Wammus Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Beste allen, ik heb een stel tomatenplanten waarvan niet de onderste geel kleuren (zoals bij stikstofgebrek) maar de bovenste. iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? de planten hebben tot 20 april binnen gestaan. Omdat ik dacht dat het misschien kon liggen aan de omgeving binnen, heb ik ze naar buiten gebracht, ook om van het goede weer gebruik te maken. groet, willem. Quote
Arja Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Hoi Willem en welkom op het forum! Heb je je tomaten in één keer van binnen naar buiten verhuisd, of hebben ze voorzichtig aan kunnen wennen aan wind, kou, zon enzovoort? Staan ze nu erg nat of juist droog? Hebben ze voeding gehad toen ze binnen in potten stonden? En in wat voor grond staan ze buiten,. zit daar ook voeding in? Quote
Wammus Geplaatst: 23 april Auteur Geplaatst: 23 april Ha Arja, Dat de bovenkant geel is, was al het geval toen ze binnen stonden. Daar kregen ze vloeibare voeding. ik zou zeggen dat ze nu ‘goed’ staan qua vocht. Ze staan in een verhoogde bak die nieuw is aangelegd met blad aarde, waardoor extra koemestkorrels gemengd zijn. groet! willem. Quote
MSDG Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Lekker fris buiten voor de tomaten, dat gaat ze nog wel even een klap geven. Maar aangezien de symptomen binnen al zichtbaar waren vermoed ik overbemesting of onbalans in de grond waardoor ze bepaalde voedingsstoffen niet meer op kunnen nemen. Laat ze maar even een week of twee met rust en neem eventueel stekken zodat je ze over een week of 4 kan gaan uitplanten als het warm genoeg is. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.