Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hertshoorn weegbree


appelvrouw

Aanbevolen berichten

In het voorjaar kan je de planten bleken. Maar omdat die van mij allemaal kapot zijn gevroren afgelopen winter, heb ik dat niet uit kunnen proberen

Zo groen vind ik ze ook wat bitter. Maar een paar blaadjes kunnen wel door de sla.

 

Dit lees ik op Mergenmetz.nl:

 

Toprestaurants willen zich onderscheiden en gebruiken - of is het alweer: gebruikten? - af en toe hertshoornweegbree. Het kan gekookt als ook rauw worden gegeten. Rauw smaakt het als gras, hoewel 'men' het een aromatische smaak (licht bitter, een beetje zurig en misschien wat zout) toekent. Maar ja, dat kan je van vrijwel alles zeggen. Gras dus.

Een handje gemengd door een rauwkostsalade is misschien smakelijk en vooral origineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
In het voorjaar kan je de planten bleken. Maar omdat die van mij allemaal kapot zijn gevroren afgelopen winter, heb ik dat niet uit kunnen proberen

Zo groen vind ik ze ook wat bitter. Maar een paar blaadjes kunnen wel door de sla.

 

Dit lees ik op Mergenmetz.nl:

 

Toprestaurants willen zich onderscheiden en gebruiken - of is het alweer: gebruikten? - af en toe hertshoornweegbree. Het kan gekookt als ook rauw worden gegeten. Rauw smaakt het als gras, hoewel 'men' het een aromatische smaak (licht bitter, een beetje zurig en misschien wat zout) toekent. Maar ja, dat kan je van vrijwel alles zeggen. Gras dus.

Een handje gemengd door een rauwkostsalade is misschien smakelijk en vooral origineel.

 

 

Ik kan me hier niet in vinden

ik vind de smaak echt zeer verrassend en lekker.

Maar misschien is dit persoonlijk, of afhankelijk van het soort of grondsoort?

 

Ik heb deze soort

 

0085ErbaStellaHertshoornweegbreeMinutina1324558205.jpg

 

Eigenlijk moet ik zeggen ik HAD deze, want de kippen vinden het ook geweldig en er is helemaal niks meer terug te vinden

 

Ik ga ze binnenkort (a.s. weekend) opnieuw zaaien in de broeibak, en hoop dat ik over een week of 10 weer iets ervan kan eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog zo een. Absoluut niks gras. Misschien te lang doorgegroeid blad dat al draden heeft. Dat is stug en donkergroen en heeft een sterke nasmaak. Het kan ook te lang onderweg zijn geweest waardoor het niet meer fris smaakt. De jonge lichtgroene zachte blaadjes van hooguit 7, 8 cm zijn goed van smaak, mals en niks gras.

 

Van mijn 4 planten die aan de muur hangen, kan ik nog van een 1 een beetje eten, de rest is in bloei, de groei is eruit. Lekkerste vind ik ze in voorjaar en zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...