Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik sprak zojuist onze tuinbuurman en vroeg hem natuurlijk of hij wist wat we hebben staan. Zijn antwoord was: 'Het lijkt op een helianthus, maar is het niet. Het is iig hoog en heeft gele bloemen'. Joepie! Het lijkt toch de zonnekroon te zijn. Zodra er meer plant zichtbaar is zal ik nog een foto posten.

Nou super zeg !! ( en een hoera voor Jet, vanzelf ) Je hebt een tuin overgenomen van een liefhebber dus ! Staan er niet méér leuke dingen ??

En je mag blij zijn, dat je die Japanse knoop niet blijkt te hebben.

Geplaatst:

Oh haha, een paar weken geleden vroeg ene tuinbuurman aan MIJ wat voor plant dat zou kunnen zijn. Ik zei ook koningskaars, maar hij lijkt er toch erg veel op. Zonnehoed is ook mooi, maar hij hefet hem dus al uitgestoken

Geplaatst:

Ik heb ook nog iets....

Vorig jaar spontaan aan komen waaien, toen waren er alleen blaadjes.

Inmiddels is het ding bijna 2 meter hoog en zitten er op dit moment een soort katjes aan.

TIs boomvormig (voor zover dat een vorm is )

8644081183_814455a1f2_z.jpg

Geplaatst:

Hoofd waarschijndelijk een takje op de grond (vogel/ nest).

Wil je meer snij ermaar een tak af en die in stukken en stop ze maar in de grond,dan komen die wel aan.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Kan iemand me vertellen wat dit voor plant wordt?

Ik was in de veronderstelling dat ik hier een hydrangea neer had gezet maar daar lijkt het in ieder geval niet op.

12698034.jpg

Ja ik weet het, ik moet nodig schoffelen

Geplaatst:

Hemerocalis ? ( weet niet zeker of ik het nu goed schrijf ) Tradescantia ? Aan die dingen moet ik het eerst denken. Kan als ik thuis ben verder op in gaan.

Geplaatst:

Kán. Maar ik denk eerder aan een acer-soortje. Een esdoorn-achtige dus. Is nog lastig te bepalen, als je de moeite wil nemen, met een week of 3 nog een keer een foto plaatsen ?

Geplaatst:

Heeft inderdaad een rood steeltje.

Er direct naast heb ik peultjes die aan het ontkiemen zijn. Op zich wel handig als het een boompje wordt want dan kunnen ze zich vastgrijpen. Of is dit weer een van die combi's die beter niet kan?

Geplaatst: (aangepast)

Bedenk je wel dat een deel van de esdoorns bomen worden van tientallen meters hoog....

aangepast door Gast
Geplaatst:
Heeft inderdaad een rood steeltje.

Er direct naast heb ik peultjes die aan het ontkiemen zijn. Op zich wel handig als het een boompje wordt want dan kunnen ze zich vastgrijpen. Of is dit weer een van die combi's die beter niet kan?

Hmmm , tja, das wel een combi van 3x niks. De esdoorn-zaailing ( als dat m is ) zal niet snel genoeg groeien om steun te verlenen aan de erwten.

Geplaatst:

Dat is wel een erg moeilijke he ? Het is handig als je het andersom doet. Een foto plaatst, en dan vraagt of dat lupine is. Om nou te gaan omschrijven hoe dat er uit ziet ?

Geplaatst:

dscn069023031366298599.JPG

Hallo, ik ben Marieke en hen 3 jaar geleden deze plant gekregen. Hij was toen nog heel klei. Hij groeit maar door. Alleen water te geven.

Vraag; weet iemand hoe deze plant heet?

dscn082354231366298487.JPG

Geplaatst: (aangepast)
Zijn dit zaailingen van de Helleborus? Ze groeien in ieder geval eronder...img090339611366566492.JPG
aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...