Marlein Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Ik zie overal flink bloeiende tomaten. Die van mij (snacktomaatjes) hebben nog niets. Ik begin me af te vragen of ik soms ipv gedieft, mijn tomaatjes getopt heb?Als dat het geval is, heeft het dan nog zin mijn super mooie tomaatjes nog langer te koesteren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 ja hoor, er komen gewoon nieuwe zijscheuten die je als top kunt gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlein Posted June 12, 2012 Author Share Posted June 12, 2012 Ja, maar komen er nog wel bloemetjes en dus tomaataajes in? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Ja hoor Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Die komen in de zijscheuten ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Mijn plant (ja heb er maar één...) is vrij vroeg naar buiten gegaan (omdat ie te groot werd ), en die heeft ook pas met eerste bloemknoppen open hoor! Laat je niet in de war brengen! Er zijn héél veel soorten tomaten, die iedereen op een andere tijd (wel allen vroeg) voorzaait. Sommige brengen ze verder groot in de kas of tunnel, andere laten ze langer binnen staan... Dat heeft er allemaal invloed op! Maar als je ze getopt hebt, dan komt het nog wel goed hoor! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 'Pottomaat Donna F1' heeft al tomaatjes van 2cm diameter, plantje is 30cm hoog.'Gardenners Delight' heeft nog maar net sinds een klein weekje de eerste (zéér kleine) knopjes, plantje is al 120cm hoog.Beide op 14 februari gezaaid.. Kortom: Hangt ook van de soort af Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Bij mij zit er ook nog maar weinig bloei in. Ik denk dat het te maken heeft met het sombere weer en de lage temperaturen. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlein Posted June 12, 2012 Author Share Posted June 12, 2012 Ok, ik ben gerust gesteld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts