Spike1983 Posted February 5 Share Posted February 5 Wie kan en wil eens met mij meedenken? De oudste roos die ik heb begint alweer uit te lopen. Jaren geleden (ongeveer 13 jaar) min of meer gered uit een tuintje met achterstallig onderhoud. Een aantal keer verpoot en verhuisd, en hij blijft goed. Juni 2024 sterroetdauw gekregen. Rigoureus terug gesnoeid, en 5 week later zaten de eerste bloemen er al weer in. Hij is ontzettend taai, en, voor zover je zoiets kunt zeggen over een plant, ik ben er ontzettend aan gehecht. Maar nu zijn de laatste bloemen (echt waar) er nog niet eens uit, en snoeien moet eigenlijk tussen eind februari en eind maart, als de knoppen beginnen op te komen. Maar de knoppen komen nu al op. En het zijn er ook niet een paar, maar tientallen. Maar nu zit er ook nog wat vorst aan te komen. Wat is wijsheid? Toch maar terugsnoeien? Of toch wachten tot eind februari? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brabantse Tuinprins Posted February 5 Share Posted February 5 Nu snoeien. Die vorst die eraan komt stelt weinig voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElkeV80 Posted February 6 Share Posted February 6 Hier meer dan 20 rozen in de tuin staan en ze lopen bijna allemaal al stevig uit. Ik wacht nog tot eind februari maar snoei dan toch zeker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts