Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb te vergeven:

• Symphytum grandiforum wisley ( halschaduw/schaduw, bloeit rood/wit/blauw rond koningsdag, afgemaaid blad perfect voor composthoop)
  • peterselievlier (appelvrouw)
  • vlier
  • koeienoog ( de plant ;-) )( Jorieke)
  • lichtpaarse herfstaster
  • persicaria amplexicaulis firetail (appelvrouw)
  • grote maagdenpalm
  • kleine maagdenpalm
  • ooievaarsbek ( rose) ( claudy, appelvrouw)
  • zwarte  mosroos (vlg mij donkerpaars, maar ach) Ciska
  • hedera groot blad
  • hedera klein blad
  • Vlinderstruik ( buddleija) wit/ paars
  • rode zomerframboos (claudy)
  • aardpeer ( ras onbekend)
  • rabarberstek (wortel, Rookie)
  • 2 mappen met groei en bloei tijdschriften uit 1994 en 1995(.. uit de oude doos dus )
  • tomaat Marmande
  • alsem
  • boerenjasmijn ( Jorieke)
  • mokken ( voor Jorieke of appelvrouw)

ik zoek:

• stek donkerpaarse sering 
  • stek sering middenpaars (wortel)
  • onsterfelijkheidskruid (appelvrouw)
  • Osmanthus burkwoodii
  • rose aalbes ( takjes claudy)
  • Nog wat lekkere tomatenplantjes ter afwisseling, heb zelf nog zaad van een zwarte, een coeur de bueuff en een snacktomaatje, maar weet niet wat dat gaat doen (gitta gourmandise en turkse tomaat als die wil groeien)
  • paprika king of the north ( rookie)
  • amaranth
  • olijfkruid ( probeert Tanja)
  • hibiscus en mss japanse gember / moerasspirea (Jorieke)
  • koolplantjes (rookie)
  • zoethoutplant ?( acpronk)
  • misschien wat groentezaden ( weet nog niet wat ik mis)
  • …..wordt nog aangevuld

Verder neem ik in ieder geval jam en appelsap en vlier/braamborrel mee.

aangepast door Bouwvrouwe
  • Like 1
Geplaatst:

Hé Eline ben je daar weer inene👍

Mijn onsterfelijkheidskruid is in volle hibernatie als hij er goed uitkomt kan ik hem misschien splitsen..je hoort het nog

De peterselievlier is een zaailing/uitloper/stek? Ik had hem ooit maar die ging op de klei in een jaar dood, nu heb ik een hele andere tuin dus graag.

17 minuten geleden, Bouwvrouwe zei:

persicaria amplexicaulis firetail

Daar wil ik ook wel graag een stukje van.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Welke tomaten zaailingen, zou je willen? Dan kan ik kijken of ik die toevallig ga zaaien, dan kan ik eventueel wat extra voor je zaaien. 

Wat betreft de zaden, dat horen we vast nog wel. Dan kijk ik voor je. Ik heb maar weinig ruimte in mijn achtertuin, dus hou vast wel zaden over van het een en ander. 

Geplaatst:
Op 12-2-2025 om 22:27, appelvrouw zei:

Hé Eline ben je daar weer inene👍

Mijn onsterfelijkheidskruid is in volle hibernatie als hij er goed uitkomt kan ik hem misschien splitsen..je hoort het nog

De peterselievlier is een zaailing/uitloper/stek? Ik had hem ooit maar die ging op de klei in een jaar dood, nu heb ik een hele andere tuin dus graag.

Daar wil ik ook wel graag een stukje van.

Ok, dan is de peterselievlier voor jou. Het is een spontane zaailing van mijn boom, nu al bijna een meter hoog, dus hou maar ruimte vrij in dat karretje van je. Ik zou graag weer een stekje onsterfelijkheidskruid van je willen, denk dat die dan maar een tijdje kasplant mag worden vanwege de slakken.

• Like 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Wortel zei:

Hier staan wel seringzaailingen, ze zijn in ieder geval paars, maar weet niet of het donker paars genoeg is?

