Petrasmoestuin Posted February 3 Share Posted February 3 (edited) Ik heb ook mosterdzaad van Verstegen in huis, omdat ik iets wou gaan inmaken, maar niet gedaan. Is dat moeilijk om er mosterd van te maken? Ik wil niet zo veel tijd meer in mijn keuken besteden, gewoon geen tijd ervoor. Ik gebruik de laatste tijd wel veel mosterd en als die nu zo slecht is, tja. Ik heb altijd zoete mosterd in huis. Ik had zaad van een mosterdplant, de groene Mizuna, maar die bedoelen jullie vast niet. Edited February 3 by Petrasmoestuin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted February 3 Share Posted February 3 Nee, mizuna is wat anders. Maar wel interessant om daar ‘mosterd’ van te proberen te maken. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 3 Share Posted February 3 55 minutes ago, Rookie said: Is mosterdpoeder iets anders dan gemalen mosterd? Nee, is hetzelfde. Afhankelijk van welke je koopt zit er misschien spul door, antiklonter enzo, dat is een kwestie van etiketten lezen. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted February 3 Share Posted February 3 Dit is 100% mosterdzaad. Dan zou ik hier mosterd van kunnen maken dus.🤔 Ik ga die uitzending van de Keuringsdienst van Waarde opzoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 3 Share Posted February 3 @Petrasmoestuin ik denk niet dat mosterd perse 'slecht' is. Dat hangt af van de hoeveelheid die je consumeert, hoe jouw lijf werkt, en welke keuzes jij wilt maken kwa voeding. Dus dat bepaal je uiteindelijk zelf. Als je op internet zoekt naar mosterdrecepten, vind je van alles. Meestal is het een combinatie van azijn en water en suiker en wat specerijen, en natuurlijk mosterdzaad. Na het maken moet het een paar dagen rijpen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 3 Share Posted February 3 Mosterd is hartstikke gezond. Je vind er vele documenten over op het web. Ik denk trouwens dat je niet meteen een potje leeg moet eten met een theelepel. Zie bijvoorbeeld: https://www.dekruidenschool.nl/zelf-mosterd-maken Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted February 3 Share Posted February 3 Mosterd moet je dorsen. Goed drogen, in een stevige sloop of canvas zak binden en te pletter slaan met een stok (of een dors-vlegel). Of met een flinke machine Deze is ook wel leuk om te lezen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 4 Share Posted February 4 Ja, zo doe ik dat ook. Met bijna alles waar ik zaden van wil hebben: tuinkers en slangenradijs en koriander enzz. Ik stop alles in een dekbedovertrek en laat het daar nog even goed in drogen en ga er dan gewoon met mijn hele lijf op duwen en staan en rollen Daarna liggen alle zaadjes onderin en gooi ik de verdroogde stengels bij de kippen omdat ik de eventuele resterende zaadjes liever niet op de composthoop heb. De zaadjes moeten dan nog wel even wat beter geschoond worden hoor. Maar dat is wel een leuk winterklusje. Hier had ik mijn zusje aan het werk gezet: 3 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted February 4 Share Posted February 4 Quote ga er dan gewoon met mijn hele lijf op duwen en staan en rollen Heb je daar toevallig een filmpje van?🤣 Strikt informatief uiteraard... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts