Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Kun je nog een foto maken van het blad. dichterbij dus. Zo vanuit de verte lijkt het bv op Kornoelje, hortensia kan ook...

Ik heb er een foto van dichtbij gemaakt.

De foto is wat aan de wazige kant maar hoop dat het alsnog lukt.

Staat nu in de schaduw vandaar.

Hier is de foto:

2015-04-12-1628751428848714.15

Geplaatst:

Ik heb een paar weken geleden een aantal erwtenzaden geplant, maar er is iets anders omhoog gekomen. Wie weet wat voor plant/struikje dit is? (dat groot gevaarte aan de rechterkant )

IMG2015041416142207627651429022638.jpg

Geplaatst:

Wie o wie herkent dit plantje. Het komt elk jaar weer op, maar ik heb het niet geplant. Het woekert wel. Wie herkent het? Dank alvast. Groetjes image85671429366740.jpgimage90871429366742.jpgimage56781429366745.jpg

Geplaatst:

wat voor wortels heeft het plantje ? En in welke kleur bloeit het ? Hoe zien de bloemen er uit ?

Misschien kun je het opzoeken in een boek over wilde planten (is leuk om te doen ,en leer je dat

er soms heel veel soorten zijn van een plant , en je herkent de volgende keer vaak al eerder een plant.

Geplaatst:

Ik kwam deze tegen. Is nog in ontwikkeling. Interessant.

Initiated in 2009, the Pl@ntNet project, backed by Agropolis Fondation, provides a collaborative platform and tools to make it easier to share information about plants. Alexis Joly and Pierre Bonnet present the project.

http://www.sciencesetavenir.fr/nature-environnement/20130305.OBS0785/pl-ntnet-l-application-smartphone-qui-identifie-les-vegetaux.html

Geplaatst:

Dit plantje duikt hier ook overal op! Moeilijk weg te krijgen ook, vreselijk onkruid. Heb dezelfde vraag gesteld in het identificatie topic en daar dachten ze aan esdoorn.

Geplaatst:

Die bij mij in de tuin niet hoor.. Die breken af als je ze eruit probeert te trekken, als je ze weg wilt harken, moet je echt heel diep willen harken om ze eruit te krijgen.

Geplaatst:

ik heb ze ook af en toe, ik krijg ze er heel makkelijk uit maar ik heb dan ook heel losse grond

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

lukt hier ook 9 van de 10x. maar ook die ene keer waarbij de stengel afbreekt komt het niet terug. denk niet dat het zaadje genoeg kiemkracht heeft om nogmaals kiembladeren te laten groeien.

er komen natuurlijk wel elk jaar nieuwe aanwaaien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...