20240422_162036.thumb.jpg.9fbe2ba40ce0d0c99ce0f525288ce450.jpg

Voor de plek die ik op het oog heb zou paarser leuker zijn, maar ik zou ook graag van deze een stekje willen, daar weet ik een mooi plekje voor bij het bos.

kan ik jou nog blij maken met iets?

Geplaatst:
Op 12-2-2025 om 22:33, acpronk zei:

Onsterfelijkheidskruid heb ik ook, er staan nog stekken in water. Heb ze evenwel nog niet opgepot, moet toch wel gebeuren zo langzamerhand.

Dank, ik krijg van appelvrouw, dus hoop voorzien te zijn. Doen de gele lissen het bij je of heb je nog extra nodig?

Geplaatst:
Op 13-2-2025 om 19:09, Gitta zei:

Welke tomaten zaailingen, zou je willen? Dan kan ik kijken of ik die toevallig ga zaaien, dan kan ik eventueel wat extra voor je zaaien. 

Wat betreft de zaden, dat horen we vast nog wel. Dan kijk ik voor je. Ik heb maar weinig ruimte in mijn achtertuin, dus hou vast wel zaden over van het een en ander. 

Geen idee wat je hebt. Ik heb zelf zaad van een zwarte tomaat, coeur de beuff en een snacktomaatje die ik einde maand pas kan gaan zaaien ( donker huis, onverwarmde kas, dus altijd lastig hier) Een lekkere tomaat geschikt voor salade ed zou leuk zijn.

• Like 1
Geplaatst:
7 uren geleden, Bouwvrouwe zei:

Voor de plek die ik op het oog heb zou paarser leuker zijn, maar ik zou ook graag van deze een stekje willen, daar weet ik een mooi plekje voor bij het bos.

kan ik jou nog blij maken met iets?

Neem ik er eemtje mee! Ik had al een rabarber stek van je genoteerd 😀

• Like 1
Geplaatst:
9 uren geleden, Bouwvrouwe zei:

Geen idee wat je hebt.

Ik zal vanmiddag hier even noteren welke ik wil gaan zaaien. Dan kun je kijken of er iets tussen zit waar je interesse in hebt.

@Bouwvrouweik ga dit jaar de volgende tomaten zaaien:

- Black Cherry

- Datolime F1 

- Tiny Tim

- Gourmandise Yellow

- Çanakkale (Turkse tomaat, is oud zaad, dus afwachten of het opkomt)

Ik moet nog gaan zaaien, mocht er iets tussen zitten waar interesse in hebt. Laat maar weten, dan hou ik er rekening mee met zaaien. Ik neem sowieso het teveel gezaaide wat overblijft mee naar de MTFD.

aangepast door Gitta
Geplaatst:

Ik heb wel belangstelling voor een rabarberstek, want hier zijn door verwaarlozing het vorige seizoen (beiden geblesseerd) de rabarbers overwoekerd door kweekgras. Ik ga proberen te redden wat er te redden valt maar een schone stek is wel heel welkom. Ik zie nog niet zo snel een ruil, maar misschien zie je iets bij mij, en je hebt ook ‘wordt nog aangevuld’ staan, dus dat geeft wellicht ook mogelijkheden? Ik kan ook kijken of ik een lekkere tomaat voor je kan opkweken, moet nog beginnen met zaaien daarvan. Ik heb overigens veel opkomst van aubergines (meer dan ik dacht)  dus als je daar belangstelling voor hebt? 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

He Tanja, Moet even kijken of ik nog een tweede rabarberstek kan maken, als dat lukt is die voor jou.

Voor aubergine heb ik dit jaar helaas te weinig plek in mijn kasje en in de kleigrond hier is buiten wsl geen goede optie.

• 1 maand later ...

Super bedankt,

Ik weet niet of ik hem al heb staan, want ze wandelen door de hele tuin. Maar ja...rozengek hier 🙈 dus graag een stek als je hem nog hebt staan. 

Waar kan ik jou blij mee maken?

Wat zoek je aan groentezaden nog?

aangepast door Ciska
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Voor alle zekerheid: ik ben inmiddels ruim voorzien van rabarber. Maar de olijfkruid lijkt aan te slaan, duimen! 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...