Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Goede duurzame tafel


Gwen

Aanbevolen berichten

Ha,

 

Ik heb geen idee of onderstaande goed staat hier, maar ik gokte van wel.

 

Doordat ik niet op mijn knieen kan tuinieren en toch heel graag kruiden e.d. wil kweken en dan met name in potten, ben ik op zoek naar goede duurzame tafels waar ik de potten op kan zetten. Ik wil geen kruidenrekjes oid. Dat is onhandig, waait om, valt om, roest, splintert enz.

 

De tafels moeten het hele jaar buiten kunnen staan en zeer onderhoudsarm en slijtvast zijn. Verder zo goedkoop mogelijk, want mijn beurs is zeer klein.

 

Voor de overige groenten (zie andere topics van mij) in mijn tuin wordt een deel van de tuin verhoogd zodat ik zittend mijn ding kan doen. Daar is niet genoeg ruimte voor kruiden en ik wil een verhard deel van de tuin graag gebruiken voor tafels met van alles erop.

 

Ik hoop op goede reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gwen,

Ooit kwm ik hier geregeld iemand tegen die (buiten)meubels maakt van steigerhout. Ik kan hem zo gauw niet meer vinden. Ik dacht uit de omgeving van Rotterdam, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Succes RvO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een paar jaar geleden bij een soort sociale werkplaats banken en krukjes laten maken van steigerhout. Was in vergelijking met andere aanbieders erg goedkoop. Ze waren op maat gemaakt. Ze kunnen ongetwijfeld ook tafels maken.

Ik kan de naam en het adres alleen niet meer vinden....

 

Ik heb nog wel een telefoonnummer: 06-12416362. Dat zou je eens kunnen proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi gwen

ook ik kan en mag niet bukken en op de knieën lukt ook niet

schoonvader van mijn dochter heeft deze gemaakt

dsc01993formaat-wijzigen51151338223729.JPG

30 com diep en op wieletjes zodat ze verreden kunnen worden van extreem volle zon in schaduwgedeelte

bij zelfgemaakte heb je het voordeel dat je je eigenhoogte kunt bepalen, plus ook de hoogte van de bak, voor radijs is diepte niet belangrijk b.v.

verder heeft een kennis van oud hout een tuintafel gemaakt op mijn hoogte voor verpotten en dingen in pot te plaatsen

wat je ook kunt doen is een hele lange smalle tafel maken met etage erin, kunnen groente met diepe wortels achterin en de kortworteligen ( nieuw woord )

ik weet niet of je ook gebruik moet maken van rolstoel? dan kun je de palen op afstand doen zodat je er je stoel tussen/onder kunt rijden

 

groetjes greetje

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later ...

hallo iedereen,

ik ben dit nie gewend, heb dit nog nie gedaan maar na lezen van deze forum wilde ik toch reageren, als da nog kan

mijn zoon maakt speciaal moestuintafels welke zeer duurzaam zijn, gerecycleerde pvc bakken.

heb je interesse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Goede avond!

 

Wegens ziekte ben ik een tijd van dit forum wegggeweest, vandaar deze late reactie.

 

Wat een toffe tips zeg!! Ik ga er dit jaar mee aan de gang en de plannen voor de tuin definitief inrichten.

Een deel van de tuin wordt verhoogd met een laag bestraat pad en een deel wordt op een tafel/hoge bakken gedaan.

 

Als ik het red zal ik de plannen uittekenen en hier posten en uiteraard ook foto's van de vorderingen en het resultaat.

 

Groetjes,

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gwen,

 

Zag deze topic niet eerder maar ik heb voor mijn dochter (rolstoel gebonden) ook een dergelijke bak op poten gemaakt (150 x 70 x 20 cm). De bodem heb ik naar het midden schuin laten lopen i.v.m. afvoer van water. In het midden zit een afwateringssleuf van ± 2 cm. De binnenkat heb ik bekleed met vijverfolie (in het midden enkele gaatjes voor de afwatering), anders rot het hout te snel. M'n dochter bleek toch niets om tuinieren te geven maar hij dient nu al 15 jaar als verhoogd aardbeienbed, zie onderstaande foto. Ik heb geimpregneerd hout gebruikt.

 

 

img1621s67471362603365.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...