grond uit brult. Beetje bij beetje raakt de moestuin door de groene massa overvol,Wordt het allemaal niet een beetje te dol? De vroege worteltjes zijn al bijna klaar,Boontjes zetten daar dan maar? Al het harde werken dit voorjaar wordt langzamerhand beloond,Nog even wachten en dan is menig plant met mooie vruchten gekroond. Binnenkort zal er van alles heerlijk worden gesmuld,Tot die tijd blijft het sleutelwoord geduld.
Geplaatst: 1 juni 201411 j Auteur wat je al niet kan bedenkenals je na zit te denkenwat de tuin jou weer gaat schenken!@gup Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.