henkg Geplaatst: 17 juli 2016 Geplaatst: 17 juli 2016 Niet de plant, maar het zaad. Kleine klitten, mijn kat komt er deze tijd regelmatig mee thuis: Ongeveer zo groot als een luciferkop. Kleefkruid misschien? 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 17 juli 2016 Geplaatst: 17 juli 2016 Ziet er wel erg uit als kleefkruid ja. Hier vind ik ze ook in de vacht van de hond. En het kleefkruid rukt aardig op hier. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Carina1966 Geplaatst: 18 juli 2016 Geplaatst: 18 juli 2016 Wat is dit nou ook alweer?De plant lijkt verder wel op aardpeer. Maar de bloemen hebben een andere vorm en andere kleur.(Aardpeer heeft gele bloemen)Deze bloeit nu en aardpeer bloeit later in het seizoen pas. Ongeveer een meter of twee hoog.Groeit achterin in de schaduw in een onkruidhoek. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Jorieke123 Geplaatst: 18 juli 2016 Geplaatst: 18 juli 2016 Dat is springbalsemien. Ik ben wel benieuwd wat dit is, het lijkt erg op stokroos, maar toch ook niet. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Carina1966 Geplaatst: 18 juli 2016 Geplaatst: 18 juli 2016 (aangepast) O jee, springbalsemien.Nou ja, ik neem de gok maar. Ik trek ze er wel uit waar het te veel is. Ik denk dat die van jou kaasjeskruid is? Muskuskaasjeskruid.Heel mooi zo tussen die witte. 18 juli 2016 aangepast door Gast Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
speets Geplaatst: 18 juli 2016 Geplaatst: 18 juli 2016 Het is een Malva. Wel familie van de stokroos O ja, dat is al gezegd, alleen in een andere taal @ Carina: ik zag eens ergens een haag/afscheiding van die reuzebalsemien. Was erg mooi. En inderdaad: je trekt het er ook zo weer uit.Ook leuk voor kinderen om de zaaddozen open te laten springen tussen je vingers: alsof je een kriebelbeesje vastpakt "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 Hiervan zitten er meerdere tussen het mosterdblad. Is het een variant? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 Lijkt wel een beetje op groene Mizuna... maar kan ook best één of ander onkruidje zijn.
pippi Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 Lijk mij inderdaad mosterdblad. Ik had dit jaar een zadenmix van Diana, en daar zaten ook dit soort (in groen en rood) tussen.
speets Geplaatst: 25 juli 2016 Geplaatst: 25 juli 2016 Je hebt gelijk Pippi: ik was al weer vergeten dat het een mix was "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Dakmoes Geplaatst: 27 juli 2016 Geplaatst: 27 juli 2016 Ik zit met twee soorten planten die ik niet kan thuisbrengen. Wie kan me helpen? Deze heb ik gezaaid als purpersalie, dat is het dus duidelijk niet. Maar wat wel? Breed harig blad en blijft heel laag. Bloeit ook niet. Staat al vanaf mei in mijn tuin stationair te draaien. Van deze dacht ik dat het een ananaskers was, maar hij is veel kleiner. Kleine witte bloemetjes en inmiddels kleine groene besjes, lijkt een soort mini-tomaat. Tomatillo? Of gewoon onkruid? Alvast bedankt! Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig
weknow Geplaatst: 27 juli 2016 Geplaatst: 27 juli 2016 Die tweede is denk ik toch een ananaskers. De kleine soort, physalis pubescens, die momenteel ook mee doet in de forumwedstrijd.Lijkt inderdaad wat op tomaat...want het is familie daarvan. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Dakmoes Geplaatst: 27 juli 2016 Geplaatst: 27 juli 2016 Hallo Weknow, er komen geen lampionnetjes aan, alleen besjes die nu nog groen zijn. Ananaskers heeft toch altijd lampionnetjes? Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig
weknow Geplaatst: 27 juli 2016 Geplaatst: 27 juli 2016 De eerste is waarschijnlijk een "scharlei", die wordt ook wel muskaatsalie genoemd. Salvia scarlea is dan de officiële naam. Zeker een salvia dus Maar niet wat jij in gedachten had. Veel 2-jarigen, zoals deze, zullen het eerste jaar van zaai nog niet gaan bloeien... Dat komt volgend jaar aan een lange stengel tot 1 meter hoog. Mooie plant hoor! En bovendien ook als kruid gebruikt (in dranken) en met geneeskrachtige werkingen. Nederlandse namen zijn altijd een probleem en geven veel onduidelijkheid. Ik denk dat jij de salie (het kruid = Salvia officinalis) bedoelt met bonte bladeren in een wat naar purper verlopende kleur...? Die heet dus: Salvia officinalis 'Purpurascens', waarvan het laatste woord slaat op de cultivar (kweekvorm). In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
