Mariskaw Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Hallo mensen! Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik zal vast nog meer gaan posten. Onlangs is mijn nieuwe tuin opgeleverd, maar de ‘planten’ die vooraan op deze foto staan, zijn niet aangeplant maar ‘zomaar’ opgekomen. Iemand enig idee wat het is?
Bit Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 Ik denk eigenlijk : zonnebloemen. ( de foto is wel wat ver af genomen )
appelvrouw Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Ik denk dat je gelijk hebt met zonnebloem Bit..Mariska misschien hing er een vogelvoercontainertje met oa zonnepitten in de buurt?Dit plantje groeit hier op een akker, langs de rand eigenlijk. Staat niet in mijn Roger Philips Wilde bloemen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 3 juli 2018 Geplaatst: 3 juli 2018 Moet ik aan een andoorn denken of zelfs aan een salie. Ik zou zo niet weten welke. Dat ie wit is kan heel goed; vrijwel alle lila, roze, paars bloeiende planten zijn er ook in het wild in wit.Sorry, ik weet het zo 1-2-3 dus niet. Foto's van de plant ter plekke ( fris en beeld van habitus ) zou nog helpen. ( maar foei Appelvrouw, nooit dingen plukken natuurlijk als je niet weet wat het is / zeldzaam is )
appelvrouw Geplaatst: 3 juli 2018 Geplaatst: 3 juli 2018 Gelijk heb je Bit..het plantje groeit daar waar ik mijn rij wortels heb ( en andere buren ook, daar zijn geen woelmuizen ) tegen een zuidhelling waar lange tijd nog een wildernis was, tot 3 jaar terug. Nee salie is het niet, er is geen geur en het blad is anders, meer glad/dunner. Andoorn idem. Ik kan hem nog niet thuisbrengen dus We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 3 juli 2018 Geplaatst: 3 juli 2018 Het heeft er van weg dus ik begrijp dat wel, maar de bladnerven lopen heel anders, de bloemen zijn ook niet "grand" en hebben ook niet dat omgeknakte bovenste lipje, dus helaas nee. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 7 juli 2018 Geplaatst: 7 juli 2018 Weken geleden spruitkool plantjes gekocht. Ze groeien goed, wel slakknvraat, en zag nu ook eitjes en rupsen.Hoe groter ze groein hoe meer ik het idee krijg dat dit geen spruitplanten zijn, maar een of andere kool. Ik baal daar best van. De eerste serie zelf gezaaide spruitplanten werden volldig opgevreten door slakken. Toen dus maar deze plantjes gekocht.....Dus nu hoop ik dat iemand gaat roepen: nou, Jo...dit zijn gewoon spruitplanten hoor! Make my day!
appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2018 Geplaatst: 7 juli 2018 Bergandoorn ?Helaas ook niet. Zie de nerven in het blad die zijn best wel opvallend en de bergandoorn ( mooi plantje heeft een ander soort bladnerf. En de bloem van mijn mysterie plant heeft ook geen paarsige stampertjes. Jo ik dacht wel spruiten hoor.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 Ik zie geen spitskool maar (jonge) spruitkool: De moestuin van Patrijs
jootje Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 Dat zou goed nieuws zijn! Ik houd jullie op de hoogte!
InaQ Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Hallo allemaal!Net nieuw hier en gelijk een vraag aan jullie.Bijgevoegde foto's kunnen wij niet thuis brengen wát het is Is een plantje uit het buitenland en zou kleine pepertjes aan komen, jullie zien al wel dat deze niet klein zijn haha. Het heeft de geur van een prei, en lijkt nog niet rijp.Ik hoop dat jullie misschien weten wat dit Is!Alvast bedankt! Groeten Ina
harms1 Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Het lijkt wel een soort tomaat? Afwachten wat voor kleur ze krijgen als ze rijp zijn, Ina!
ADOPEG Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Dat lijkt me zeker een tomaat. En tomaten stinken (al noemen sommigen het lekker), maar naar prei? Dat is nog niet in me opgekomen. ~ Vita rosa est ~
Patrijs Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Ik gok op Pomodori tomaat : De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 In ieder geval een tomaat, alleen die geplukte is dus nog onrijp. Lijkt ook wel op een soort Roma tomaat.
Patrijs Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Dan denken we hetzelfde.... Romatomaten worden ook wel pruim- of pomodoritomaten genoemd. Pomodori betekent letterlijk ‘gouden appels’. Een bijzondere naam dus, maar minstens zo bijzonder is de langwerpige vorm, het stevige vruchtvlees en de kleur van dit tomatenras. Romatomaten zijn van binnen altijd donkerder van kleur dan aan de buitenkant. Ze hebben een volle smaak en zijn heerlijk als basis in tomatensoep en pastasauzen. Maar door de stevigheid kun je ze ook prima verwerken in salades. De moestuin van Patrijs
Bastiaantje Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Dit is een plant die ik heb gekregen. Heeft iemand een idee wat dit is ? Via een herkenningsapp kwam ik uit op een aronskelk of een slangeworel, maar lijkt me niet. Alvast enorm bedankt.
Jorieke123 Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Dat lijkt mij 'een' Hosta. Verder gaat mijn kennis ook niet Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
InaQ Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Wat fijn, dank voor jullie reacties! Het lijkt er daadwerkelijk op. Nu nog afwachten en dan kunnen we er van gaan genieten!
Cupcakeje Geplaatst: 12 juli 2018 Geplaatst: 12 juli 2018 Wie weet welke cultivar dahlia dit is? ik heb mij natuurlijk weer niet helemaal aan het oorspronkelijke plan gehouden dus kan het in mijn tuin journal niet terug lezen. En er was een naamkaartje weggewaaid en die had ik maar voor deze plant neergezet maar weet niet of het wel klopt. Volgens dat kaartje moet het een osirium zijn maar die zijn donker paars... Ik vermoed zelf dat het een dahlia is die ik vorig jaar in het tuincentrum heb gekocht en niet de osirium maar dat kaartje heb ik niet in de verzameling kaartjes zitten. Wie weet raad??
roeier Geplaatst: 12 juli 2018 Geplaatst: 12 juli 2018 Als ik Google image search gebruik, wat wel vaak tot goede resultaten leidt, dan kom ik op Dahlia XXL Vera Cruz. Doet die naam een belletje rinkelen?Ik ben het met je eens dat het meer op een Dahlia lijkt dan iets anders.
ADOPEG Geplaatst: 13 juli 2018 Geplaatst: 13 juli 2018 Het zou ook, een beetje uitgebloeid, 'Dutch Explosion' kunnen zijn. Gewoon te koop bij vd Wal bijvoorbeeld. ~ Vita rosa est ~
Aanbevolen berichten