appelvrouw Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 (aangepast) Inderdaad of misschien salie..vanwege de nerven en de paarse kleur? Of een siersalie? Maar ik zie salie nooit zo opkomen.. 24 april 2016 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Raquette Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Hmm...ik vind het niet op salie lijken iig (al weet ik ook dat er 100.000 soorten salvia zijn). Munt weet ik ook niet. Ik zal morgen even een blaadje fijnwrijven, maar de blaadjes lijken mij wat meer lepelvormig dan bij munt? Anders laat ik ze gewoon staan tot het wat duidelijker is, mocht het ongewenst onkruid zijn dan is het ook zo uitgetrokken. Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
harm07 Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Mij lijkt het een platycodon (ballonklokje). Die kunnen ook meerjarig zijn en toevallig hebben wij die hier ook een al een paar jaar staan. Als ze bovenkomen zien ze er precies uit zoals op de foto. Ook met van die paarsige stengels.
sage Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 dit staat in mijn kruidenbak en ik weet dus niet meer wat het is, maar het is wel heel mooi
harm07 Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Dat is rode wondklaver. Inderdaad een mooi plantje en de bloemen zijn nog eetbaar ook.
sage Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 dank voor weeral snelle reactie. Kan me dus niet herinneren dat ik dit gekocht heb LOL Vroeger werd wondklaver in wiegen van baby´s gelegd om ze te beschermen tegen heksen.maar ..... ik heb geen baby en verder, tja....
Raquette Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Verrek harm07...dat is het! Ik had die vorig jaar van mijn zusje gekregen, maar geen idee dat ze meerjarig waren (was ze alweer helemaal vergeten ). Wat leuk dat ze er weer zijn! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
appelvrouw Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 weer wat geleerd We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RenJ Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Deze komen overal in m'n tuin op...De foto is wel een beetje vaag en het plantje is nog klein, dus als niemand hem op deze foto herkent wacht ik nog een paar weken en maak ik dan een scherpere foto
Jorieke123 Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Het zou een melde kunnen zijn...? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RenJ Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Is dat een plant die zich zo goed kan verspreiden dat ie zomaar overal opkomt? Want dan zou het inderdaad prima een melde kunnen zijn Wat trouwens niet goed te zien is op de foto is dat het eerste 'echte' blaadje een beetje gekarteld is rondom. Misschien dat dit helpt met identificeren...
femmie Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Wat is dit? Ik dacht zelf aan aanrdappel, maar heb die daar helemaal niet gepoot. [img-rotate=][/img-rotate]
weknow Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Inderdaad aardappel.Stonden er verleden jaar aardappels? (Eentje, kan zelfs kleintje zijn, die in de grond is blijven zitten...over het hoofd gezien?)Zaten er aardappels of aardappelschillen in je compost of mulch misschien? Die kunnen bij een te korte compostering overleven en weer uitlopen. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
femmie Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Dankje @weknow. Er hebben vorig jaar geen aardappels gestaan. Maar bij gebrek aan een tweede compostbak heb ik van de winter al mijn gft afval daar gesmeten als een soort van plaatselijke mulch/ open compostbak. Toen het lente werd heb ik alles aan de kant geschoven, waarschijnlijk had de aardappel zich daar toen al gevestigd. Ik laat hem gewoon zitten, plant er wel omheen haha.
pippi Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Dankje @weknow. Er hebben vorig jaar geen aardappels gestaan. Maar bij gebrek aan een tweede compostbak heb ik van de winter al mijn gft afval daar gesmeten als een soort van plaatselijke mulch/ open compostbak. Toen het lente werd heb ik alles aan de kant geschoven, waarschijnlijk had de aardappel zich daar toen al gevestigd. Ik laat hem gewoon zitten, plant er wel omheen haha. Superstoer, zo'n eigenwijze aardappel. Ziet er ook mooi en gezond uit. Misschien de plant laten staan en kijken of hij zaden geeft?
femmie Geplaatst: 30 april 2016 Geplaatst: 30 april 2016 Klinkt interessant @pippi ik wist geen eens dat aardappels ook uit zaad groeieden... Haha
Toto Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Elke plant kan zaad geven. Sla radijsjes, wortelen,... Noem maar op. Alleen oogsten wij ze vooraleer de plant een bloemstengel kan aanmaken. Bij een aardappel weet ik niet wanneer de bloemetjes exact komen. Ook zijn sommige planten (zoals aardappel) veel makkelijker op een andere manier te kweken ook al kunnen ze zaden aanmaken. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
postkantoortje Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Welke plant is dit? Van een buurvrouw gekregen, maar ze weet niet wat het is, jullie wel???
weknow Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Zou stokroos kunnen zijn. (Hoewel bladkleur wel erg lichtgroen is....kan van zonlicht op foto komen?) Zou ook Heuchera zaailing kunnen zijn. Evt. bonte kleuring en wat minder ronde bladvorm komt pas later. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Raquette Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Ja, ziet er voor mij uit als stokroos. Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Claudia69 Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Vandaag een mooie lentewandeling gemaakt en een heel bijzonder plantje zien bloeien. Nog nooit gezien, ook totaal geen idee wat het is. De korte, ongeveer 3 à 4 cm lange, paarse bloemen stonden in zoden bij elkaar en leken recht uit de grond te komen. Geen blad te zien. En intussen heb ik gevonden wat het is: "Prachtschubwortel of paarse schubwortel is een zeer zeldzaam voorkomende, lage plant, oorspronkelijk afkomstig uit Zuidwest-Europa. Ze parasiteert op de wortels van loofbomen en struiken, voornamelijk op wilgen en populieren. Omdat ze een parasiet is heeft ze geen bladgroen nodig. Ze haalt alle voedingsstoffen bij haar gastplant, die daar overigens nauwelijks tot geen last van heeft." http://www.wildebloemen.info/pages%20bloemen/P/prachtschubwortel.php Een bijzondere vondst toch wel
Deborah Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Cyclaam? Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
speets Geplaatst: 2 mei 2016 Geplaatst: 2 mei 2016 @ Claudia: mooie vondst ja, nog nooit gezien. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Deborah Geplaatst: 2 mei 2016 Geplaatst: 2 mei 2016 Geen wonder dat ik het niet herkend: (Wikipedia): "In Nederland staat ze niet te boek als in het wild voorkomend, maar enkele exemplaren schijnen ontsnapt te zijn uit de Botanische Tuin TU Delft. " Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Aanbevolen berichten