weknow Geplaatst: 27 juli 2016 Geplaatst: 27 juli 2016 er komen geen lampionnetjes aan, alleen besjes die nu nog groen zijn. Ananaskers heeft toch altijd lampionnetjes? Ja...ananaskers moet lampionnetjes maken. Ik vermoed dan, kan het niet heel goed zien op de foto, dat het een onkruid-nachtschade is...maar zie te weinig om ze zeker te determineren...allemaal Solanum's...heel dichte familie van tomaat en aardappel (en giftig) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Dakmoes Geplaatst: 27 juli 2016 Geplaatst: 27 juli 2016 Ja! Muskaatsalie, dat is het inderdaad! Dan heb ik dus ander zaad gekregen dan besteld, maar zeker geen straf deze plant.Grappig, in deze bak zijn al twee soorten salvia officinalis doodgegaan, maar deze saliesoort doet het in dezelfde bak in tienvoud prima.Eetbaar, lees ik, lekker en vast ook een bijenlokker. Ik laat hem lekker staan dus. Die nachtschade is wel een probleempje dus… Deze foto is een paar dagen oud, ik zal zo een nieuwe maken, maar om 1 of andere reden kan ik nieuwe foto's niet vanaf mijn computer uploaden. Is raar verhaal, komt er op neer dat ik de foto morgen pas kan plaatsen. Tomatillo zie ik inmiddels, kan het ook niet zijn, aangezien daar ook een hoesje omheen zit. Dit lijkt wel de plant van een ananaskers met een besje als een minitomaat… Maar ik wil inderdaad weten of het giftig is voor ik er iets mee aanvang. Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig
Jorieke123 Geplaatst: 27 juli 2016 Geplaatst: 27 juli 2016 Nachtschade ja, zwarte waarschijnlijk? En die salie, kan ook wel veldsalie zijn. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Ik geloof dat er twee druiven zijn komen aanwaaien Het is denk ik niet de moeite om mee door te gaan, want gekruiste F1 ? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Modest Geplaatst: 3 augustus 2016 Geplaatst: 3 augustus 2016 Beste forum, Na wat gezoek op het internet ben ik jullie forum terecht gekomen. Waarschijnlijk zal het hier rustig zijn of jullie hebben meer 'laat groeiers' zoals ik Ja jullie lezen het, ik heb de zaadjes pas op 27-7 binnenshuis, ze aangewakkerd. Nu komt het! Volgens mij kloppen mijn kaartjes niet meer. En het is hoog tijd dat ze dus gaan "verspenen". Ik heb een foto gemaakt en ik kom niet uit wat-wat is. Hier is een foto dat ik vandaag heb gemaakt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met identificeren zodat ik ze snel in en emmer kan doen. Ik denk dat: - Links boven = Augurk- Rechts boven = Cougette- Links onder = Wortel (?)- Rechts onder = Cherry tomaat Alvast bedankt en groetjes!Ps: Ik heb ook Broccoli, deze zijn al in 4 kleine bloempotten
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2016 Geplaatst: 3 augustus 2016 Linksboven lijkt mij courgette, en rechts augurk. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Modest Geplaatst: 3 augustus 2016 Geplaatst: 3 augustus 2016 Ik zou graag de Augurk willen houden en niet de Cougette, anders heb ik twee grote planten.. Op zich, zou dat geen probleem zijn en deze moeten nu in een emmer lijkt mij, om ze beter te kunnen identificeren.. Twee stuks in een emmer is niet erg als ze wat los staan? Ze zijn allebei zon liefhebbers lijkt me? De andere twee schieten ook al wortels door 't bakje en ik hoop dat ik daar ook achter kan komen. Bedankt voor je reactie!
speets Geplaatst: 3 augustus 2016 Geplaatst: 3 augustus 2016 Ik denk ook dat de linker de courgette is.Wortel en tomaat klopt.De tomaten zou ik in elk geval allemaal apart planten. Hier staan twee augurken die netjes de hoogte in klimmen. Dat vraagt niet veel plaats en 2 in 1 grote pot kan best.De courgette heeft wél veel ruimte nodig en moet in een eigen pot.Maar gezien de tijd van het jaar is het de vraag hoever ze nog komen.En ja: in elk geval zo veel mogelijk zon.Laat je dat t.z.t. nog eens zien? Succes "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Modest Geplaatst: 3 augustus 2016 Geplaatst: 3 augustus 2016 Die van 'rechts onder' heeft wat stippeltjes over het midden van een blaadje. Ik moet gewoon wat meer foto's maken en ik heb de zon nu nodig. Het lijkt wel weer Mei Bedankt voor jouw reactie. Het zijn net huisdieren.
Modest Geplaatst: 4 augustus 2016 Geplaatst: 4 augustus 2016 Nieuwe foto's! Eerste mijn Broccoli, maar dat is wel in orde.Zie plaatjes a.u.b.
Aanbevolen berichten