Geplaatst: 13 augustus 201212 j Auteur Nou zoals beloofd een update, maar natuurlijk alleen design. Want de code zal ik jullie onthouden...Overigens is dit wel de applicatie die moet gaan werken. Dus dit wordt 'm dan... En natuurlijk wil ik nog tips voor de tip van de week! In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 13 augustus 201212 j Mss iets waarmee je je kan erbij noteren hoeveel de opbrengst was bij bepaalde soorten.Om te zien in loop van verschillende jaren en te vergelijken. Ist vandage ni tis vo morge
Geplaatst: 14 augustus 201212 j Had je al iets over wisselteelt erin zitten ???Of plantafstand misschien, voor de beginnelingen onder ons. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 14 augustus 201212 j Auteur Natuurlijk komt er info over wisselteelt is bijna niet zonder te doen. Plantafstand lijkt me overbodig, voor dat soort vragen, kan je hier terecht gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 14 augustus 201212 j Auteur Hallo allemaal, Ik ben nu bezig allerlei gegevens te verzamelen, voor dit ogenblik is het ordenen van de plaatjes aan de orde. Wat bedoel ik? Als ik honderd plaatjes van gewassen heb, is het handig ze te groeperen. Ik wil ten eerste een lijst van de meest belangrijke gewassen, onderverdeeld in groepen. Hier een voorbeeld: Bladgroenten:-Andijvie-IJsbergsla-Spinazie-SnijbietKnolsoorten:-Rode Bieten-KoolraapPeulvruchten:-Peultjes-Erwten-Stokbonen-Snijbonen-TuinbonenAardappelen-Zoete AardappelsHalfvruchten-Tomaten-Komkommers-Courgettes-AugurkenVruchten-Aardbeien-Rode bessen-Kruisbessen Nou dat was een lang lijstje, maar nog zeker niet compleet. Ik zit nog niet lang genoeg in het tuin-gebeuren om alle mogelijke soorten te weten. Als ik een complete lijst heb, dan geef ik dat hier aan. De plaatjes daar gaan Luc en ik nog later achterheen. Verder is het zo als het programma draait dat je plaatjes en groepen kan importeren. Dus als het voor jou straks niet compleet is, is er de mogelijkheid om het zelf te completeren. Ik ben benieuwd! Hartelijke groeten Anton vd Vlugt In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 14 augustus 201212 j Ben nog maar een groentje wat betreft moestuin maar als ik het goed begrijp is moet het dus een soort dagboek voor je moestuin zijn?Heb de eerste paar pagina's gelezen en laatste paar berichten. ziet er zeker intressant uit!! Is er al een naam bekend?Hetgeen even door me hoofd ging was "wisselmoes" Geen idee of het wat is. Maar ach ik dacht even mee. http://meestuintje.blogspot.nl/
Geplaatst: 14 augustus 201212 j Helaas kan ik je geen tips of andere info geven aangezien ik een echte beginner ben maar ik ga dit zeker opvolgen.Ben echt wel benieuwd naar het eindresultaat. Ik denk dat het een mooi instrument kan zijn voor mezelf als een onervaren iemand.
Geplaatst: 14 augustus 201212 j Auteur De naam van het project zal denk ik door de beheerder(s) van dit forum worden bekend gemaakt eind dit-of begin volgend jaar. Ip ontwikkel ik dit samen met een vriend van me, en het is de bedoeling dat het voor het seizoen van 2013 klaar is. Voor die tijd zal ik een aantal mensen de applicatie laten testen.... Ik hou hier een beetje bij hoe de zaken staan, dus ik zou zeggen, kom af en toe even buurten in dit topic.... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 16 augustus 201212 j Auteur Ik doe toch nog even een oproep voor de 'Tip of the week'. Wil iedereen toch proberen er over na te denken, er is vast wel een tip te bedenken bij een bepaalde week, toch? Hoor graag van jullie! gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 17 augustus 201212 j Auteur Ik heb een vraag of jullie dat weten: Er zijn bepaalde data, die niet aan een week gekoppeld kunnen worden. Wanneer valt IJsheiligen? Is dat altijd dezelfde week bijvoorbeeld? Ook Koninginnedag, valt die ook altijd in dezelfde week. Zijn er nog meer van die Tuin-gerelateerde data? Ik wilde nogmaals een oproep doen voor mensen die bepaalde groenten of gewassen in de lijst willen hebben... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 17 augustus 201212 j paprika, frambozen, radijs, venkel, ui, prei, knoflook, misschien wat eenjarige kruiden? (kervel, basilicum, e.d.) Of 15 mei en 30 april altijd in dezelfde week vallen weet ik echt niet! Misschien ook leuk om de langste en de kortste dag te vermelden?? Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 17 augustus 201212 j Auteur Deze vind ik wel leuk: Moestuinplanner, Moestuin Bitbook. Verzonnen door Ben. Ik nodig jullie uit om mee te denken: Naam, Gewassen en tips. In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 17 augustus 201212 j schiet me nog iets te binnen, herkennen van onkruid in je moestuin, en hoe ga je daar mee om daar zijn we met zijn alle toch veel mee bezig
Geplaatst: 17 augustus 201212 j Herkennen van onkruid: alles wat ik er niet neer heb gezet, hoe ga ik er mee om: het moet weg haha Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 17 augustus 201212 j Auteur schiet me nog iets te binnen,herkennen van onkruid in je moestuin, en hoe ga je daar mee om Hahaha Wat een grap hé. Zo leuk dat je hier ook gewoon nog kan lachen Nou om je uit de droom te helpen, speciaal voor jou gooi ik er wat plaatjes in met Brandnetel en Vogelmuur en Puingras. Kan je ze zelf er tussen plaatsen, weet je precies wat nou ook al weer onkruid was, haha Gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 18 augustus 201212 j Nou, vermelden dat brandnetel en muur ook heel lekker kunnen zijn is misschien wel handig! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 18 augustus 201212 j En je hele lekkere stroop/jam kunt maken van paardenbloemen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 19 augustus 201212 j Ik weet niet of het al genoemd is..maar ik zou er graag in hebben:Snijbiet (blad)snijbiet ( stengel)YakonAnanaskersSchorsenerenPastinakenKoolrabiEeuwig Moesals aparte groentes... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 augustus 201212 j Auteur Hallo, Kijk, Appelvrouw, dat vind ik nu goed, je brengt me gelijk op een id, om aparte groenten te nemen, in een apart hoekje... Ik nog meer ideeen, maar eerst moet ik het programma werkend hebben, daarna de updates.,.. bedankt en tot zinas, gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 20 augustus 201212 j ben ook erg nieuwsgierig naar het proggie.een paar leuke namen: Repelsteeltje.De groente teler.Gewoon voor de tuin.De groente app.Kweker.Hobby kweker. Grtzz, Jan
Geplaatst: 22 augustus 201212 j op je vraag naar tips, deze Om goede op watergezette stekken te maken handel je zo. snij een stuk piepschuim van 2cm dik in repenmaak daar gaatjes in, steek hier dan de nodige stekken inleg dit geheel in een bakje water diep genoeg is om goede wortels te krijgen groetjes
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.