Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand welke plant / bloem dit is? De stengel is stevig, harig en rood. Het bovenste van de stengel kan zich heel vlug draaien met de zon mee.

Plant-mystery-276121495788246.jpgPlant-mystery-376031495788247.jpgPlant-mystery-119421495788246.jpg

Geplaatst:

Ziet er voor mijn (niet kenners-) oog uit als een kiwi. Maar die duiken niet ergens 'per ongeluk' op. Dus een kiwi zal het dan niet zijn.

Geplaatst:

Ziet er echt wel uit als een Kiwi. Zal daar wel gezet zijn, gestaan hebben ( wortelopslag ? )

Geplaatst:

100% een kiwi, kan ook een zaailing zijnvan een kiwi uit de buurt, hier komen ze ook op verschillende plekken in de tuin op nadat we onze kiwi oogst niet geplukt hadden

Geplaatst:

Hier ook zoiets...ik denk dat dit pompoen/ kalebas of courgette is. Spontaan opgekomen. En dan maar liefst drie tegelijk.

Maar heb in mijn achtertuin echt nog nooit pompoen of courgette gehad.

Vorig jaar wel langs een rek, ver daar vandaan kalebasjes.....

Snappen jullie het? image54271496054213.jpeg

Geplaatst:

Bij ons zijn de eekhoorns en vlaamse gaaien vaak schuldig aan dit soort zaailingen.... Ook eikenboompjes en walnootbomen komen hier in groepjes naar boven vaak vergezeld van pinda doppen en ander zaad als je het opgraaft.

Geplaatst:

Ik weet niet of de volgende planten onkruid zijn of niet. Kenmerkend is de groene spot midden op het blad. (ze hebben dit allemaal) Er staan nog andere planten op aan de zijkant maar laat die maar buiten beschouwing. Alvast bedankt! ^^

PHOTO2017053118480317361496249852.jpg

PHOTO2017053118481655871496249854.jpg

PHOTO2017053118475370931496249848.jpg

Geplaatst:

Het is een Perzikkruid ( Persicaria ) soortje. Kun je googlen naar welk soortje precies. Onkruid ja ( ja ja ik weet het : onkruid bestaat niet )

Geplaatst:
Het is een Perzikkruid ( Persicaria ) soortje. Kun je googlen naar welk soortje precies. Onkruid ja ( ja ja ik weet het : onkruid bestaat niet )

Ah dank je wel! Positief is wel dat deze voorkomt op voedselrijke gronden! Dus mijn inspanningen om de grond vruchtbaar te maken, hebben wel geholpen!

Geplaatst:

Bezig met alle onkruid verwijderen. Ik kwam er twee tegen die ik bijzonder vond (ze staan er nog):

2017060111132881261496344661.jpg

2017060111102849961496344671.jpg

Heel lichtgroen, meer grijs, zeer fluweelachtig blad.

Wie weet?

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

De 1e is een Hypericum. Best een woekeraar eigenlijk, maar onkruid is een zwaar woord.

2e moet ik nog even bekijken.

2e is lastiger. Kan een Stachys byzanina zijn ? Of een Prikneus ? Ik zie het slecht. ( ander woord voor ; ik weet t niet ) Denk de 1e . Een Stachys. Hoewel die nu al verder is veelal. ( met bloemscheut )

Geplaatst:

Oh, wat een leuk plantje die eerste!

Tweede lijkt mij ook prikneus. Vind ik ook een leuke plant, met dat mooie contract tussen het grijze blad en de neonroze bloemen.

Leuk onkruid heb jij! Kunnen we niet ruilen? Wil je heermoes?

Geplaatst:

Die tweede kan volgens mij ook nog een ezelsoor zijn.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Precies in het midden van de twee helften van mijn Kaukasische spinazie, komt 'ineens' (hij staat er blijkbaar alweer even en gaat recht omhoog met de spinazie mee) een andere plant op. Hij ruikt niet bijzonder. Hoe hij smaakt weet ik niet, ik durf deze onbekende nog niet in mijn mond te stoppen. Iemand enig idee wat het is, onkruid?

De spinazie:

IMG924713851496424500.JPG

De stengel van de onbekende (met vrolijke roze oksels):

IMG924819991496424682.JPG

En het blad van de onbekende:

IMG924986941496424517.JPG

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Spitskool, lijkt mij iets van melde?

Ik heb net een stel prikneuszaailingen tussen de tegels uitgehaald en op hoop van zegen in een potje met aarde gezet, en ik blijf erbij dat het tweede plantje van Henk een prikneus is.

Geplaatst:

mi een van de ganzenvoetjes idd

als je wrijft en het ruikt wat naar citroen is het de Chenopodium ambrosioides L.

Geplaatst:

Het heeft inderdaad wat weg van een melde pippi. En hij lijkt ook heel erg sterk op de ganzevoet RobO. Toch ruikt hij niet naar citroen, in de verste verte niet. Ik ga hem er wel uithalen vandaag, want hij staat toch wat in de weg van de groei van de Kaukasische spinazie.

Wel grappig, want hij komt op bij de Kaukasische spinazie, staat dichtbij de boomspinazie en net achter de twee soorten aardbeimeldes. Het zal wel een lekker meldeplekje zijn denk ik dan.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

@ Spitskool: Die "vrolijke roze oksels" heeft 'ie vast van een boomspinazie georven

Mijn plantje kwam uit een zakje tabakzaad dat een paar jaar geleden vanuit de USA is verstuurd.

Het is de enige die opkwam en ik kan er geen tabak van maken. Maar wat is het dan wel?

Iemand ervaring met Amerikaanse planten?

2017-06-0351241496478384.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

In de Spaanse pyreneen op ongeveer 1200 meter hoogte. Omgeving nationaal park. Veel bloeiende gentiaan. En dan dit rose kleine plantje, helaas heb ik heb blad niet zo in mijn geheugen opgeslagen maar het was niet opvallend. Maar de geur! Boss zou het zo in een flesje kunnen stoppen P2017052615103914631496504977.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...