Erny Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Het lijkt mij ook een courgette, wel erg lichtgeel dus waarschijnlijk geen Gold Rush, die is echt fel geel.Van deze grote kan je soep maken of ze inmaken. De volgende zou ik eerder proberen te oogsten want dan zijn ze lekkerder van smaak.
Gwen Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Als ik google op surinaamse courgette komen de witte langs die je in veel recepten kan gebruiken. Maar, de soortnaam ben ik nog niet tegen gekomen. Italiaanse naam: Zucchini bianco, lungo bianco di sicilia zucchini, ook heerlijke recepen gevonden.
Ferdo Geplaatst: 24 juli 2014 Geplaatst: 24 juli 2014 Hallo, op dit stukje grond heb ik, toch al een behoorlijk tijdje terug, zowel wortel als lente-ui gezaaid. Na heel lang niets gezien te hebben (er staat weinig zon op) begon de wortel wat boven te komen, al gaat het niet van harte. Ook komt er daarnaast een plantje op (op 3 plaatsen hetzelfde), maar ik heb geen idee wat het kan zijn. Heeft iemand enig idee?
Bit Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 Is moeilijk nu als iets te herkennen. Ziet er boom/struik-achtig uit. Zaailingen of wortelopslag. Kan wortelopslag zijn uit ondergewerkte eigen compost ofzo. Of ingebrachte grond ? Moet wat groter zijn wil je het goed kunnen determineren, althans voor mij hoor, misschien is er nog iemand die het gelijk herkent ? Ik niet.
Almond Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 Die blaadjes zien er idd uit of ze aan een struikje horen ik kom nu niet verder als dat ze iets weg hebben van mijn blauwe bessen struikje. Maar die kans dat het dat is, is miniem als het daar spontaan groeit , maar wat bit zegt: het kan nu echt van alles zijn en het is nog zo klein. Ik zou het oppotten en dan eens aankijken "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
aalterse-willy Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 Aan de bladrand te zien zou ik opteren voor hulst, ik heb die ook al gehad in de tuin, komt door de vogels. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Ferdo Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 Ok, ook bedankt willy. Ik heb het opgepot, ben benieuwd...
Almond Geplaatst: 27 juli 2014 Geplaatst: 27 juli 2014 Een vraag voor de paprika kenners.Ik kocht een zakje yellow mini bell paprika's en zaaide het.Nu heb ik twee (in mijn ogen) verschillende plantjes... Bij A groeien de vruchtjes omhoog en zijn grotendeels puntig maar de paprika kleurt oranje...Bij B groeien de vruchtjes omlaag en deze zijn vierkant/ blok vormig. Geen idee welke kleur ze gaan worden, want vooralsnog zijn ze groen Dus nu is mijn vraag: zijn dit beide yellow mini paprika's? of een van de twee? Of geen van beide "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
kenbeimer Geplaatst: 27 juli 2014 Geplaatst: 27 juli 2014 Ik heb echt geen idee. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Erny Geplaatst: 27 juli 2014 Geplaatst: 27 juli 2014 @Almond: Interessant... Qua vorm vallen ze allebei onder de "mini bell" vorm als ik zo kijk op het net... Hoewel A meer die blokvorm heeft...En op internet zie ik ook verschillende groeivormen... oftewel rechtop of naar benee...De kleur moet je nog ff afwachten denk ik... misschien kleurt ie nog bij... Je weet het nooit met die pepers. Maar het kan ook een met oranje "besmet" zaadje zijn geweest... Ben natuurlijk erg benieuwd of die B geel gaat worden...
Erny Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Dus... tuinbuuv heeft per ongeluk een onrijpe pompoen geplukt ipv van wat zij dacht een opgezwollen Ronde de Nice te zijn. Nou is het ook niet de pompoen die ik dacht dat het was en mijn kweeklijstje heeft er ook geen pompoenen met een puntje op staan... Dus nou ben ik ook wel nieuwsgierig wat voor zaad dit is geweest... Misschien herkent iemand deze? Met bbq-lucifer ter aanduiding van grootte.
aalterse-willy Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Ik heb echt geen idee. Dit lijkt wonderwel op een jonge zaailing van een els (Alnus).Die moet ik namelijk in de Ardennen veel uittrekken want mijn oude struik zaait er elk jaar tienduizenden, goed dat niet elk zaadje op komt en de vogels en muizen er ook wel lusten. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
manonsjp Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Help! ik heb een zaadje in de grond gedaan waarvan ik niet wist wat het was... (mix zakje)nu komen er heel veel bloemen in (al de hele maand) knal oranje...de plant heeft vrij ronde bladeren. mijn familie denkt dat het een soort pompoen is maar ik denk dat niet...hier waren de planten net gesproeid vandaar de stipjes en druppels ALLEEN de rond achtige bladeren horen bij deze plant de andere die evt zichtbaar zijn op de foto's horen bij andere planten weten jullie het misschien?
Erny Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Dit is de Oost Indische Kers.... Bloemetjes én blaadjes eetbaar en ook de zaadpods zijn als bv kappertjes in te maken...
geertlaurent Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Makkelijk opgelost mysterie het is inderdaad Oost-Indische kers. Geef hem maar wat ruimte of een hekje om op te klimmen want die kunnen nogal woekeren hoor.
Noompi Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Hallo allemaal! Ik had laatst tijdens een fietstochtje deze boom met vrucht gespot en nu vroeg ik mij af of iemand wist wat het eigenlijk is . Ben zelf niet zo'n bomen spotter, appels en kersen gaan nog maar de rest... Goed de foto's: http://noompisbm.blogspot.nl/
sugar Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Dat is een notelaar (okkernoot) Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Noompi Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Oh, dank je Sugar! Ik zie op google dat hij verwant is aan de walnoot? Of is het nou gewoon een walnoot... Maargoed oogst in september ongeveer. Dus dan weet ik wanneer ik weer een fietstripje moet plannen. http://noompisbm.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Ik heb echt geen idee. Dit lijkt wonderwel op een jonge zaailing van een els (Alnus).Die moet ik namelijk in de Ardennen veel uittrekken want mijn oude struik zaait er elk jaar tienduizenden, goed dat niet elk zaadje op komt en de vogels en muizen er ook wel lusten.Hmm, ik vind hem niet zo op de Elst lijken, ook is het blad licht wasachtig en kreeg een groeiachterstand toen het van de zomer wat kouder werd buiten. Van de winter binnen ontkiemd onder een glas, onkruid lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb meerdere dingen gezaaid:- winterharde citrus (citroen/mandarijn)- passiflora quandri of zoiets- Tamarillo Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Bit Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Citrus zou wellicht kunnen, al is deze wel érg compact.Winterharde citrus/mandarijn bestaat overigens niet.
geertlaurent Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Wat voor tomaat is dit? Ik ben vrij zeker dat het een Roma tomaat is maar ik vind de variant, na een uur of 2 zoeken op internet, echt nergens terug. Dacht eerst een Black Russian maar die zijn rond... Om een idee te geven van de grote heb ik er mijn autosleutels naast gezet. Tomaat is ovaal en heeft onderaan een zeer puntig stekeltje. In hoofdzaak is de tomaat donkergroen (gestreept) met achterliggend een bordeaux rode kleur.
thea Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Geen roma maar siska tomaat. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten