Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Ok, mijn extra rabarber afsteken is ook gelukt, maar daar vind ik misschien wel een andere liefhebber voor. Ik ga duimen voor het olijfkruid.

Geplaatst:

Rabarber?

Ja, graag.

Als niemand anders het wil, ik krijg al wat, maar ik kan ook nog wel wat gebruiken.

Als je over hebt dus...

Geplaatst:

Kijk, een liefhebber. Ook weer opgelost. Ik had niet begrepen dat je al een stuk had afgestoken, gelukkig niet voor niets. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
  • Auteur

@Jorieke Ok, dan ga ik nog even spitten

aangepast door Bouwvrouwe

Geplaatst:
  • Auteur
49 minuten geleden, Rookie zei:

Rabarber?

Ja, graag.

Als niemand anders het wil, ik krijg al wat, maar ik kan ook nog wel wat gebruiken.

Als je over hebt dus...

Staat genoteerd!

Geplaatst:

Dankjewel!🙏

Geplaatst:

Ik kan wat stekken afsnoeien van een roze Bes...die zijn dan nog niet geworteld...🙈 wil je?

Geplaatst:

hallo,

Heb je nog ooievaarsbek? In ruil voor een tomatenplantje?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik neem ooievaarsbek voor je mee, tomatenplantje hoeft niet hoor, zaad dat ik volgend jaar kan zaaien zou leuk zijn.

Geplaatst:
  • Auteur
Op 4-4-2025 om 17:15, Ciska zei:

Ik kan wat stekken afsnoeien van een roze Bes...die zijn dan nog niet geworteld...🙈 wil je?

Het is altijd te proberen, graag!

Geplaatst:
  • Auteur

Komende dinsdag is voor mij de laatste dag dat ik planten kan uitspitten.

Geplaatst:

Als je genoeg ooievaars bek hebt wil ik ook wel graag een plantje.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

De grootte van de auto is meer een probleem, plantjes voldoende. Ik vind vast wel een plekje om de jouwe weg te stoppen 😅

Geplaatst:

Zocht jij nog zaden van de tomaat canakkale? Ik heb gezaaid, maar ze piepen nog niet boven, wil deze week nog even afwachten en anders neem ik de zaden mee...idee?

Geplaatst:
  • Auteur

Goed idee!

Geplaatst:

Ik heb eindelijk mijn tomatenlijstje gepubliceerd dus mocht je nog zaailingen zoeken dan..

Geplaatst:
  • Auteur

@GoldfishIk denk dat ik nu voldoende variatie heb met mijn gemaakte ruilen, maar waarschijnlijk kan ik in Zelhem de verleiding niet weerstaan als er nog een plantje een nieuwe plek zoekt. Ik neem zelf nog wat kleine Marmande tomaatplantjes mee, mocht je je riante selectie willen uitbreiden ;-).  - om jaloers op te worden, heb je een hele grote kas of lukt het jou echt buiten met al die rassen?-

Geplaatst:

Marmande sla ik niet af (geef ik dan aan een tuinvriend aan wie ik al een paar gele en multicolor vleestomaten geef, ik had nog geen rode voor hem).    

Ik heb dit jaar iets meer dan 100 planten opgekweekt (47 rassen), daarvan gaan er 36 tot 38 in een kas van 16m2 (waar ook nog andere gewassen in staan, is dus heel krap), een deel gaat weg (kennissen op de volkstuin, moestuinforumdag) en een plant of 20 gaat in volle grond. 

In volle grond zet ik meerdere planten van rassen met bewezen zeer goede resistentie tegen Phyto (zoals Sunviva, Primabella, PurpleZebra die bezwijken pas half tot eind oktober aan vooral andere ziektes) naast enkele exemplaren van rassen die bewezen of vermoedde redelijke resistentie hebben.  DIt jaar probeer ik daarnaast een paar ultravroege rassen uit die ik in de kas "voortrek" in 10l potten.  Met een beetje geluk geven die oogst voordat phyto echt gaat toeslaan (dat is meestal half juli bij mij, ik zit helaas op een complex waar nog wel wat aardappels geteeld worden maar die niet allemaal uit de grond gehaald worden) dit droge voorjaar kan daarbij gunstig uit pakken.

Geplaatst:
  • Auteur

@Goldfish in dat geval, als je nog een phytoresistente tomaat zoals die Purplezebra over hebt, zou ik dat fijn vinden. Ik raak helemaal gefrustreerd als mij buitentomaten na veel opkweek groen aan de plant hangen en dan toch de phytoftera weer toestaat.  En mijn kas is maar 8m2 en ook overvol het hele groeiseizoen.

Geplaatst:

Ik kan 1 PurpleZebra missen, is nog wel een iel plantje dus de reis gaat ie niet leuk vinden.

Geplaatst:
  • Auteur

@Goldfish wat fijn! De autorit is mijn zorg ook, vorige reis Zelhem waren mijn plantjes bij aankomst best verdrietig en toen moesten ze nog een keer reizen.🥲

maar ik neem een waterfles mee en zet die airco aan, dus op hoop van zegen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic