Numaiir Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Goede middag, groene zielen van het moestuinrijk, Aangezien ik nog maar pas mijn intrede heb gedaan op dit forum der tuinkunstenaars, lijkt het mij gepast om mijzelf even kort voor te stellen. Mijn naam is Wesley, 34 lentes jong. Samen met mijn geliefde vrouw en onze pasgeboren kleine spruit van vier maanden oud, bewonen wij sinds kort een betoverend huisje — met, jawel, een échte tuin! Een langgekoesterde droom is eindelijk werkelijkheid geworden: mijn eigen stukje aarde om tot leven te wekken. Hiervoor leefden wij hoog in een appartement, waar ik enkel kon dromen van rijen tomaten en geurige kruiden. Maar nu, in dit eerste jaar als moestuinleerling, sta ik aan de poort van een nieuw avontuur. Ik geloof dat ik inmiddels al een eigen moestuintopic heb geopend, waarin ik de kronieken van mijn groene reis zal bijhouden. Aangezien dit mijn allereerste seizoen wordt, heb ik nog veel te leren. Daarom roep ik jullie — ervaren tuinmagiërs, wijze kwekers en kruidenfluisteraars — op om onder mijn bericht je tips, trucs en gouden raad te delen. Iedere aanwijzing is voor mij als een fonkelende ster op mijn pad. Met eerbiedige groet, Wesley 🌱🧙♂️✨ 4 Quote
rorror Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Welkom op het forum! 👋 8 minuten geleden, Numaiir zei: Ik geloof dat ik inmiddels al een eigen moestuintopic heb geopend, waarin ik de kronieken van mijn groene reis zal bijhouden. Ik zie hem staan! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/1569-voor-het-eerst-een-moestuin/ Leuk! We zien je updates met plezier tegemoed. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Dahli Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Hi Wesley, welkom! Veel plezier gewenst in je nieuwe tuin, geniet ervan! 1 Quote
Rookie Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Welkom Wesley! Mijn eerste ervaring: kijk naar je tuin. Waar heb je zon, hoeveel uur per dag? Waar heb je schaduw? Waar is het zuiden? Hoeveel oppervlakte wil je wijden aan een moestuin? Vandaar uit kun je je wensen gaan invullen. 2 Quote
Arja Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Hoi Wesley en welkom hier op het forum! Ik zou zeggen lees je uitgebreid in en stel gerust vragen. Blader lekker door de afdelingen groenten en kruiden, en ontdek nieuwe varianten van de soorten die je zoekt. Veel moestuinplezier! 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Veel succes Wesley. Ja een kas is natuurlijk geweldig! Maar lees eerst alles aandachtig door en maak dan je keuze. En natuurlijk je vrouw even lief aankijken als je bepaalde wensen hebt hahaha. Bij mij is het soms andersom. Want denk eraan, 1 heeft een hobby, maar de ander gaat zich ermee bemoeien hoor! En vaak ten goede. Ze vindt het straks zo leuk, dat jij gewoon een lekker biertje kunt pakken. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Welk een schone entree, met verheven taal en bloemige woorden, Wesley. Wees welkom. Maar wees echter ook voorbereidt op de draken en dwergen die zich in de aarde begeven. Zij zijn soms niets ontziend in het dwarsbomen van je plannen. Er ligt een flinke queeste in het verschiet, de hindernissen zullen vele zijn, maar met gezond verstand en pragmatisme is het merendeel te overwinnen. De vruchten die je dan van je arbeid oogst zullen zoet en vol zijn en het zal je aan niets ontbreken. Etcetera, enzo. 2 Quote
Numaiir Geplaatst: 19 april Auteur Geplaatst: 19 april Nobele moestuinbroeders en -zusters, Allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor de warme reacties op mijn voorstelbericht — het voelde als een welkom van een eeuwenoude gilde vol groene wijsheid. Ik had echter nog een vraagje… Zouden jullie wellicht ook een blik willen werpen op mijn moestuinseizoen-topic? Ik vroeg me namelijk af of daar iets misgaat — misschien heb ik ergens een foutje gemaakt, waardoor niemand daar kan reageren? Of is het gewoon de stilte voor de groei? In dat bericht vroeg ik waar ik het beste mijn zaden kan bemachtigen, want ik zie door het web van aanbieders het bos niet meer. Hebben jullie misschien magische adresjes, geheime zaadhandelaars of gouden tips waar jullie zelf zaden of stekjes vandaan halen? Alle raad is welkom — zelfs de kleinste tip kan voor mij een toverspreuk zijn op dit nieuwe moestuinpad. Met dankbare groet, Wesley 🌱✨ 1 Quote
loes Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Welkom! Bij je moestuinseizoen is inderdaad iets fout gegaan. Wat je nu hebt geplaats is een algemene beschrijving. Met de knop "nieuwe update" kan je een post maken waarop iedereen kan reageren. 2 Quote
Numaiir Geplaatst: 19 april Auteur Geplaatst: 19 april @loesbedankt voor je berichtje als het goed is heb ik het nu wel Quote
Vrouwholle Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Welkom hier Wesley🙋♀️ wat een leuke introductie schrijf jij!😍 Dat smaakt naar meer! 😊 Ik heb jouw blog gevonden hoor en daar mijn tip achter gelaten! 😊 Op heel goed moestuin seizoen! 🤞🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 1 Quote
Gitta Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Welkom Wesley! Ik zal je moestuin seizoen gaan lezen. Waarschijnlijk heb je daar inmiddels al de nodige tips gehad, net als hier. Maar wie weet kan ik ook nog wat bijdragen. Veel plezier met moestuinieren! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.